וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחראי ההפלות בכפייה" של המחתרת בקולומביה נעצר בספרד

הקטור ארבולדה אלביידיס בויטראגו, שעל פי החשד חייב נשים שלחמו בשורות ארגון FARC להפיל את התינוק שברחמן כדי שלא יפריע להן במאבק בשדה הקרב, צפוי להיות מוסגר לקולומביה. "הנשים בארגון צריכות להילחם או לדאוג לגברים", אמרה אחת העריקות

נשים בארגון הגרילה FARC בקולומביה. AP
אישה הלוחמת בארגון FARC/AP

המשטרה בספרד עצרה בסוף השבוע האחרון את הקטור ארבולדה אלביידיס בויטראגו, לוחם לשעבר בארגון הגרילה הקולומביאני FARC, המואשם כי ערך יותר ממאה הפלות בכפייה לנשים שלחמו בשורות המחתרת. על פי הרשויות במדינה, בויטראגו עבר למדריד שבספרד ועבד כאח בבית חולים בעיר. כעת קולומביה, המחפשת אחריו זה זמן מה, צפויה לבקש את הסגרתו לידיה.

בשישי האחרון הודיע התובע הכללי של קולומביה, אדוארדו מונטילגרה, כי הוא חוקר לפחות 150 תלונות של לוחמות לשעבר בארגון הגרילה, שטוענות כי אולצו לוותר על התינוק שברחמן. "יש לנו ראיות המוכיחות כי הפלות בכפייה היוו חלק מהמדיניות של FARC, שבמסגרתה הנשים הלוחמות אולצו להפיל את העובר שברחמן כדי שלא לאבד את יכולותיהן בשדה הקרב", אמר. על פי החשד, בויטראגו היה מעורב ברוב ההפלות שבוצעו בארגון.

עוד כתבות מהעולם:
היסטוריה בערב הסעודית: אישה זכתה בבחירות המקומיות
בשמאל ובימין מתאחדים נגד לה פן: צרפת הולכת לסיבוב שני
אזרח צ'ילה נעצר אחרי שהתוודה בתכנית רדיו: "הוצאתי אנשים להורג"

נשים בארגון הגרילה FARC בקולומביה. AP
נשים לוחמות ב-FARC/AP

בארגון ישנם כ-7,000 לוחמים, שליש מהן נשים וילדות. אישה אחת שעזבה את הארגון אמרה ל-BBC כי חויבה לבצע חמש הפלות. "הנשים בארגון צריכות להילחם או לדאוג לגברים", אמרה. בנוסף, קלאודיה רואה, אף היא לוחמת לשעבר בארגון, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס בריאיון משנת 2013 כי קיבלה בלא ידיעתה גלולות לזירוז לידת עוברה בעת שהייתה בחודש השמיני להריונה. לדבריה, התינוק נולד מת. המחתרת הכחישה בעבר האשמות מסוג זה, וטענה כי אמצעים למניעת הריון היו זמינים לכל הלוחמים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס, נשיא קובה ראול קסטרו, ומנהיג ארגון הגרליה FARC רודריגו לונדונו במהלך שיחות השלום בהוואנה, ספטמבר 2015. רויטרס
נשיא קולומביה סנטוס/רויטרס

ארגון FARC לוחם בממשל בקולומביה בחמשת העשורים האחרונים, אך בשלוש השנים האחרונות נפתחו שיחות שלום בין הצדדים, אשר החלו להניב תוצאות בחודשים האחרונים. לפני כשלושה חודשים נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס ומפקד FARC רודריגו לונדונו, הידוע בכינויו טימושנקו, הגיעו לפריצת דרך משמעותית בשיחות השלום ביניהם והתחייבו לסיים את המלחמה העקובה מדם בחצי השנה הקרובה. בפגישה בין השניים בהוואנה, בירת קובה, הוסכם לפעול להגעה להסכם שלום עד ה-23 במרץ 2016, ולסיים את הסכסוך שהוביל למותם של כ-220 אלף בני אדם.

בפגישה סנטוס וטימושנקו בירכו אחד את השני ולחצו ידיים, ונשיא קובה ראול קסטרו שילב את ידיו בידיהם. "אנו לא נכשל", אמר סנטוס . "הזמן לשלום הגיע". טימושנקו חזר על הקריאה להפסקת אש בין הצדדים ואמר כי המורדים מוכנים להגיע להסכם גם לפני תאריך היעד ."אנו לא רוצים שדבר יעצור את הרצון לשלום", אמר. כמו כן, מנהיג המורדים הסכים להניח את הנשק בתוך 60 יום מחתימת ההסכם הסופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully