וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בערב הסעודית: נשים זכו בבחירות המקומיות

סאלמה בינת חיזאב אל-עותייבי זכתה במרב הקולות באחד האזורים בעיר מכה, בבחירות הראשונות במדינה שבהן ניתנה לנשים הזכות לבחור ולהיבחר. בהמשך היום התברר כי עוד 18 נשים זכו במושבים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לראשונה בהיסטוריה של ערב הסעודית נבחרו היום (ראשון) נשים לכהן במושבים במועצות המקומיות. היום נערכה מערכת הבחירות הראשונה במדינה שבה ניתנה לנשים הזכות לבחור ולהיבחר. אוסאמה אל-באר, ראש ועדת הבחירות המרכזית של ערב הסעודית, הודיע כי סאלמה בינת חיזאב אל-עותייבי נבחרה במדרקה, אזור בעיר מכה, שם הצליחה לגבור על שבעה גברים ושתי נשים.

הקולות עדיין נספרים ובשעות הערב התברר כי עוד 18 נשים יזכו לשבת במועצות העירוניות, בהן מונה אל-עמירי שניצחה גם באזור טבוק שבצפון ערב הסעודית

"השתתפות נשים במועצה העירונית משקף את רצון המדינה להגביר את פעילות המועצות כך שיהיו שותפות בפיתוח שחווה מדינתנו", אמר אל-באר. למועצות אין כוח פוליטי משמעותי והן מתעסקות בעיקר בענייני העיר – ניקיון הרחובות, ענייני התנועה וכדומה.

עוד כתבות מהעולם:
לה פן תשמור על כוחה? צרפת הולכת לסבב שני בבחירות המחוזיות
אזרח צ'ילה נעצר אחרי שהתוודה בתכנית רדיו: "הוצאתי אנשים להורג"
סיוע כלכלי ובלימת ההתחממות הגלובלית – התכנית להצלת כדור הארץ

נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצמבר 2015. AP
אישה מצביעה בבחירות, בפעם הראשונה בהיסטוריה של ערב הסעודית/AP

מתוך 6,440 המועמדים בבחירות המקומיות נמצאות כ-900 נשים שהצליחו להתגבר על שורה של מכשולים. בין היתר, נאסר עליהן להציג את תמונותיהן בכל מדיה אפשרית ואין הן יכולות לתקשר עם מצביעים פוטנציאליים מהמין השני, אלא בעזרת מתווכים גברים או דרך מכשירים אלקטרוניים. הגבלה נוספת מונעת מהמועמדים – גברים ונשים - להעניק ריאיונות בשבועיים שלפני הבחירות, בזמן שהופעות בטלוויזיה הן מחוץ לתחום.

בשנים האחרונות, גדל תפקידן של הנשים בחיים הציבוריים בעקבות סדרת רפורמות מצומצמות שהעביר בית המלוכה בריאד, שכללו גיוס רחב יותר של נשים למקומות עבודה. חלק מהנשים אף התקדמו למשרות בכירות במגזר הציבורי. חברותן של נשים במועצה העירונית והאפשרות שלהם לבחור ולהיבחר מהווה צעד נוסף של המשטר לקראת פתיחות יחסית, במדינה שבה נשים לא יכולות לנהוג, וכדי להתחתן, להירשם ללימודים באקדמיה או לנסוע לחו"ל הן צריכות אישור מצד קרוב משפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצמבר 2015. AP
נשים שמות פתק בקלפי/AP

על מתן זכות ההצבעה לנשים בבחירות המקומיות החליט המלך עבדאללה ב-2011, בעיצומו של "האביב הערבי", שאיים לטלטל גם את מולדת האיסלאם. בטרם הלך לעולמו בינואר השנה, השליט הוותיק מינה נשים גם למועצת השורא, הגוף המייעץ למלך שמשמש מעין פרלמנט בממלכה שבה אין גוף מחוקק, והן מהוות חמישית מכלל חבריו.


(עדכון ראשון: 9:50)

נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצמבר 2015. רויטרס
נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצמבר 2015/רויטרס
נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצמבר 2015. AP
נשים מצביעות לראשונה בבחירות המקומיות בערב הסעודית, דצמבר 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully