וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הסכם היסטוריה בוועידת האקלים של האו"ם, במפגש בין עזאם עזאם לעודה תראבין, פלסטיני בן 15 הודה כי תכנן לבצע פיגוע וטראמפ ממשיך להוביל במרוץ לראשות המפלגה. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

"מהפך אמיתי": הסכם אקלים היסטורי להגבלת ההתחממות הגלובלית

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הכריז היום כי הושג הסכם בוועידת האקלים בפריז. במסגרתו, הוחלט להגביל את התחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות בשנים הקרובות וכן את פליטת גזי החממה. כדי להגיע לתוצאות אלו, נקבע כי יושקעו 100 מיליארד דולר בשנה. בפסגת הסיכום של הוועידה אמר פביוס בהתרגשות כי "זהו הוא מהפך אמיתי, אנחנו בתחילתה של דרך", והביע את שביעות רצונו מההסכם, שלטענתו הוא "הכי טוב שיכולנו להשיג".

פביוס הודיע כי ייושם "מנגנון של שקיפות ואחריות", ובכך רמז שקנסות עשויים להיות מוטלים על מדינות שלא יקיימו את ההסכם. בנוסף לכך, המשיך לשבח את ההסכם, שלדעתו הוא "מאוזן וכולל דברים שלא האמנו שיתאפשרו. זה הסכם צודק, בר קיימא, גמיש ועם כוח משפטי". הוא אף הודה לנציגים שהגיעו לוועידה על עבודתם "לא רק היום והלילה, אלא לאורך כל החודשים האחרונים והשנים האחרונות".

חשד: בת 12 מהנגב מתה וילדה נוספת נפגעה קשה מהרעלת גז

ילדה בת 12 מהיישוב הבדואי אום בטין שבנגב מתה היום, ואחת נוספת מאושפזת במצב קשה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע ככל הנראה בשל הרעלה. השתיים פונו בידי משפחתן והמשטרה פתחה בחקירה.

דני דנון: "האו"ם נחטף על ידי מדינות עם אובססיה לישראל"

דני דנון סוגר חודשיים בתפקידו כשגריר ישראל באו"ם, והוא מודאג ממעמדה של ישראל בארגון. "האו"ם נחטף", הוא אומר בראיון מיוחד לוואלה! NEWS שנערך במטה בניו יורק. לטענתו, באו"ם יש "אובססיה לגבי ישראל". את הסיבה לכך הוא תולה בחוסר היכולת של הארגון להשפיע על משברים אחרים המתחוללים בעולם, כמו המאבק בדאעש. "אני פה כמה חודשים ואני רואה את זה. אחת הסיבות היא שבנושאים אחרים הם לא יכולים לפעול. קח לדוגמה את דאעש, הם לא יכולים לשבת איתם לדיון ולזמן אותם לניו יורק. אנחנו כן מיוצגים פה, ולכן הם מרכזים בנו המון תשומת לב", טען.

"זה גוף שהוקם כדי לקדם את שיתוף הפעולה בין מדינות ואת השלום בעולם. בפועל, המצב הוא שלכל יש מדינה קול, וישנו רוב של מדינות לא דמוקרטיות שאין לו התאמה להשפעה האמתית של אותן מדינות בעולם. זה מייצר מציאות בעייתית ומעוותת, וישראל ניצבת בחזית של התופעה הזו", הסביר.

"קיוויתי שנשתחרר יחד": עזאם ותראבין העלו זכרונות מתא המאסר המשותף

עזאם עזאם, שהיה כלוא במצרים במשך שמונה שנים באשמת ריגול לטובת ישראל, ביקר היום את עודה תראבין בביתו בפזורה הבדואית בנגב. תראבין שב ארצה לפני יומיים, לאחר שהיה כלוא במצרים במשך 15 שנים – גם הוא באשמת ריגול לטובת ישראל. השניים התחבקו ארוכות והעלו זכרונות מהשבי. "להיות מנותק כל כך הרבה שנים מהמשפחה ומהחופש, זה מאוד קשה", אמר עזאם.

תראבין הסכים עמו ושיתף מעט מהשנים הארוכות בכלא. "שמונה שנים וחצי לא הייתה לי מיטה, ואת הצרכים שלי עשיתי בדלי". הוא תיאר את רגע השחרור המיוחל, שהתקבל אצלו בחשדנות: "שמו לי כיסוי על העיניים ואזיקים, חשבתי שהם רוצים להרוג אותי". עזאם אמר כי תראבין ישב באותו תא שהה בעצמו קודם לכן, ותראבין גילה ששאב מכך מעט נחמה. "כשבאתי לחדר שלך לראשונה, ראיתי עיתונים ישנים בעברית. זה היה בשבילי כמו אוצר, שמחתי לראות משהו מישראל".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

פלסטיני בן 15 שנעצר עם סכין הודה בתכנון פיגוע בקריית גת

פלסטיני בן 15 שנתפס בשבוע שעבר על ידי כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת בחבל לכיש כשברשותו סכין, הודה אתמול בחקירתו כי תכנן לבצע פיגוע. הנער מהיישוב דיר סאמת שליד חברון הכחיש בתחילה את המיוחס לו, אך לבסוף קשר את עצמו לחשדות. הוא צפוי לעמוד בפני כתב אישום בימים הקרובים.

הנער נתפס ביום שישי שעבר כשהוא חמוש בסכין עם להבה באורך 11 ס"מ. בתשאולו בשטח אמר שהגיע לאזור במטרה לבצע פיגוע. זאת, ככל הנראה, על רקע מעצר של קרוב משפחתו בנסיבות דומות. לאחר מכן, הועבר הנער לחקירה, בה הכחיש את כוונותיו, וטען כי רצה להיעצר על ידי צה"ל בשל מצוקה בביתו. מעצרו הוארך במהלך השבוע כמה פעמים בבית המשפט. אתמול בעת שנחקר הודה בפני החוקרים כי אכן תכנן לבצע פיגוע בקריית גת, ולפגוע ביהודים על רקע לאומני.

וושינגטון מזהירה: ייתכן שאנשי דאעש חדרו לארה"ב עם דרכונים מזויפים

ארצות הברית הזהירה כי לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מסוגלים לזייף דרכונים סורים ובאמצעותם להתחזות לפליטים, ובכך להיכנס למדינות אירופה ביתר קלות ואף להוציא לפועל פיגועים במערב. לפי דוח של הסוכנות לביטחון המולדת, שפורסם אתמול ב"דיילי אקספרס", ייתכן כי אנשי הארגון כבר חדרו בדרך זו לגבולות ארצות הברית.

לדברי גורם אמריקני שדיבר עם רשת CNN, דאעש הצליחו להגיע לאיכות זיוף דרכונים גבוהה ביותר, מה שמקשה על הזיהוי. על פי הדיווח, את היכולת לזיוף המסמכים השיגו לוחמי דאעש מאז השתלטו על דיר א-זור שבסוריה, שם אף ממוקם מטה ובו מכונת הדפסה מיוחדת. עלותו של דרכון מזויף מוערכת ב-400-200 דולר.

למרות הביקורת על דבריו: טראמפ שומר על המקום הראשון במרוץ

דונלד טראמפ ממשיך להוביל במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית גם לאחר קריאתו לסגור את שעריה של ארצות הברית לכניסתם של מוסלמים שגונתה ברחבי העולם – כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם אתמול. זהו הסקר הראשון שנערך מאז התבטאויותיו השנויות במחלוקת של המועמד, והשתתפו בו 481 מצביעים. על פי הסקר, טראמפ זוכה ב-35% תמיכה בקרב המצביעים הרפובליקנים – רוב זהה לזה שהיה לו לפני שהתבטא נגד המוסלמים. המועמד בן קרסון נמצא במקום השני בסקר, עם 12% תמיכה – הרבה מאחורי טראמפ. הסנטור טד קרוז נמצא במקום השלישי עם 10% בלבד.

רוב המצביעים הרפובליקנים שהשתתפו בסקר טענו כי הם "לא מוטרדים" מאמירותיו של טראמפ, אך רבים טענו כי לדעתם הן עלולות לפגוע בסיכוייו להפוך לנשיא. 29% מהנשאלים אמרו שהם מוצאים את התבטאויותיו של טראמפ פוגעניות, אך 64% מהרפובליקנים לא חשבו כך.

ילדה בת 8 נכוותה ממים רותחים בירושלים; מצבה בינוני-קשה

ילדה בת שמונה נפגעה באורח בינוני עד קשה אמש לאחר שמים רותחים נשפכו עליה בביתה שבשכונת רמות בירושלים. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום העניק לילדה טיפול ראשוני ופינה אותה עם כוויות רבות בגופה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

חובש בכיר במד"א ג'אבר עזאת שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו ילדה כבת שמונה בהכרה מלאה וכאובה מאוד, סיפרו לנו שהיא נכוותה ממים רותחים שנשפכו לה על הגב והגפיים. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בבית שכלל הרגעה ומשככי כאבים ופינינו אותה במצב בינוני-קשה לבית החולים הדסה עין כרם".

פרשת השחיתות ברומניה: נציגי התביעה עצרו את הנסיך פאול

התביעה ברומניה עצרה אתמול את הנסיך פאול הוהנזולרן, במסגרת פרשת השחיתות שבה מעורבים גם יועץ בכיר של ראש הממשלה לשעבר אדריאן נסטסה, מנכ"ל אחד העיתונים הנפוצים במדינה ואנשי עסקים ישראלים. אתמול נחקר פעם נוספת גם איש העסקים רמוס טרויקה, שהיה ראש הקבינט של נסטסה. בתום החקירה הוא נשלח למעצר בית.

פאול אושפז שלשום לאחר שחש ברע כשזומן לחקירה. אתמול הוא שוחרר מבית החולים וזמן קצר לאחר מכן נעצר בעיר ברשוב, שם מתנהלת החקירה המרכזית. פאול הכחיש את הטענות נגדו וטען כי הוא קורבן של טרויקה. "אני עדיין קצת בשוק", אמר. לדבריו, המעורבים בפרשה, "ניסו לגנוב לנו הכול".

ראש ממשלת צרפת: ניצחון הימין הקיצוני בבחירות יוביל למלחמת אזרחים

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הזהיר אתמול מפני אפשרות של "מלחמת אזרחים" במדינה, במקרה שמפלגת הימין הקיצוני החזית הלאומית תנצח בסיבוב השני בבחירות האזוריות ביום ראשון ולקראת הבחירות לנשיאות 2017. ואלס, ראש המפלגה הסוציאליסטית הלאומית, מנהל קרב עז בימים אלו כדי למנוע ממנהיגת החזית הלאומית, מארין לה פן, לצבור כוח נוסף.

"הגענו לרגע היסטורי, השורה התחתונה עבור המדינה שלנו היא בחירה בין שתי אפשרויות", אמר ואלס בריאיון ברדיו. "אפשרות אחת היא מפלגת ימין קיצוני שדוגלת בפילוג, פילוג שיכול להוביל למלחמת אזרחים". האפשרות השנייה, לדבריו, היא להצביע עבור "ערכיה של הרפובליקה" – מדינה הפתוחה לאנשים מתרבויות שונות, כל עוד הם מקבלים את הכללים ואת סמכותה של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully