וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עודה ביטל השתתפות בוועידה בבניין של הסוכנות ועורר סערה

11.12.2015 / 20:25

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת הוזמן לשאת דברים בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארצות הברית אך כשנכנס לבניין הבחין כי יושבים בו ארגונים ציוניים, בהם הסוכנות היהודית. שרנסקי: "בסוכנות היהודית גאים לשרת את כל אזרחי ישראל"

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, בביכור בעכו, מרץ 2015. ראובן קסטרו
סירב להיכנס ב"משרדי ארגונים שפעלו לעקור אזרחים ערבים". עודה/ראובן קסטרו

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה עורר אמש (חמישי) סערה כשסירב להשתתף בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים-אמריקניים משום שנערכו במשרדים בניו יורק שבהם יושבים גם הסוכנות היהודית וארגונים ציוניים אחרים. בתגובה להתבטאויותיו של ח"כ עודה אמר יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי כי "מצער שח"כים מהרשימה המשותפת ממשיכים לעסוק יותר בתרגילים זולים ולא בקידום רווחתם של התושבים שהם מייצגים".

מארגני הוועידה ציינו כי עודה אמנם היה בלובי הבניין אך סירב להיכנס למשרדים. "באתי לכאן כדי לייצג את הציבור הערבי בישראל בפני קהל אמריקני", מסר עודה בתגובה. "כנציגו, אני לא יכול להשתתף בלב שלם בפגישות הנערכות במשרדי הארגונים שפעלו לעקור אזרחים ערבים מבתיהם. בדיוק כמו שבכנסת איננו משתפים פעולה או לוקחים חלק במשרד הביטחון, במשרד החוץ ובמשרד קליטת העלייה".

עוד בוואלה! NEWS:
כשילדי חברון זורקים עליך אבנים: להביט על בני 12 דרך כוונת הרובה
ורדים ומכות בפרלמנט בקייב: ראש הממשלה הורד בכוח מהדוכן
אחרי 15 שנה, לילה ראשון בבית: עודה תראבין מכיר מחדש את משפחתו

נתן שרנסקי בסדר פסח הראשון של עולים חדשים מאתיופיה, אפריל 2011. עומר מירון
אלפי משפחות ערביות נהנות מתכניות של הסוכנות". שרנסקי/עומר מירון

בוועידה חיכו לעודה נציגים של יותר מ-20 ארגונים. סגן נשיא הוועידה מלקולם הונליין ירד במדרגות וניסה למצוא פתרון לבעיה, בעוד חברת הכנסת מרב מיכאלי ניסתה להרגיע את המצב. אף שעלתה הצעה להזיז את הוועידה לקומה אחרת, היא לא יצאה לפועל משום שהייתה מאוישת כבר, והישיבה בהשתתפות עודה בוטלה לבסוף.

עודה ציין בדבריו כי "ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים סירבה להיפגש בכל מקום אחר, דבר המראה על חוסר הבנה וכבוד". הוא הוסיף כי ימשיך "להיאבק למען יצירת עתיד משותף וקידום המטרות האלה בארצות הברית ובארץ". בהודעה הרשמית שפרסמו נשיאי הכנס, הם טענו כי מנהיגי ארגון הגג נעלבו עמוקות והיו המומים לנוכח סירובו של עודה למלא את מחויבותו לדבר בפני הוועידה.

שרנסקי הוסיף בהודעתו כי "בסוכנות היהודית גאים לשרת את כל אזרחי ישראל, בלא הבדל דת או לאום, כחלק בלתי נפרד מהשקפתנו הציונית. אלפי משפחות מבין ערביי ישראל נהנות ממגוון תכניות של הסוכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully