וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון שבס, החשוד בהונאה ברומניה: "אין לי מושג על מה מדובר"

דנה ירקצי ומשה שטיינמץ

11.12.2015 / 12:49

שבס, שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בכהונת רבין, אמר לוואלה! NEWS: "אין לי עסקים ברומניה, למעט ייעוץ פוליטי". על פי הדיווחים במדינה, הוא היה מעורב בהונאה בהיקף 136 מיליון אירו יחד עם הישראלים טל זילברשטיין ובני שטיינמץ ובכירים במדינה, בהם הנסיך פול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימש כיועץ למקורבו של החשוד המרכזי. זילברשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה לא נכון, אין לי מושג על מה מדובר" - כך טען היום (שישי) שמעון שבס, שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה בזמן כהונתו של השנייה של רבין, ועל פי דיווחים בכלי התקשורת ברומניה מעורב בפרשת הונאה ושוחד בהיקף נרחב במדינה. הוא הוסיף כי "אין לי ולא היו לי עסקים ברומניה, למעט ייעוץ פוליטי" - אותו נתן לפוליטיקרים בכירים. לטענתו, שמו "השתרברב לפרשה כי הייתי שותף בחברה עם טל זילברשטיין".

גם היועץ האסטרטגי זילברשטיין ששמו נקשר לפרשה השמיע טענות דומות, ואמר כי "זה סיפור הזוי ומופרך". לדעתו, "זה מטורף, זה בדיוק זה. זה כל כך הזוי שאין לי מה להגיד. אין לי שום עניין להתעסק עם זה".

בהודעה רשמית מהמנהלה הלאומית של רומניה למאבק בשחיתות, DNA, נחשפה אמש פרשת שחיתות במעורבות כמה בכירים במדינה, בהם הנסיך פול-פיליפ הוהנזולרן. על פי הדיווחים בכלי תקשורת רומניים, גם שלושה אנשי עסקים ישראלים מעורבים בפרשה – זילברשטיין, שבס ובני שטיינמץ. מוקדם יותר השבוע, נעצרו במסגרת הפרשה השר הבכיר לשעבר רמוס טרויקה - החשוד המרכזי בפרשת ההונאה והלבנת ההון - ומנכ"ל העיתון היומי הנפוץ "אוונימנטול זיליי", דן אנדרוניק, לצד שלושה גורמים בכירים נוספים במשק הרומני.

עוד בוואלה! NEWS:
ה"מוח" מאחורי פרויקט ה"חץ": "הניסוי משנה את תפיסת ההגנה של ישראל"
סערת הדירות לערבים בעפולה: "חלק מהזוכים במכרז רוצים לסגת מהעסקה"
כתבי אישום נגד האחים קורידו בגין החזקת חומרי פדופיליה

ראש ממשלת רומניה לשעבר קלין פופסקו-טריצ'נאו. AP
הכחיש כל קשר לפרשה. ראש הממשלה לשעבר פופסקו-טריצ'אנו/AP

באתר הרשמי של קרן ההשקעות "נוביה" שבסיסה במלטה, שזילברשטיין חבר בהנהלתה, צוין כי הוא שימש יועץ אסטרטגי לבכירים במדינות רבות, בהן רומניה. זילברשטיין היה יועצו של ראש הממשלה לשעבר קלין פופסקו-טריצ'אנו, שתחתיו כיהן טרויקה, החשוד המרכזי בפרשה הנוכחית, ונחשב למקורבו. כמו כן, צוין כי החל משנת 2007 – שנה לאחר תחילת ההונאה שנחשפה על ידי ה-DNA הרומני – הוא התמקד בתיקי השקעות נדל"ן "לצד המשקיעים המובילים בעולם".

על פי החשד, טרויקה הוביל הונאת נדל"ן נרחבת, שהחלה בשנת 2006 והיקף הנזק שנגרם ממנה מוערך ב-136 מיליון אירו. במסגרת הפעילות שהוביל לכאורה טרויקה, הקבוצה רכשה שלא כחוק קרקע ממשלתית ששטחה כ-170 קמ"ר בצפון הבירה בוקרשט, תוך מתן שוחד לגורמים שונים ובמעורבותו הישירה של הנסיך פול. טרויקה הכחיש את המיוחס לו, וכך גם הנסיך פול, שזומן אתמול לחקירה במטה ה-DNA בעיר ברשוב, אולם בדרכו לשם טען כי חש ברע ופונה לקבלת טיפול רפואי. לא ידוע אם הוצא צו מעצר נגד החשודים הישראלים.

היום התייחס פופסקו-טריצ'אנו בהודעה שמסר לכלי התקשורת למעצר מקורבו, והבהיר כי הקשר בינו לבין טרויקה היה מכורח תפקידיהם הרשמיים בלבד. "הנאשמים ישיבו בפני הרשויות, ובית המשפט יקבע", אמר, "כל אדם אחראי למעשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully