וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת האקלים הבינלאומית הוארכה ביום: "יש עוד עבודה לעשות"

נציגי 195 המדינות שהתכנסו בפריז היו צפויים לחתום היום על הסכם מחייב למאבק בשינוי האקלים, אולם הדיונים האינטנסיביים לא הניבו פשרה בכמה סוגיות. "הדברים מתקדמים בכיוון חיובי", ניסה להרגיע שר החוץ הצרפתי

צילום: רויטרס

ועידת האקלים הבינלאומית בפריז הוארכה ביום אחד, עד לשבת בבוקר - כך נמסר הבוקר (שישי) מהנהלת הוועידה לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוועידה הייתה אמורה להינעל היום בתום קרוב לשבועיים של דיונים עם חתימה על הסכם בינלאומי מחייב למאבק בשינוי האקלים, אולם טרם הושגה הסכמה על כל הסוגיות.

שר החוץ של צרפת לורן פביוס אמר הבוקר בריאיון לרשת הצרפתית BFMTV כי ההסכם ייחתם לכל המאוחר מחר בשעה 12:00. "יש עוד עבודה לעשות", הבהיר, "הדברים מתקדמים בכיוון חיובי, לקראת הצגת הסכם טוב". לדבריו, נציגי 195 המדינות בוועידה יקדישו את מרבית זמנם היום לניסוח ההסכם הסופי.

עוד בוואלה! NEWS:
הסכם מסגרת בוועידת האקלים נחתם ברגע האחרון: "לא סוף הדרך"
בזמן ועידת האקלים: הודו וסין כוסו בערפיח רעיל
ועידת האקלים נפתחה: "לשכנע את העולם להתקדם בכיוון הנכון"

באי כנס ועידת האקלים בפריז צופים במפת העולם המציגה את מוקדי ההתחממות הגלובלית, 8 בדצמבר 2015. רויטרס
דיון במוקדי ההתחממות הגלובלית במהלך הוועידה/רויטרס

על פי הדיווחים, גורמים רבים הציגו התנגדויות לנוסח המוצע במהלך הדיונים אתמול. כך, בין היתר, ערב הסעודית וונצואלה התנגדו לקביעת "קנסות" למדינות שיחרגו מהקצאות פליטת הפחמן הדו-חמצני שלהן, האיחוד האירופי ואוסטרליה התנגדו להעברת התקציב המוצע לתכנית סיוע בינלאומית למאבק בשינוי האקלים, ונציגים רבים התנגדו לסעיף המפרט את חלוקת הנטל התקציבי בין מדינות העולם.

ביום שבת האחרון אישרו הנציגים את טיוטת ההסכם. "הנוסח מסמל את רצונם של כל הצדדים להגיע להסכם", מסר הנציג הצרפתי לשיחות, לורנס טוביאנה. "עם זאת, אנחנו לא בסוף הדרך ומרבית הסוגיות הפוליטיות טרם נפתרו". הטיוטה, שאורכה 42 עמודים, נחתמה דקות ספורות לפני תאריך היעד שנקבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מחאה: פעילים הדפיסו את טיוטת ההסכם על נייר טואלט

הסכם המסגרת מפרט את האפשרויות השונות למאבק בשינוי האקלים, בטווח הקצר ובטווח הארוך, ועל בסיסו ינוסח ההסכם הסופי שעליו מקווים הצדדים לחתום עד נעילת הוועידה. עם זאת, נציגי מדינות רבות טענו כי הטיוטה משאירה נושאים רבים מדי ללא פתרון. "קיווינו שנהיה בשלב מתקדם יותר", טען הנציג הדרום אפריקני נוזיפו מקסקטו-דיסקו, שמייצג כ-130 מדינות מתפתחות. "אנו קוראים לשותפינו להקשיב לחששות שלנו בדרך לפתרון".

ההסכם הסופי נועד להפחית את פליטת גזי החממה ולמנוע מכדור הארץ להתחמם ביותר משתי מעלות בשנים הקרובות. למרות שניסיון דומה להשיג הסכם כלל-עולמי נכשל בוועידה בשנת 2009 בקופנהגן ובשנת 2012 בדרבן, הנציגים בטוחים כי ניתן עוד להשיג הסכם יעיל. במהלך השבוע נכחו באתר הוועידה בלה בורז'ה שרים בכירים ממדינות רבות, בניסיון לקדם את השיחות, אולם רבים חוששים מקבלת הסכם לא יעיל או לא מחייב, שלא יביא לשינוי של ממש בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully