וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמצא קברו של הסולטאן "המפואר" שעמד לכבוש את אירופה?

10.12.2015 / 12:10

היסטוריון הונגרי סבור שאותר קברו של סולימאן הראשון, שליט האימפריה העות'מאנית, שכוחותיו הגיעו עד לשערי וינה במאה ה-17. "יש לנו מידע שמצביע על כיוון אחד, אבל צריך להיות זהירים"

דיוקן של סולטאן האימפריה העות'מאנית סולימאן המפואר. ויקיפדיה, אתר רשמי
דיוקן של הסולטאן העות'מאני סולימאן המפואר/אתר רשמי, ויקיפדיה

היסטוריון הונגרי אמר אתמול (רביעי) כי נמצאו שרידי הקבר של הסולטאן העות'מאני סולימאן המפואר, שמת ב-1566 בזמן שכוחותיו צרו על מבצר בדרום המדינה. החוקר נורברט פאפ מאוניברסיטת פץ הסביר כי הקבר נבנה היכן שעמד האוהל שבו שהה ושבו גם מת. הוא הוסיף כי חפצים שאותרו במהלך החפירות, לצד עדויות היסטוריות נוספות, מחזקים את ההשערה, אך הדגיש כי נדרשות חפירות נוספות כדי לאמת את הממצא ההיסטורי.

"יש לנו מידע שמצביע על כיוון אחד", הסביר ההיסטוריון במסיבת עיתונאים שכינס ובה הציג את הממצאים האחרונים. "זאת הסיבה שאנחנו זאת בביטחון מלא, משום שאין סימן שמצביע על כיוון אחר, אך צריך אישור נוסף לכך, משום שמדובר בנושא רגיש".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 15 שנה בכלא המצרי: עודה תראבין שהואשם בריגול שב לישראל
תושבים בצפון חוששים: "חיזבאללה מאיץ בניית מוצבים לאורך הגבול"
דיווח: רוסיה תקפה מטרות של דאעש בשטח לבנון

עד מותו בגיל 71, סולימאן היה הסולטאן ששלט למשך הזמן הרב ביותר באימפריה העות'מאנית. תחת שלטונו בן 46 השנים, האימפריה התפשטה לבלקנים, למזרח התיכון ולצפון אפריקה. מה שנחשף ממוקם ביישוב העות'מאני טורבק, שנחרב בשנות ה-80 של המאה ה-17, שהתגלה על ידי פאפ ב-2013.

היסטוריונים סבורים שלבו ואיברים הפנימיים של סולימאן נטמנו בקבר שאותר בהונגריה וגופו נלקח בחזרה לקונסטנטינופול, איסטנבול של היום. מותו במצור על שיגווטאר נשמר בסוד במשך 48 יום כדי למנוע מכוחותיו להיכנע. על המבצר הגנו כוחות קרואטיים והונגריים והמצור עליו היה ניצחון עבור הטורקים, שדחה את ניסיונם הכושל להתקדם לעבר וינה במשך עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully