וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרוק: "התושייה של הבן שלי הצילה את חיי החייל בפיגוע בחברון"

10.12.2015 / 11:30

חברת הכנסת לשעבר, שבנה יצחק נפצע קל בפיגוע אתמול והיה מעורב בהשתלטות על המחבל, סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי פעילותו מנעה אסון: "הוא זינק על המחבל, ניתק אותו מהחייל והתעמת איתו". לדבריה, "אין סיבה שערבים יסתובבו ברחובות שלנו"

עריכה: ניר חן

אורית סטרוק, לשעבר חברת כנסת מטעם הבית היהודי, התייחסה הבוקר (חמישי) לפיגוע הדקירה אתמול בחברון, שבו נפצע באורח קל בנה יצחק וחייל נפצע באורח בינוני. לדבריה, התנהגותו מנעה תוצאה קשה הרבה יותר. "המחבל הגיע לדקור את החייל בראש. הוא הגן על עצמו עם הידיים ונפצע, לכן לא היה יכול להשתמש בנשק. יצחק הבין שרק הוא יכול לסייע, כי בעלי הנשק היו רחוק, אז הוא זינק על המחבל מאחור, ניתק אותו מהחייל והתחיל להתעמת אתו", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

סטרוק תיארה את השתלשלות האירועים. "הוא (בנה) שמע את דריכת הנשק ובתושייה קפץ לאחור, כך שהרבש"צ ירה במחבל וניתן יהיה לפגוע במחבל מבלי לפגוע בו. החייל אומר שהוא ממש הציל את חייו. הוריו של החייל הודו לנו אתמול מקרב לב על הצלתו, זה היה מאוד מרגש", אמרה. היא הוסיפה כי בנה צפוי להשתחרר מבית החולים בהמשך היום.

לקריאה נוספת:
תושבים בצפון חוששים: "חיזבאללה מאיץ בניית מוצבים לאורך הגבול"
הדליקו נרות אצל הבת שבעלה נרצח - ונפצעו בדרך הביתה: "קרה נס"
שלושה תושבי ג'נין נעצרו בעפולה כשברשותם סכיני קצבים

חייל ואזרח נפצעו בפיגוע דקירה בחברון - המחבל חוסל. ספק 500
"הוריו הודו לנו". החייל שנפצע בינוני בפיגוע בחברון, אתמול/ספק 500

חברת הכנסת לשעבר התייחסה למצב הביטחוני באזור מגוריה, ואמרה כי ישראל צריכה להדק את הפיקוח על הפלסטינים. "צריך למנוע הגעה של מחבלים למרחב של מערת המכפלה ושל היישוב היהודי בחברון. זה אפשרי. זה לא מסובך: כל מה שצריך לעשות זה להסדיר את הוראות התנועה, שיחייבו את הערבים ללכת עוד 10 דקות או רבע שעה ולעקוף את האזור שבו אנו גרים, ולא להיכנס לתוכו".

היא סיפרה כי החייל הגן בגופו על התושבים היהודים. "החייל לא עמד באזור לא יהודי, הוא עמד בפתח בית הדסה. אם יצחק לא היה והמחבל היה מצליח להרוג את החייל, אז רגע אחרי זה הוא היה נכנס לבית הילדים של בית הדסה, לדירות. אין לאפשר לערבים להסתובב באזור הזה, שילכו ברגל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"שיתענגו על חופש התנועה בימי שלום"

לדברי סטרוק, צריך למנוע מגע בין היהודים והפלסטינים באזור. "לפיגועים יש מאפיין דומה, אין סיבה שהערבים יוכלו לנסוע בכבישים שלנו, יסתובבו ברחובות שלנו. יש דרך לסדר הפרדה - אם לא טוטאלית אז מקסימלית, והיום בכלל לא מנסים לעשות את זה. לכן הנגישות של המחבלים לקורבנות הפוטנציאליים שלהם היא מאוד גבוהה. צריכים למנוע את הנגישות הזאת", אמרה.

"אני תומכת בחופש התנועה, הוא חלק מזכויות אדם, אך טובים ממני קובעים שהזכות לחיים וביטחון קודמת לחופש התנועה", הוסיפה. "בימים של שלום אפשר ליהנות מתענוגות חופש התנועה. אני לא יכולה לנוע באופן חופשי ב-97% מחברון, אז ב-3% שבהם אני נעה באופן חופשי לפחות שהם יסתובבו פחות, וכך נוכל לשמור על החיים. זה לא שהם לא יוכלו להגיע ממקום למקום, אלא יצטרכו ללכת קצת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully