וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב לעריק חרדי שנעצר בטרם חתונתו: "אם לא היינו אתיופים היו הפגנות"

9.12.2015 / 8:30

אביו של אביחי מנגשה שמעצרו הוארך אף שחתונתו מתקיימת בעוד שבועיים, אמר כי בנו "שבור והכלה בוכה כל הזמן". לדבריו, הסיבה לכך שהמגזר לא מתרעם ומסייע לבנו היא מוצאם. "איפה הציבור החרדי?"

צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: גדי וינסטוק

מעצרו של בחור ישיבה בן 21 מאשקלון, אביחי מנגשה, שנעצר לפני שבוע כי נחשב לעריק, הוארך לאחרונה בבית הדין הצבאי ביפו. מנגשה, שלא הסדיר את מעמדו בצה"ל, אמור להינשא בעוד שבועיים אך טרם נגזר דינו, ובמשפחתו חוששים כי החתונה לא תתקיים כמתוכנן. אביו אליעזר טען בשיחה עם וואלה! NEWS כי המגזר החרדי לא יוצא בהפגנות נגד מעצרו משום שהוא ממוצא אתיופי. "אם זה היה קורה למישהו אחר", אמר האב, "כבר היו שורפים להם צמיגים בתוך הכלא. איפה הציבור החרדי"?, שאל. "כשלקחו בחורים אחרים לכלא היו הרבה הפגנות".

הוא אף תיאר את החשש מביטול החתונה, וסיפר כי "הכלה שלו בוכה כל הזמן והוא שבור, זה לא קל. זה ילד שעומד להתחתן והוא לוקח את זה קשה. לפני החתונה עושים לו ככה? בן אדם מבוגר לא היה עומד בזה".

האב סיפר כי פנה לפוליטיקאים החרדים, אך הדבר לא הועיל. הוא הוסיף כי הוא מאוד מודאג. "איך אני יכול להיות רגוע? הוא רוצה ללמוד, בשביל זה הוא הלך לישיבה, לא מתאים לו להתגייס, הוא לא ישרוד שם", אמר. "במקום שנתפנה להתכונן ולקנות את מה שצריך לחתונה, אנחנו לא עושים שום דבר. רק מפעילים את כל המאמץ כדי לשחרר אותו. אני מאוד מקווה שארקוד איתו בחתונה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מועדון ה-20: כך ייראה אגף ה-VIP שנבנה לאסיר אולמרט
נינוח ולא מודאג: נתניהו יודע שההופעה בוועדת הכלכלה הייתה לפרוטוקול
פוטין: "מקווה שלא נצטרך להשתמש בנשק גרעיני נגד דאעש"

אביחי מנגשה, תלמיד ישיבה מאשקלון שהוגר כעריק. דצמבר 2015. אלבום פרטי, מערכת וואלה!
אביחי מנגשה, משמאל/מערכת וואלה!, אלבום פרטי

אביחי מנגשה טען כי הגיש בקשה לדחיית השירות מטעם הישיבה בה למד עוד בטרם פקע חוק טל בחודש אוגוסט 2012, אך לא הסדיר את מעמדו בצה"ל. את האשמה הוא מפנה לצבא משום שלדבריו לא קיבל מהם אף פנייה. "כשביטלו את חוק טל, הוא פחד ללכת להצהיר על מעמדו כי פחד שיעצרו אותו", אמר אביו. "אחר כך עברנו דירה פעמיים והחלפנו כתובות, פעם אחת התקשרו אליי ושאלו 'איפה אביחי?', אמרתי להם 'בישיבה' ונתתי להם את הכתובת, מאז לא התקשרו או שלחו אלינו אף מכתב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully