וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לטרור: נשיא הפיליפינים קרא להקמת אוטונומיה מוסלמית

חמישה ימים בלבד לפני פיזור הפרלמנט, הנשיא אקינו הפציר בנציגים לאשר הצעת חוק הקוראת להקמת אוטונומיה בדרום המדינה. החשש שהממשל הבא לא יצליח לקדם הסכם שלום עם המורדים

שחרור חטופים בדרום הפיליפינים. רויטרס
שחרור חטופים שהוחזקו בידי ארגונים איסלאמיסטיים בדרום המדינה/רויטרס

נשיא הפיליפינים בנינו אקינו קרא היום (שלישי) לחברי הפרלמנט להעביר הצעת חוק, המעניקה אוטונומיה מוגברת למיעוט המוסלמים בדרום המדינה. זאת, בתקווה להביא לסיום הסכסוך באזור, שנמשך כבר כ-45 שנים והביא למותם של כ-120 אלף בני אדם. אקינו העביר את דרישתו לכ-150 הנציגים, חמישה ימים בלבד לפני סיום מושב הפרלמנט לשנה זו, וחצי שנה לפני סיום כהונתו.

"הנשיא הפציר בחברי הקונגרס להיענות לאתגר של שינוי הנרטיב, ולהפנות מאמצים לסיום מעגל האלימות והעוני שעיכב את תהליך השלום וההתקדמות במינדנאו", מסר דובר הנשיאות הרמיניו קולומה. לדבריו, החקיקה "הפכה לנחוצה יותר, נוכח האיום ההולך וגובר של טרור עולמי ושל קיצוניות".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת טורקיה: "אם יהיה צורך, נטיל סנקציות על רוסיה"
"הנשיא התפטר": שגיאת הכתיב הקלה בעיתון שהלחיצה את המשטר הסיני
ראש ממשלת שבדיה: "פיגוע דקירה אינו מוגדר כטרור"

נשיא ארה"ב ברק אובמה בהרמת כוסית עם נשיא הפיליפינים בנינו אקינו השלישי – מנילה, 28 באפריל 2014. AP
אקינו לצד הנשיא אובמה, בהרמת כוסית בבירה מנילה/AP

חבר הקונגרס ומקורבו של אקינו, נפתלי גונזלס, טען כי הממשל הבא שייבחר עלול לא לזכות לאותה התמיכה שתאפשר את קידום תהליך השלום עם ארגון המורדים המוסלמי "חזית השחרור האיסלאמית של מורו" (MILF), הפועל בדרום המדינה. גורמי ממשל רבים העריכו כי אם לא תקודם החקיקה, הארגון עלול לבצע מתקפות רבות במהלך מערכת הבחירות הקרובה.

בחודש מרץ 2014, חתמה ממשלתו של אקינו על הסכם עם "חזית מורו", שלפיו יורחב האזור האוטונומי ויוענקו לו סמכויות פוליטיות וכלכליות נוספות. זאת, בתמורה לפירוק המיליציה מנשק והעברת כלי הנשק שבידי הלוחמים לרשויות. עם זאת, ניסיון קודם להעביר חוק דומה בפרלמנט נכשל לאחר ש-44 שוטרים נהרגו במתקפה של המורדים בדרום הפיליפינים בחודש ינואר האחרון.

בתוך כך, משטרת הפיליפינים מסרה היום כי אין כל סימן לשיתוף פעולה אקטיבי בין ארגון איסלאמיסטי נוסף בדרום המדינה, "אבו סיאף", לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), למרות שהראשון הכריז כי נשבע אמונים לדאעש. מפכ"ל המשטרה חנרוסו סרבו מסר כי הפעילות המודיעינית של אנשיו לא העלו כל קשר כלכלי, פוליטי או צבאי בין הארגונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully