וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד בגרמניה: "באירופה לא מבינים את חומרת האיסלאם הקיצוני"

דב גיל-הר, ברלין

8.12.2015 / 19:43

מגיש וואלה! NEWS פגש את שרת המשפטים המבקרת בברלין. היא לא דואגת מהתחזקות הימין הקיצוני, אך חוששת שההקצנה האיסלאמית תביא את העולם המערבי למסקנה "שאיראן היא הפתרון לדאעש"

עריכה: ניר חן

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (שלישי) בריאיון עם מגיש וואלה! NEWS לפגישתה אתמול עם מקבילה הגרמני, הייקו מאס, שבה ביקשה ממנו לפעול נגד סימון מוצרי ההתנחלויות. "הם מודים שהם לא נוקטים במדיניות סימון מוצרי כלפי אף מקום שיש בו סכסוך טריטוריאלי בעולם והם מבינים את הצביעות", אמרה בזמן שביקרה ב"ווילה ואנזה", שם התקיימה ב-1942 הוועידה שבה דנו בכירי המשטר הנאצי "בפתרון הסופי". "אנחנו עוד לא בחרמות ויאמר לזכותם שברגע שיש דבר כזה, חברי הפרלמנט וגם השרים מתערבים", הוסיפה באופטימיות.

הפגישה אתמול בברלין נערכה כחלק ממשלחת בין משרדית לציון 50 שנה לכינון יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות. השרה שקד סיפרה על נושאים נוספים שבהם דנו השניים, בהם ההקצנה האיסלאמית באירופה והבחירות בצרפת. "אירופה עדיין לא מבינה את מצבה. אני מדברת עם עמיתיי, שרי המשפטים, ויש כאלה שעדיין לא מבינים את חומרת העניין ואת הדרכים לטפל בטרור ובאיסלאם הקיצוני", הדגישה.

עוד בוואלה! NEWS:
אישום: חמישה קרובי משפחה מנצרת הקימו חוליית דאעש
נתניהו: "מתווה הגז אופטימלי"; ח"כ כבל: "לא ענית על השאלות"
המיזם הטכנולוגי החדש שיציג ברומא את החיים בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איילת שקד ומקבילה הגרמני הייקו מאס בווילה ואנזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר, התייחסה השרה שקד לתוצאות הבחירות המחוזיות בצרפת, שהעניקו הישג חסר תקדים למפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית", בראשותה של מארין לה פן. "אני לא מתערבת בתוצאות בחירות של מדינות אחרות ואני לא רוצה שיתערבו לי. באירופה יש זרמים יותר ליברליים ויותר לאומניים, אני לא יודעת אם יש באירופה מגמה של הקצנה. יהיה צריך להסתכל על זה בפרספקטיבה", הסבירה את עמדתה.

חשש נוסף שאותו הביעה השרה שקד, הוא מהתחזקות כוחה של איראן השיעית על רקע המאבק עם דאעש. "מה שקרה בתקופה האחרונה עם דאעש, אני רוצה שנזכור שיש בסיטואציה הזאת גם משהו שהוא לא טוב לישראל, כי יש חשש שהעולם המערבי יחשוב שאיראן היא הפתרון לדאעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully