וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד בברלין: "סימון מוצרים עלול להוביל לחרם על ישראל"

7.12.2015 / 19:10

במסיבת עיתונאים משותפת שכינסה שרת המשפטים עם מקבילה הגרמני אמרה כי "סימון מוצרי ההתנחלויות נותן דלק למתנגדי מדינת ישראל". מחוץ למשרד שבו שהו, מחו כ-15 מפגינים נגד ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שרת המשפטים איילת שקד נפגשה היום (שני) בברלין עם מקבילה הגרמני הייקו מאס כחלק ממשלחת בין משרדית. בשעה שהשניים השתתפו בוועידה ישראלית-גרמנית כחלק מציון 50 שנה לכינון יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות, כ-15 מפגינים התאספו מחוץ למשרד המשפטים וקראו קריאות אנטי-ישראליות. כשנתבקשה להתייחס להפגנה אמרה שקד לעיתונאים: "אנחנו יודעים שיש כאן הפגנה בחוץ, אך אני לא נותנת לקומץ האנשים שמתחת לבניין להפריע למהלך התקין של עבודתנו המשותפת".

לדבריה, "יש כוחות מסיתים באירופה שמטרתם היא להפגין נגד ישראל. הם עושים זאת כל הזמן ולכן זה לא מפתיע אותי". השניים כאמור דנו בנושא סימון המוצרים מההתנחלויות. שקד הוסיפה: "אנחנו יודעים כמה מסוכן סימון יכול להיות. בעיניים של קיצוניים - הוא עלול להוביל לסוג של חרם על מדינת ישראל".

שקד אמרה: "הסברתי לעמיתי שאת נושא סימון המוצרים שאותו נקט האיחוד האירופי - כביכול צעד של שקיפות שנועד להיטיב עם הצרכנים - אנחנו רואים בחומרה רבה. זאת כיוון שבסופו של דבר צעד כזה בפרשנות שלו נותן דלק למתנגדי מדינת ישראל ולגיטימציה לחרם ולכן אני ביקשתי משר המשפטים לנסות בגרמניה לפחות למנוע את הסימון הזה".

שרת המשפטים איילת שקד עם שר המשפטים הגרמני, מר הייקו מאס, ברלין. 7 בדצמבר 2015. דוברות משרד המשפטים, מערכת וואלה! NEWS
שקד לצד מאס/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משרד המשפטים

היא הוסיפה כי "יש קיצוניים שמנסים לפגוע במדינת ישראל ולעשות לה דה-לגיטימציה. אני שמחה מאוד שחברי שר המשפטים הגרמני עומד לצד ישראל, ממשלת גרמניה כולה, אני בטוחה, עומדת לצד ישראל".

בשבוע שעבר קראה ישראל לגרמניה להפציר במדינות אירופה להתנגד ליוזמות האיחוד האירופי הדורשות לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות מעבר לקו הירוק. מאס הזכיר לעיתונאים כי "החברות עם מדינת ישראל היא חלק מהרציונל שלנו כמדינה" ואמר לשקד שהיא "מאוד רצויה כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שרת המשפטים איילת שקד עם שר המשפטים הגרמני, מר הייקו מאס, ברלין. 7 בדצמבר 2015. דוברות משרד המשפטים, מערכת וואלה! NEWS
שרת המשפטים איילת שקד עם שר המשפטים הגרמני, מר הייקו מאס, ברלין. 7 בדצמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משרד המשפטים

במהלך הפגישה בין המשלחות אמרה שקד כי ההחלטה של האיחוד האירופי היא החלטה מפלה: "האיחוד האירופי לא החליט בשום מקום אחר על צעד כזה של סימון מוצרים. ציפינו שגרמניה תעמוד לצד ישראל. רק לפני שבוע התוודענו לאפקט של סימון המוצרים כשבית המסחר KE DE WE החליט להוציא מוצרים מהתנחלויות מהמדפים. אנו רואים שהצעד של סימון מוצרים מוביל לחרם".

שר המשפטים הגרמני על הוצאת "מיין קאמפף": "לא קל לאסור את זה"

סוגיה נוספת שעלתה לדיון במסיבת העיתונאים הייתה ההוצאה המחודשת של הספר של הצורר הנאצי אדולף היטלר, "מיין קאמפף". המכון להיסטוריה מודרנית במינכן הודיע לאחרונה כי בתחילת 2016, כשהאיסור בן 70 השנה על הוצאת הספר יפוג, הוא מתכנן למכור את מסמך התעמולה של היטלר בצירוף פרשנות ביקורתית.

שר המשפטים הגרמני אמר כי ארצו לא יכולה לאסור את מכירת הספר. כשמאס נשאל אם הוא תומך באיסור על "מיין קאמפף", השיב: "בעבר דנו בזה שוב ושוב. זה לא קל לאסור משהו כזה מסיבות של זכויות יוצרים. עם זאת, אנחנו מסכימים כי שבקונטקסט זה כל מה שנתפס כפשע שנאה – גם בעיני רשויות המשפט בגרמניה – יהיה חייב לבוא לדין בעתיד".

לקראת סוף המפגש בין השניים העלתה שרת המשפטים את הנושא של חוק השקיפות. היא אמרה: " אני יודעת כי הנושא מטריד אתכם והייתי רוצה להסביר כיצד הדברים נראים בעיניי ממשלת ישראל. מדינות אירופה מממנות עמותות פלסטיניות. גרמניה למשל מממנת את עמותת 'אל חייאק' המובילה תביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. כסף של ממשלת גרמניה גורר את ישראל להאג".

השרה הוסיפה: "רשימת עמותות ישראליות מקבלות כסף מממשלת גרמניה. עמותות שמקדמות חרם BDS או דה לדיטימציה חריפה נגד ישראל. דה לגיטימציה העושה שימוש בהפצות שקרים ועלילות דם נגד ישראל. אם ממשלת ישראל תתרום כספים לארגון בבריטניה הקורא לעצמאות סקטולנד האם זה יתקבל על הדעת? אני מצפה שתסייעו לעצור את העמותות הללו, הפועלות נגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully