וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות בהיקף של מיליונים בעיריית אשדוד

8.12.2015 / 16:45

ממלא מקום ראש עיריית אשדוד עמרם כנפו, וחברי המועצה לשעבר שלמה אלבז ויצחק דרי, זומנו לשימוע לפני העמדה לדין. הם חשודים שקיבלו שוחד מקבלנים ויזמי נדל"ן בתמורה לקידום ענייניהם. דרי חשוד שקיבל 3.8 מיליון שקלים

עמרם כנפו, ממלא מקום ראש עיריית אשדוד. פייסבוק, אתר רשמי
כנפו/אתר רשמי, פייסבוק

חשד לפרשת שחיתות רחבת-היקף בעיריית אשדוד: הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לממלא מקום ראש העירייה עמרם כנפו ולחברי מועצת העיר לשעבר שלמה אלבז ויצחק דרי – כי היא שוקלת להעמידם לדין בכפוף לשימוע בעבירות שונות הקשורות לקבלת שוחד במיליונים מקבלני ויזמי נדל"ן שפעלו בעיר. בנוסף, נשלחו מכתבי שימוע לעשרה קבלנים ויזמים החשודים במתן שוחד ובעבירות נוספות. ההחלטה התקבלה באישורו של המשנה לפרקליט המדינה עו"ד אלי אברבנאל.

פרשת השחיתות בעיריית אשדוד נחקרה בידי יחידת להב 433 של המשטרה ויחידת יהלום של רשות המסים, בליווי פרקליטות מחוז דרום. על פי החשד, כנפו ודרי הקימו כל אחד עסק לייעוץ ליזמים בתחום הנדל"ן וקיבלו לכאורה מהיזמים ומהקבלנים שוחד של מאות אלפי שקלים בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים בפרויקטים נדל"ניים באשדוד ובוועדות התכנון והבניה. אלבז חשוד אף הוא כי קיבל כסף מיזמים שונים.

דרי חשוד בקבלת שוחד בסכום כולל של כ-3.8 מיליון שקלים, בעוד אלבז קיבל לכאורה הלוואה וערבות להלוואה בהיקף של כ-150 אלף שקלים וביקש שוחד מהקבלנים בסכום של 100 אלף דולר. כנפו חשוד שקיבל כספי שוחד בגובה של כ-320 אלף שקל וכן אופציה לרכישת מגרש. השלושה חשודים בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הפרת חובת גילוי בפני ועדת התכנון והלבנת הון.

בטרם יוחלט אם להגיש כתבי אישום, הוזמנו כאמור החשודים לתת את גרסתם בהליך שימוש בפני ראש הצוות הכלכלי בפרקליטות דרום עו"ד שלום שיפר ובהנחיית פרקליט המחוז, עו"ד אלון אלטמן.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
אישום: חמישה קרובי משפחה מנצרת הקימו חוליית דאעש
קנסות למאחרים וגבייה אלימה: כך פעל הקזינו של "הכנופיה החרדית"
מחדל מתמשך: עצי הדקל בארץ מתים ואין מי שייקח אחריות

בניין עיריית אשדוד. Google Street View, אתר רשמי
בניין עיריית אשדוד/אתר רשמי, Google Street View

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully