וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 62 שנה: הפנימיות הצבאיות יסגרו את שעריהן

כחלק מהתכנית הרב-שנתית, "גדעון", הוחלט בצה"ל לסגור את "אור עציון" ואת הפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה. יעלון: "הצורך בהן פחת משמעותית, אין צורך שנערים בני 14-15 ילבשו מדים. זה גיל מוקדם מדי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפנימיה הצבאית לפיקוד בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הביטחון משה יעלון אישר היום (שני) את החלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט לסגור אחרי 62 שנות פעילות את הפנימיות הצבאיות בארץ. החלטתו התבססה על המלצת הצוותים שבחנו את העיסוק בשתי הפנימיות במסגרת התכנית הרב-שנתית של צה"ל והמליצו לסגור אותן.

מדובר בשתי פנימיות צבאיות, "אור עציון" שבמועצה האזורית שפיר בדרום, שבכל מחזור מסיימים 35 שוחרים ואת הפנימייה הצבאית לפיקוד שליד בית הספר "הריאלי" בחיפה, שם מסיימים בין 60 ל-70 שוחרים. עד כה לא התקבלה החלטה מתי לסגור את הפנימיות, אך החל משנת הלימודים הקרובה הן לא יקלטו חניכים נוספים.

שר הביטחון יעלון הסביר כי "ההחלטה לסגור את הפנימיות הצבאיות התקבלה בלב כבד". הוא אמר כי "במסגרת העבודה על התוכנית הרב-שנתית 'גדעון' התברר לנו כי הצורך הייחודי הזה פחת בשנים האחרונות באופן משמעותי". לדבריו, הוא סבור "שאין צורך שכבר בגילים 14-15 נערים ילבשו מדים ויהיו חלק ממסגרת שהיא צבאית במהותה. זה גיל מוקדם מדי וצעיר מדי".

לקריאה נוספת:
מוביל המאבק להעלאת שכר החיילים: "תרמנו הוצאות המשפט ללוחמים"
הממשלה אישרה את העלאת שכר חיילי החובה במאות שקלים בחודש

ראש הממשלה ושר הביטחון בהדלקת נרות חנוכה עם לוחמי יחידת דובדבן, 7 בדצמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"תרומתן כבירה", אמר השר יעלון. היום לצד נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

השר סיכם כי "תרומתן לאורך השנים בעיצוב ובהכשרת תלמידים שהתגייסו לצה"ל ואיישו את שורות הפיקוד, כולל הבכיר ביותר, הייתה כבירה". מהפנימיות הצבאיות יצאו במרוצת השנים רמטכ"לים, אלופים וקצינים בכירים ששירתו בכל החילות.

לדבריו, "לפנימיות הצבאיות יש חלק מרכזי בהיסטוריה של צה"ל, וזו העת להודות למפקדים, למורים, למדריכים ולכל מי שהיה חלק במפעל המיוחד והערכי הזה. הם היו אחראיים לחינוכם של אלפי תלמידים, שכשבגרו תרמו רבות לצה"ל ולמערכת הביטחון בפרט, ולמדינת ישראל בכלל. לא נשכח לרגע את המסורת המפוארת ואת התרומה החינוכית והערכית הגדולה לאורך השנים".

קצין בכיר בצה"ל התייחס להחלטה והסביר כי הפנימיות לא נסגרות "משום שהן לא טובות או בגלל תפקודן". הוא טען כי התבצעה שם "עבודה מצוינת", אך המטרה היא בסופו של דבר – "מיקוד הצבא". הקצין הבכיר נשאל אם לקיצוץ בתקנים ולחיסכון הכספי היה משקל משמעותי בעצם ההחלטה, והשיב: "העניין הוא לא רק התקנים. זה לא מגיע רק מהכסף. במציאות הנוכחית אין צורך במפעל הזה ואין צורך ביכולת הזו. ניתן לעשות את זה אחרת".

הוא לא פסל את האפשרות כי הפנימיות יימסרו כפי שהן לידי משרד החינוך. ברקע ההחלטה נבחנה תרומת המכינות הקדם-צבאיות שהיקפן עלה בשנים האחרונות ובראיית קצינים רבים בצה"ל הן מהוות חליף לפנימיות בעידוד נוער להתגייס ליחידות קרביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully