וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוביל המאבק להעלאת שכר החיילים: "תרמנו הוצאות המשפט ללוחמים"

7.12.2015 / 21:00

את המאבק הארוך להעלאת שכרה של בתו החיילת מסכם עורך הדין אבי לורך עם טענות קשות כלפי צה"ל, שלדבריו "לא גילה נאמנות בסיסית כלפי החיילים", וכן כלפי התקשורת – "שהנושא לא היה מסריח דיו לטעמה". דובר צה"ל, מוטי אלמוז: "כל העת חיפשנו אחר מקורות מימון להעלאה"

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

עורך הדין אמנון לורך, מוביל המאבק להעלאת שכר החיילים, החליט בעצה אחת עם ילדיו לתרום את הוצאות המשפט ללוחמים המשרתים בצה"ל. לורך, שמאבקו הסתיים אתמול, עם החלטת הממשלה להעלות את דמי הקיום של משרתי החובה ב-50%, סיפר הבוקר (שני) לאולפן וואלה! NEWS כי "התלבטנו אם לתרום ליחידות הקרביות, ליחידות 'מרגוע' בחטיבת כפיר או ביחידת המנהרות בעזה, שילדיי שירתו בה".

לורך, שפתח כאמור במאבק לאחר שגילה עד כמה זעומים דמי הקיום של בתו החיילת, סיפר כי כבר בשנת 2014 נערכה פנייה בנושא לחברי הקבינט, לוועדת הכספים, ולוועדת חוץ וביטחון וגם לשר כחלון – טרם התמודד בבחירות לכנסת ה-20. בסופו של דבר, לדבריו, "ההיריון היה ארוך והמיילדת היתה כחלון".

לקריאה נוספת:
"אבל עני חייל": כך נראית מחאת החיילים ברשת
בג"ץ דן בהעלאת שכר החיילים: "איך אמורים לממן מצרכים בסיסיים?"
צה"ל מעכב הצטיידות ויפטר 2,000 אנשי קבע עד 2017

IFB עו"ד אמנון לורך + שיחת טלפון עם דובר צה"ל מוטי אלמוז, על העלאת שכר החיילים. מערכת וואלה!
IFB עו"ד אמנון לורך + שיחת טלפון עם דובר צה"ל מוטי אלמוז, על העלאת שכר החיילים/מערכת וואלה!

במשך ארבע שנים בסך הכול הוא נאבק, לצד עורכי הדין ענר חפץ ורועי שראל ממשרד יגאל ארנון ושות', עבור מה שנתפש בעיניו בתור "נאמנות בסיסית כלפי חיילי צבא ההגנה לישראל, שהמדינה שכחה". ללורך גם ביקורת כלפי התקשורת, שלדבריו לא גילתה עניין בנושא "כי זה לא פופוליסטי ולא מסריח".

עורך הדין מציין בחומרה כי הצבא לא מצא לנכון להיענות מיזמתו ליזמה להעלאת שכר החיילים, הגם שכיום הם נדרשים לשלם על נסיעה ברכבת ביום ראשון ועל עליית המחירים בשק"ם, כתוצאה מההפרטה שבוצעה בו. לטענה זו השיב דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, כי "זה לא שלא עסקנו בנושא. בכל פעם חיפשו מקור כספי ואני שמחה שבשנה האחרונה הנושא עלה לסדר היום".

לשאלה היכן לבסוף נמצא התקציב להעלאת שכר החיילים, העומד על 600 מיליון שקלים בשנה, השיב אלמוז כי הסכום מצוין בהסכם התקציבי בין משרד הביטחון למשרד האוצר. בד בבד, שב והדגיש כי "חייל לא מקבל שכר, אלא דמי קיום. איפה שיש פער, נתקן אותו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

רק בחודש יוני השיבה המדינה לעתירה

בחודש יוני השנה השיבה המדינה לבג"ץ שהגיש לורך וחשפה לראשונה כיצד מחושבת משכורתם החודשית של חיילי החובה. זאת, כאשר בין היתר אישרה כי דמי הקיום המוקצים לחיילים עבור היגיינה והלבשה תחתונה נותרו כשם שהיו לפני עשור ועומדים על 352.2 שקלים בלבד בחודש.

יומיים לפני שנערך הדיון בחודש נובמבר האחרון, הוחלט בצה"ל במפתיע להעלות את שכר חיילי החובה, כאשר נטען שההעלאה מתבססת על "חישוב סל הצרכים של החיילים". בתוך כך, ועדה בין-משרדית שהוקמה בנושא המליצה להעלות פעם נוספת את שכר החיילים. המלצה, שכאמור הובאה לאישור הממשלה על ידי השר כחלון והתקבלה פה אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התקשורת לא מתעניינת בנושאים שאינם מסריחים". עו"ד אמנון לורך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully