וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שנות מאסר לעבריין ריקו שירזי בגין הלבנת הון

7.12.2015 / 9:17

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את עונשו של העבריין שבועיים לאחר הרשעתו בחמישה מתוך ששת האישומים שרשות המסים הגישה נגדו, וקבע גם עונש כספי של מיליון שקל. בין היתר, הורשע בעבירות מסים, חשבוניות פיקטיביות ואיומים

עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) שמונה שנות מאסר וקנס כספי של מיליון שקלים על העבריין ריקו שירזי בגין הלבנת הון. שירזי הורשע בחודש שעבר בחמישה מתוך ששת האישומים שרשות המסים הגישה נגדו, ובהם עבירות מסים, חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון, ואיומים.

עורכי דינו של שירזי, שלמה בן אריה וויקי פוני, אמרו לאחר גזר הדין כי ישקלו את צעדיהם. "נלמד את הכרעת הדין ונשקול לערער לעליון", אמרו. הטיעונים לעונש יתקיימו בעוד כשבועיים.

בכתב האישום נחשפה השיטה שבה שירזי ועד המדינה, שהעיד במשפטו, עשו שימוש בחברות שונות במטרה להסוות את מתן ההלוואות ואת כספי הריבית שהרוויחו. השניים המציאו ללווים חשבוניות פיקטיביות בגין החזר ההלוואות והריבית. סכום המע"מ שנרשם בחשבוניות אלו גילם למעשה את גובה הריבית השבועית או החודשית ששולמה לשירזי בגין ההלוואה.

לקריאה נוספת:
ריקו שירזי חשוד בניסיון החיסול של אסי אבוטבול ב-2004
במשטרה נערכים למלחמת חיסולים לקראת שחרור שירזי
פרשה 512: המשטרה גייסה עד מדינה מכל ארגון פשע

גזר דין לריקו שירזי, מחוזי תל אביב. דצמבר 07 2015. יותם רונן
ריקו שירזי בבית המשפט, הבוקר/יותם רונן

שירזי הורשע בחודש שעבר בשורה של עבירות מס. בין היתר, הוא הלבין הון בסך של יותר מארבעה מיליון שקלים, התחמק מתשלום מס בגין הכנסות בסך של כשלושה מיליון שקלים, התחמק מתשלום מע"מ בנסיבות מחמירות בסך של כ-500 אלף שקלים, סייע לאחר להתחמק מתשלום מס בסך של כ-22 מיליון שקלים, וסייע לאחר להתחמק מתשלום מע"מ בנסיבות מחמירות בסך של כשלושה מיליון שקלים.

בנוסף לכך, הוא הורשע ברישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, וכן הכנת פנקסי רשימות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות. לשירזי יוחסו עבירות נוספות, בהן איומים ושיבוש הליכי משפט, מהן זוכה בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully