וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקו שירזי חשוד בניסיון החיסול של אסי אבוטבול ב-2004

22.5.2015 / 8:51

ראש ארגון הפשיעה מנתניה וחייליו הבכירים נעצרו במסגרת פרשה 512 בחשד לניסיון חיסול של אבוטבול במלון בפראג. ראש הארגון אף חשוד ברצח צעיר ישראלי בגרמניה. 13 חשודים נוספים הובאו להארכת מעצר

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

התפתחות בפרשה 512: בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שישי) ב-13 ימים את מעצרו של העבריין ריקו שירזי מנתניה, החשוד בניסיון חיסול של העבריין אסי אבוטבול ב-2004. בלשי היאחב"ל עצרו אתמול את שירזי, יחד עם אנשים בכירים המשתייכים לארגונו, כמו כן, במשטרה חושדים כי שירזי מעורב גם ברצח צעיר ישראלי שהיה מסוכסך עם ארגונו בגרמניה.

לפי החשד, כאשר שהה אסי אבוטבול בסמוך לבית הקזינו השייך לאביו המנוח, פליקס אבוטבול, בפראג, הגיעו אלמונים לכיוונו והשליכו לעברו רימון יד. 18 עוברי אורח שהיו במקום נפגעו מהפיצוץ, אך אבוטבול נותר בריא ושלם. אתמול נגבתה מאבוטבול עדות בנוגע לניסיון לחסל אותו.

עוד כתבות בנושא:
ה-FBI קבע: יצחק אברג'יל עומד בראש ארגון פשע בינלאומי
"תסתכל לי בעיניים ותגיד לי למה רצחת את הבן שלי"
אחרי עשור: פוענח רצח האסיר יוני אלזם בתאו

ריקו שירזי מובא לדיון בהארכת מעצרו, 22 במאי, 2015. ניב אהרונסון
שירזי בבית המשפט, הבוקר/ניב אהרונסון

במשטרה אף חושדים כי בניסיון החיסול השתתפו לפחות ארבעה מקורבים לשירזי. אף שמדובר בעבריינים המזוהים עם עמו, במשטרה חושדים כי אותם חיילים הם יוצאי ארגונו של יצחק אברג'יל, שספג את מרבית המעצרים בפרשה.

מלבד ניסיון החיסול של אבוטבול, מייחסים לשירזי גם מעורבות ברצח גיא יחזקאל, בן 28 מקריית מלאכי, שגופתו נמצאה בגרמניה ב-2003. יחזקאל היה מעורב בשורה של חיסולי חשבונות והיה מסוכסך עם האנשים בארגון מנתניה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לבית המשפט הגיע היום מקורבו של שירזי חזי ראובן לחזק את ידו. פרקליטו של שירזי, עו"ד ג'קי סגרון, אמר בתום הדיון: "מעת לעת מנסים לקשור את ריקו לעבירות כאלה ואחרות. גם הפעם אין בלבי ספק כי אין שום קשר בין מרשי לעבירות המיוחסות לו".

עם שירזי הובאו להארכת מעצר 13 חשודים נוספים - בהם יעקב בן יהודה, שנקרא בעבר קובי רייטר. מעצרו של בן יהודה, שעבד כמנהל אירועי במלון בבעלות פליקס אבוטבול - שבו גם חוסל האחרון ב-2002 - הוארך בשבעה ימים.

קובי רייטר החשוד בניסיון החיסול של אסי אבוטבול מובא לדיון בהארכת מעצרו, 22 במאי 2015. ניב אהרונסון
חשוד במעורבות בניסיון החיסול של אבוטבול. יעקב בן יהודה בבית המשפט, הבוקר/ניב אהרונסון

במקביל, המשטרה ממשיכה במעצרים של חשודים המשתייכים לארגונו של אברג'יל. אתמול נעצרו ארבעה בני אדם בחשד לפעילות במנגנון הסמים בארגון. גורמים במשטרה בטוחים כי אין מדובר בסוף פסוק בהקשר למעצרים בפרשה וצפויים מעצרים נוספים בתיק וחשיפת פרשות נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת פרשה 512, שנחשפה ביום שני האחרון, נעצרו יותר מ-50 חשודים, רובם בכירים בעולם הפשע הישראלי, כחלק מפענוח של כ-40 פרשות מ-12 השנים האחרונות. בין העצורים נמצאים גם האחים יצחק ומאיר אברג'יל. יצחק חשוד, בין השאר, ברצח, בניסיון רצח ובעבירות סמים. מאיר חשוד ברצח, בניסיון רצח, בחברות בארגון פשיעה, בסחר בסמים ובעבירות מרמה. כמו כן, נעצרו חשודים בקשירת קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין בשני מקרים שונים ב-2003, בחברות בארגוני פשיעה, במעורבות ביבוא ובסחר בסמים ברחבי העולם ובהלבנת הון ובעבירות מס.

שלשום פורסם בוואלה!NEWS כי המשטרה הצליחה לגייס שלושה עדי מדינה במסגרת הפרשה וכי מתקיימים מגעים לגיוס עדי מדינה נוספים, לא רק בישראל. פריצת הדרך בפרשה התאפשרה בזכות שיתוף פעולה בין משטרת ישראל, הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (ה-FBI) ויחידת משטרה באחת ממדינות דרום אמריקה.

אתמול הותר לפרסום כי נועם אהרון ירון נעצר בחשד שרצח את האסיר יוני אלזם בן ה-22, שהורעל למוות ונמצא מת בתאו בכלא אשמורת, בדצמבר 2005. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully