וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תסתכל לי בעיניים ותגיד לי למה רצחת את הבן שלי"

21.5.2015 / 14:40

מיכאל אלזם, אביו של יוני שהורשע ברצח עבריין ממשפחת אברג'יל ונמצא מת בתאו ב-2005, התייחס להתפתחות בפרשה: "ידעתי מי הרוצח מהתחלה". ארביב לוואלה!NEWS: "שמחתי על המעצר, זו סגירת מעגל"

כתב: אבי אשכנזי, צילום: מאצ'י הוף, עריכה: קשת סידי

מיכאל אלזם, אביו של יוני אלזם, שהורשע בחיסול עבריין שהשתייך למשפחת אברג'יל ונמצא מת בתאו ב-2005, התייחס היום (חמישי) לפרסום מעצרו של נועם אהרון ירון בחשד למעורבות ברצח בנו. "אני רוצה להגיד לרוצח: תסתכל לי בעיניים ותגיד לי למה עשית את זה לבן שלי, שהוא בסך הכול ילד טוב. הוא לא פגע באף אחד, רק בעצמו", אמר בשיחה עם וואלה!NEWS.

לדברי אלזם, בנו נרצח לאחר מחדל של הרשויות. "זה מחזיר אותי עשר שנים אחורה, אחרי הזיכוי שלו בבית המשפט העליון (בנו הורשע וזוכה כעבור כמה שנים – א"א), הוא היה צריך להיות בבית לפני ארבע או חמש שנים. אבל הוא נמצא מטר וחצי מתחת לאדמה", אמר.

לקריאה נוספת:
אחרי גל המעצרים: איך תתקבל בקשת החנינה של רוזנשטיין?
קריסת ארגוני הפשיעה: גויסו שלושה עדי מדינה
"הפיגוע בת"א קרה במשמרת שלי. היום אני סוגר מעגל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצא מת בתאו בדצמבר 2005. יוני אלזם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי שמע על רצח בנו לראשונה בדיווח ברדיו. "אף אחד לא בא להודיע לי. אף אחד. גם לא משטרת נתניה". לאחר הדיווחים קיבל שיחת טלפון מקרובי משפחה, וכך שמע את הבשורה הקשה. "שאלו אותי: 'מה שלום יוני?' ולאט לאט התחלתי להבין שמשהו לא בסדר, כשהילדים שלי בכו בטלפון", הוסיף. "ידעתי מי הרוצח מההתחלה וגם הודעתי את זה. הוא היה אמור להיות בשמירה מאוד קפדנית". לטענתו, בנו היה תמים והאמין שהרעל לא יהרוג אותו. "כנראה אמרו לו שייקח את הרעל ושיגיע לבית חולים, ובבית חולים יעלימו אותו, יבריחו אותו. כלומר, אמרו לו: 'זה יעשה לך רק תחושה רעה', זה היה ההסכם.

"אמרו לי: 'עצרנו חשודים ברצח של יוני, הבן שלך, ואנחנו מודיעים לך כי אנחנו מפרסמים'. ההרגשה הייתה שאפילו אחרי עשר שנים יש אנשים שעושים את העבודה כמו שצריך, במיוחד ביאחב"ל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר מפקד להב 433 ומי שבמסגרת תפקידו היה בין מובילי החקירה שמכונה היום פרשה 512, התייחס בריאיון לוואלה!NEWS להתפתחות בפרשה. "אני זוכר את היום שהודיעו לי שמצאו את יוני אלזם ללא רוח חיים בכלא. שמחתי כששמעתי שעצרו את הרוצחים של יוני אלזם. מבחינתי, זו סגירת מעגל של ממש", אמר.

ארביב כיהן כמפקד ימ"ר מרכז בעת מעצרם של שמעון זריהן ואלזם בחשד לרצח חנניה אוחנה בגני תקווה. "השקענו מאמצים רבים בפיענוח הרצח", אמר. לדבריו, גם בפרשה הנוכחית מושקעים משאבים רבים. "זו חקירה שיש לה משמעויות והשלכות על כל הפשיעה המאורגנת בישראל, ולא רק בארץ, אלא גם באירופה, בארצות הברית ואפילו בחלק מהמזרח. העובדה שהצלחנו לשים יד על רוצחי אלזם היא משמעותית".

לדבריו, "הרצח בגני תקווה היה אירוע לא פשוט בזמנו, זה היה ראש משפחת הפשע אוחנה. הרוצחים הציתו את הרכב בחניון תת קרקעי וכל הבניין היה בסכנה. השקענו בחקירה מאומצת, מסובכת ומורכבת והגענו לרוצחים, לאלזם ולזריהן. היו מספיק ראיות לרצח אבל אז אלזם הורעל בכלא. ידענו שהוא נרצח כי הוא היה אמור להפליל בעדותו את זריהן. הוא לא התכוון להעיד מרצונו, הוא הופלל בתרגילי חקירה שביצענו. האכזבה הייתה אדירה ומלווה מצד אחד בצער על אובדן חיי אדם, ומצד שני - צער על כך שהתיק נופל ושהעבריין שרצח ושהיה צריך לשלם יוצא לחופשי. המחיר פה הוא מחיר כפול, לא מספיק שהעבריין לא משלם את המחיר, אלא הוא גם רצח אדם אחר".

"לתיק הזה יהיו משמעויות לא רק בישראל"

ארביב הוסיף כי זה לא היה מקרה הרצח היחיד בין כותלי בית הסוהר בהקשר לפרשה. "היו עוד שורה של מקרי רצח שהיו קשורים לאירוע הזה והרבה מאוד אנשים שילמו בחייהם בעקבות החיסול בכלא. בעקבות האירוע החל גל רציחות בין הארגונים", אמר.

"הייתה לי הזכות להתחיל את התיק", הוסיף ארביב על פרשה 512. "זה תיק מרשים משום שהרבה מאוד גופים בתוך מדינות ישראל פעלו יחד – פרקליטות מחוז תל אביב, המטה הארצי, יחידות משטרה שונות ורשות המסים", אמר. "אני יודע שלתיק הזה יהיו משמעותיות מרחיקות לכת על עולם הפשע הישראלי, אבל לא רק עליו אלא גם על עולם הפשע במדינות נוספות. העובדה שרוצחי אלזם נעצרו, מבחינתי זו סגירת מעגל".

הבוקר האריך בית משפט השלום בראשון לציון בשבועיים את מעצרו של נועם אהרון ירון, שנעצר אמש בחשד לרצח בדצמבר 2005. אלזם עצמו הורשע במרץ 2005 במעורבות ברצח העבריין אוחנה במסגרת סכסוכים בעולם התחתון. הוא נעצר יחד עם שמעון זריהן בדצמבר 2002. שלוש שנים לאחר מכן הוא נידון למאסר עולם. במסגרת הפרשה הוא היה אמור להעיד נגד אנשי אברג'יל, אך נמצא מת בתאו בכלא אשמורת לאחר שהורעל.

seperator

ארביב נחשד במסגרת פרשת פינטו בקבלת שוחד והפרת אמונים, הכרוכים בין היתר בקבלת טובות הנאה והדלפות של מידע רגיש לרב יאשיהו פינטו. חקירתו של ארביב תקועה כרגע, בין היתר בשל בעיות בירוקרטיות הנוגעות לבנו צחי, ששותף לכאורה לחלק מן העבירות ויש צורך לחקור אותו במקום מושבו באוסטרליה.

בשבוע שעבר גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב שנת מאסר בפועל על הרב פינטו, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בשיבוש הליכי משפט, בשוחד ובהצעה לשוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. השופט עודד מודריק אמר בדיון כי מתחם הענישה הראוי לעבירות שביצע הוא שלוש עד שבע שנות מאסר. עם זאת, לדבריו, ההסדר שנחתם עם פינטו סביר בשל התמורה - עדותו נגד ניצב ארביב.


לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully