וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: פוענח רצח האסיר יוני אלזם בתאו

במסגרת פרשה 512 נעצר נועם אהרון ירון בחשד שהרעיל את אלזם, שהיה אמור להעיד נגד אנשי אברג'יל ונמצא מת בכלא. במהלך חקירת הרצח נעצר יעקב אברג'יל, שאלזם הורשע ברצח אחד מאנשיו. בתוך כך, הבוקר נעצר ראש ארגון פשע נוסף ואחר עוכב לחקירה

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: קשת סידי

שוטרי יאחב"ל עצרו אמש (רביעי) חשוד נוסף במסגרת פרשה 512, שבמסגרתה נערך גל מעצרים בצמרת עולם הפשיעה בישראל. הבוקר הותר לפרסום כי נועם אהרון ירון נעצר בחשד שרצח את האסיר יוני אלזם בן ה-22, שהורעל למוות ונמצא מת בתאו בכלא אשמורת, בדצמבר 2005. הבוקר האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו בשבועיים.

במשטרה פעלו עד היום להעמיד לדין את האחראי למותו של אלזם, ובמסגרת חקירת הרצח נעצר במרץ 2006 העבריין יעקב אברג'יל. מחקירת המשטרה אז, עלה כי אברג'יל הגיע לתאו של אלזם, נתן לו רעל מסוג ציאניד ואיים עליו לשתות אותו עוד באותו היום, אחרת משפחתו תיפגע. בסופו של דבר שוחרר אברג'יל מבלי שהוגש נגדו כתב אישום בפרשה.

"רעידת אדמה": כתבות נוספות על פרשה 512
אחרי גל המעצרים: איך תתקבל בקשת החנינה של רוזנשטיין?
קריסת ארגוני הפשיעה: גויסו שלושה עדי מדינה
"הפיגוע בת"א קרה במשמרת שלי. היום אני סוגר מעגל"
העבריינים מסמנים: זה האיש שהביא לקריסת האימפריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצא מת בתאו - וזוכה לאחר שנרצח. יוני אלזם/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוני אלזם הורשע במרץ 2005 במעורבות ברצח העבריין חנניה אוחנה, שהשתייך למשפחת אברג'יל, במסגרת סכסוכים בעולם התחתון. הוא נעצר בדצמבר 2002 כמו גם שמעון זריהן, ובנובמבר 2005 הוא נידון למאסר עולם. במהלך מאסרו נחשב לאסיר טעון הגנה בהפרדה ארצית, כיוון שנשקפה סכנה ממשית לחייו. ב-13 בדצמבר 2005, שעות לפני שאמור היה להעיד במשפטו של זריהן, הוא נמצא מת בתאו. ביוני 2009 התקבל בבית המשפט העליון ערעור שהגיש מיכאל אלזם, אביו של יוני, מה שהוביל באופן נדיר לזיכויו של הבן.

עו"ד יצחק איצקוביץ' המייצג את ירון אמר כי הוא "מכחיש כל קשר למאורע, הוא מסר את גרסתו המלאה לפני כעשר שנים, הוא מסר שהוא מכחיש את מה שהתרחש לפני כעשר שנים וזו גם גרסתו עכשיו, אין כל שוני". לטענתו, למרות דברי המשטרה, "אותו חומר שקיים זה החומר שהיה גם בזמנו לפני כעשר שנים. אם היחידה החוקרת רוצה באיזשהו שלב לבוא ולהוציא את המוץ מן התבן, אז שתבוא ותטיח בחשוד את הראיות. גם אתמול כשהוא נעצר ונחקר שאלו אותו שאלות כלליות. מעבר לכך לא פירטו, לא פירשו, לא חפרו ולא נברו במה שהתרחש".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרצח של אלזם בתאו פגע בצורה משמעותית במערכת אכיפת החוק בישראל ובעקבותיו הוקמה הרשות להגנת עדים בישראל. פעילותה של הרשות הביאה בין היתר לקיומה של פרשה 512.

בתוך כך, הבוקר עצרו שוטרי יאחב"ל ושוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב 16 חשודים נוספים במסגרת פרשת 512. חלקם מזוהים עם פעילות ארגון פשיעה. הם נעצרו בחשד לביצוע שורת עבירות ואירועים נוספים שעליהם מוטל עדיין צו איסור פרסום. בין העצורים גם ראש ארגון פשע החשוד ברצח. כמו כן, ראש ארגון פשע נוסף עוכב לחקירה. במסגרת המעצרים ערכה היחידה חיפושים בבתי החשודים ותפסה נכסים וחשבונות לצורך בקשות חילוט.

נועם אהרון ירון, בית משפט השלום ראשון לציון, מאי 2015. ניב אהרונסון
ירון מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, הבוקר/ניב אהרונסון

במסגרת הפרשה הוארך עד כה מעצרם של 45 חשודים, בהם האחים יצחק ומאיר אברג'יל. בין היתר, נעצרו חשודים בקשירת קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין בשני מקרים שונים ב-2003, בחברות בארגוני פשיעה, במעורבות ביבוא ובסחר בסמים ברחבי העולם ובהלבנת הון ובעבירות מס.

לוואלה!NEWS נודע כי המשטרה הצליחה לגייס שלושה עדי מדינה במסגרת הפרשה וכי מתקיימים מגעים לגיוס עדי מדינה נוספים, לא רק בישראל. פריצת הדרך בפרשה התאפשרה בזכות שיתוף פעולה בין משטרת ישראל, הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (ה-FBI) ויחידת משטרה באחת ממדינות דרום אמריקה.

"מדובר בחקירה חוצת יבשות עם שיתוף פעולה בין יחידות משטרה במספר מדינות", אמר גורם במשטרה. "לאמריקנים היה חלק נכבד בחקירה. הם סייעו לא רק באיסוף חומרי החקירה, אלא סיפקו מעטפת לוגיסטית לחלק מהפעולות שבוצעו בפרשה".

(עדכון ראשון: 8:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully