וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריינים מסמנים: זה האיש שהביא לקריסת האימפריה

גורמי פשיעה בישראל מעריכים כי המשטרה גייסה עבריין בכיר כעד מדינה, שבעבר היה מבוקש על ידי האינטרפול ונחשב לאחד מסוחרי האקסטזי הגדולים בארה"ב. בשנים האחרונות יוחס לו רצח של ראש ארגון פשיעה באחת ממדינות אירופה. דיווח באולפן וואלה!NEWS

כתבים: יוסי אלי, אבי אשכנזי; עורך: אביב אברמוביץ'; צילום: דוד קורן, אוריאל סיני – הארץ; עריכת וידאו: גדי וינסטוק, שניר דבוש

בקרב גורמים עבריינים בישראל גוברות היום (שלישי) ההערכות כי פושע בכיר שנמלט מישראל שלוש שעות לאחר ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ב-2003, שבו נהרגו שלושה אזרחים חפים מפשע, הוא עד המדינה שהמשטרה הצליחה לגייס. אם אכן הוא עבר צד ומשמש עתה עד מדינה, מעריכים גורמים המזוהים עם ארגוני פשיעה, הדבר הוא בבחינת "גיוס יהלום" עבור לובשי המדים, שכן מדובר בעבריין המשתייך למעמד הבכיר ביותר בעולם הפשע המאורגן.

עד המדינה שגויס הצליח להביא לקידום בחקירה שהייתה תקועה זה יותר מעשור. זאת, לאחר שבעבר המשטרה הצליחה לגייס עד מדינה בפרשה, אולם לא השכילה לאסוף די ראיות כדי לגבש כתב אישום נגד החשוד המרכזי בפרשה, שנעצר אף הוא בגל המעצרים הנוכחי.

העבריין שעל פי הערכות משמש עתה עד מדינה, נולד במרכז הארץ, הסתכסך עם אנשי ארגון פשיעה גדול אחר והפך לאחד העבריינים הבכירים ביותר שצמחו בישראל בארבעים השנים האחרונות. בעבר יוחס לו רצח של ראש ארגון פשיעה באחת ממדינות אירופה. הוא שוהה בחו"ל זה יותר מעשור ונחשב לעבריין מבוקש על ידי האינטרפול. הבולשת הפדרלית (FBI), משטרת ישראל וגורמי אכיפה אחרים דרשו באותו עבריין ואף ביקשו סיוע מהאינטרפול בלכידתו. בין היתר, הוא נחשב לאחד מבכירי סוחרי האקסטזי בארצות הברית ובדרום אמריקה.

לקריאה נוספת:
"כשיצחק נותן הוראה זה מבוצע, בלי חוכמות": פרופיל העבריין מס' 1
האחים אברג'יל חשודים ב"פיגוע" בתל אביב בו נהרגו 3 חפים מפשע
קורבנות "הפיגוע הפלילי" על אברג'יל: "שיקבל מה שמגיע לו"

צו מעצר שהוצא על ידי האינטרפול. אתר האינטרפול, אתר רשמי
עד המדינה, מתוך צו מעצר שהוצא לו באינטרפול/אתר רשמי, אתר האינטרפול

במסגרת המעצרים בפרשה נעצרו כ-50 דמויות מפתח: ראשי ארגוני פשיעה מירושלים, מראשון לציון, מבת ים והשפלה, וכן אחים העומדים בראש שני ארגוני פשיעה באילת. לפחות שישה מהעצורים מסונפים לארגון פשיעה גדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אבי רוחן, מאיר אברג'יל. מוטי קמחי, עיבוד תמונה
העצורים בפרשה המוגדרת "רעידת אדמה". אבי רוחן ומאיר אברג'יל/עיבוד תמונה, מוטי קמחי

מבצע המעצרים התאפשר בעקבות חקירה ממושכת שניהלו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל). השתתפו בו מאות שוטרים מלהב 433, מהיחידה המרכזית של מחוז תל אביב וכן לוחמי יחידות מיוחדות של המשטרה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully