וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 300 שנה: "הגביע הקדוש" של ספינות האוצר נמצאה מול קולומביה

הנשיא חואן מנואל סנטוס הודיע בחגיגיות כי הספינה, שהוטבעה על ידי הבריטים בשנת 1708 כשעליה זהב ואבני חן בשווי של כמיליארד דולר, אותרה מול חופי המדינה. "זו התגלית הגדולה ביותר של האוצרות האבודים בים", אמר

שרידי הספינה הטבועה סן חוזה שנמצאה בקולומביה, דצמבר 2015. רויטרס
שרידי התותחים שאותרו במצולות הים/רויטרס

"חדשות מצוינות, מצאנו את סאן חוזה" – כך הודיע אתמול (שבת) בהתרגשות נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, על מציאת הספינה הספרדית הטרופה, שהוטבעה לפני 300 שנה כשעליה כמות אדירה של מטבעות זהב, כלי כסף, אבני חן ותכשיטים. לפי ההודעה החגיגית של הנשיא, שרידי הספינה אותרו מול חופי עיר הנמל קרטחנה.

במסיבת עיתונאים שערך, אמר סנטוס כי מיקומה המדויק של הספינה והדרכים שבהן מצאו אותה, שכללו מומחים בינלאומיים, הן סוד שאותו ישמור באופן אישי. "הממצאים מהווים את אחת התגליות הגדולות – אם לא הגדולה ביותר, של האוצרות האבודים בים", אמר.

עוד כתבות מהעולם:
אסד נגד קמרון: "התקיפות הבריטיות נגד דאעש עומדות להיכשל"
מבצע לניקוי העיר המזוהמת בעולם: מכוניות יסעו ברחוב יום כן-יום לא
חי או מת? דיווחים סותרים באפגניסטן על גורלו של מנהיג טליבאן

שרידי הספינה הטבועה סן חוזה שנמצאה בקולומביה, דצמבר 2015. רויטרס
התמונות שהגיעו משרידי הספינה/רויטרס

ב-8 ביוני 1708, יצאה הספינה סאן חואן לדרכה ועליה 600 איש ומטען ששוויו בימינו מוערך ביותר ממיליארד דולר, שנאסף מהקולוניות הספרדיות באמריקה הדרומית ונשלחו למלך ספרד, כדי לסייע במימון מלחמתו נגד הבריטים. אך ממש ליד נמל קרטאחנה, ירו עליה התותחים הבריטיים ומאז מקום הימצאה הפך לתעלומה. היא נחשבה ל"גביע הקדוש" של הספינות הטרופות ונעשו מאמצים כבירים כדי לאתר את האוצר האבוד.

אף בן אנוש עדיין לא הגיע לזירת הטביעה, אך רובוטים תת-ימיים הצליחו להגיע למקום ולצלם תמונות של תותחי ברונזה הנמצאים במצב שמור וטוב. הספינה עוררה ויכוח בין ספרד, קולומביה וארצות הברית בנוגע לבעלות על האוצר האבוד. ב-1982, חברה בבעלות אמריקנית הכריזה כי היא מצאה את מיקומה של סן חוזה. שנתיים לאחר מכן, שינתה הממשלה בקולומביה את החוק במדינה, שלפיו 50% מתכולתה של ספינה טרופה יגיעו לגורם שמצא את את הספינה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שרידי הספינה הטבועה סן חוזה שנמצאה בקולומביה, דצמבר 2015. רויטרס
שרידי הספינה הטבועה סן חוזה שנמצאה בקולומביה, דצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully