וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות קומנדו ומל"ט חדשני: נחשף המבצע לחיסול ג'ון הג'יהאדיסט

הדיילי מייל חושף כי עורף הראשים הלונדוני, שחוסל בחודש שעבר במתקפה מהאוויר, אותר על ידי שמונה לוחמים בריטיים שהונחתו בסמוך למעוז דאעש. לפי הדיווח, הם הפעילו מסוק מזערי משוכלל שאיתר את רב-המרצחים

עריכה: ניב פוקס

("ג'ון הג'יהאדיסט מופיע בסרטון ההוצאה להורג של העיתונאי היהודי-אמריקני סטיבן סוטלוף, בשנה שעברה)

כחודש לאחר הדיווחים על חיסולו של עורף הראשים המערבי של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), מוחמד אמוואזי המוכר כג'ון הג'יהאדיסט, עיתון הדיילי מייל חושף היום (ראשון) כי לחיסול מהאוויר לווה מבצע נועז של לוחמי קומנדו בריטיים, שחדרו לתוך מעוז הארגון הקיצוני, א-רקה שבסוריה. לפי הדיווח, בניגוד למחשבה הרווחת בציבור שלפיה המבצע כלל תקיפה אווירית בלבד, לוחמים מיחידת הקומנדו הבריטית SAS הם אלה שאיתרו את המחבל הלונדוני באמצעות מל"טים מזעריים משוכללים ששיגרו מהקרקע, כמה קילומטרים בלבד מעיר מגוריו.

על פי גורמים המעורים בפרטים, המבצע הנועז החל בערב יום רביעי, ה-11 בנובמבר, כאשר שני מסוקי צ'ינוק אמריקניים נחתו במקום מבודד בלב המדבר הסורי, ומתוכם ירדו שמונה לוחמים מהכוחות המיוחדים הבריטיים. הם נסעו עשרות קילומטרים בכלי רכב מיוחדים לכיוון מעוז דאעש, ובסביבות השעה 03:00 בבוקר, הם התמקמו בשטח הנמצא כשמונה קילומטרים מדרום לעיר.

עוד כתבות מהעולם:
הימין הקיצוני יתחזק? צרפת הולכת לבחירות ראשונות אחרי המתקפה
מטבע רשמי, לוחיות רישוי ושירותי רווחה: כך הפך דאעש למדינת טרור
"חממת טרור": כך הפכה טורקיה לאויב הציבור ברוסיה

נחשפה זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט". צילום מסך
חוסל לאחר מבצע של כוחות קומנדו בריטיים. אמווזי/צילום מסך

עוד מסרו הגורמים כי בערב שלאחר מכן, אחד הלוחמים הרכיב מסוק מזערי בעל מצלמה לראיית לילה. כלי הטייס הקטן תוכנת כדי להגיע לבניין בן שש קומות שבו חשדו גורמי המודיעין שג'ון הג'יהאדיסט ממוקם. המל"ט שלח את הקלטותיו למפקדה של ה-SAS ולמרכז הפיקוד האמריקני, המנהל את הקואליציה נגד דאעש, בדוחה, בירת קטאר. לאחר מכן, מסוק מזערי נוסף נשלח לאזור, במקום הראשון שהיה צריך להיטען מחדש, ושלח לראשונה תמונות של ג'ון הג'יהאדיסט.

"לאחר שהתמונות הגיעו, המפקדים האמריקניים הכינו למשימה מל"ט חמוש בטילים", סיפר אחד המקורות. "בשעה 23:40 ג'ון הג'יהאדיסט יצא מהמכונית, המל"ט ננעל על מטרתו והמחבל הפך להיסטוריה". יש לציין כי אין אישור רשמי לכך שג'ון הג'יהאדיסט אכן חוסל בסוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון הג'יהאדיסט ללא כיסוי הפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תקיפתו של אמווזי באה לאחר סדרת חיסולים של ארצות הברית ובריטניה, שמטרותיהם היו מגייסים של "המדינה האיסאלמית", רובם ממוצא בריטי. לדוגמה, באוגוסט, תושב בירמינגהם שבממלכה, ג'ונאיד חוסיין, חוסל בהתקפה של ארצות הברית לאחר שהתגלה כי הוא אחד ממומחי המחשבים של דאעש. שני מגייסים נוספים של הארגון חוסלו אף הם באותו הזמן.

בחמישי האחרון הפרלמנט של בריטניה אישר את התקיפות האוויריות נגד ארגון דאעש בסוריה. 397 מחוקקים הצביעו בעד ו-223 נגד. חמש שעות לאחר מכן אישר גורם בממשלה כי מטוסים של חיל האוויר המלכותי ביצעו את התקיפה הראשונה במדינה.

אתמול ערכו מטוסי חיל האוויר הבריטי מתקפה נוספת נגד מטרות דאעש בסוריה. לפי רשת BBC, שני מטוסי טורנדו ושני מטוסי טייפון תקפו שדות נפט שעליהם השתלט הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully