וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין הקיצוני יתחזק? צרפת הולכת לבחירות ראשונות אחרי המתקפה

אזרחי צרפת יילכו לקלפיות כדי לבחור את נציגיהם למועצות המחוזיות, אשר עשויות להשפיע על הבחירות הקרבות לנשיאות. על פי הסקרים, מפלגתו של הנשיא הולנד תובס על ידי מפלגת הימין הקיצוני של מרין לה פן, שצפויה לנחול הצלחה חסרת תקדים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

44 מיליון בעלי זכות ההצבעה בצרפת ילכו היום (רביעי) לקלפיות בבחירות המחוזיות במדינה, הנערכות לראשונה מאז מתקפת הטרור בפריז, ומהוות מבחן לתמיכת הציבור בנשיא צרפת פרנסואה הולנד. על פי סקרים אחרונים, מפלגת הימין הקיצונית של מרין לה פן, "החזית הלאומית", צפויה להתחזק ואף לזכות לראשונה ברוב בשתי מועצות אזוריות לפחות. הקלפיות ייפתחו בשעה 08:00 (שעון מקומי) וייסגרו 12 שעות לאחר מכן. הסבב השני של הבחירות ייערך בעוד שבוע.

סקר דעת קהל אחרון חוזה כי הפופולריות של החזית הלאומית גברה ב-4-7% מאז המתקפה. בנוסף, שטף הפליטים הפוקד את אירופה גרם גם הוא להתחזקות הימין הקיצוני – במיוחד לאחר שנודע שחלק מהמחבלים נכנסו למדינה בחסות גל הפליטים. מנהיגת המפלגה לה-פן, צפויה לזכות במחוז הצפוני נורד פה דה קלאה פיקרדי, בעוד אחייניתה מאריון לה פן היא המועמדת המובילה במחוז אלפ קוט ד'אזור שבדרום.

עוד כתבות מהעולם:
מטבע רשמי, לוחיות רישוי ושירותי רווחה: כך הפך דאעש למדינת טרור
"חממת טרור": כך הפכה טורקיה לאויב הציבור ברוסיה
הבית הלבן: אין הוכחה שהיורים בקליפורניה היו חלק מתא טרור גדול

בחירות אזוריות בצרפת, 6 בדצמבר 2015. רויטרס
לה פן מצביעה בבחירות, היום/רויטרס

ההשפעה של המועצות המחוזיות היא אינה גבוהה ביחס למדינות אחרות במערב אירופה, ורבים נוטים להיעדר מההצבעה. עם זאת, תוצאותיה נותנות אינדיקציה לדעת הקהל ועשויות להשפיע על הבחירות לנשיאות בשנת 2017.

"אחרי מתקפת ה-13 בנובמבר, ראינו עליה משמעותית בתמיכה בחזית הלאומית", אמר סוקר במכון סקרים גדול בצרפת. "ייתכן מאוד כי תהיה תוצאה חסרת-תקדים". על פי הסקרים, מפלגתו של סרקוזי עומדת על כ-30% תמיכה והחזית הלאומית נמצאת קרוב אליה עם הפרש של אחוזים בודדים. המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד נמצאת הרחק מאחור עם 22% תמיכה, וככל הנראה תאבד את השליטה בכמה מחוזות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בצל מתקפת הטרור: הבחירות האזוריות בצרפת יצאו לדרך. רויטרס
הנשיא פרנסואה הולנד מצביע היום/רויטרס

הבחירות עשויות לשרטט מחדש את הזירה פוליטית במדינה, ולהפוך את הבחירות לנשיאות לתחרות בין שלוש מפלגות, אחרי שנים של מאבק בין השמרנים לסוציאליסטים בלבד. הסוציאליסטים, כאמור, צפויים להפסיד ברוב המחוזות לחזית לאומית או למפלגתו של סרקוזי. עם זאת, בסקרים האחרונים לאחר המתקפה נרשמה עליה קלה בפופולריות של הולנד, בשל צעדיו הכוללים הכרזה על מצב חירום למשך שלושה חודשים ופשיטות נרחבות בפריז והאזור.

בחירות אזוריות בצרפת, 6 בדצמבר 2015. רויטרס
מאריון לה פן, אחייניתה של מרין ומועמדת במחוז הדרומי, מצביעה בבחירות/רויטרס
נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי בטקס בבריסל. מרץ 2013. רויטרס
מפלגתו צפויה לזכות ברוב המחוזות. סרקוזי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully