וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אויב היהדות": האתרים החרדים סירבו להשתתף באבל על מות שריד

6.12.2015 / 1:30

"כיכר השבת" הדגיש בכותרתו את "המלחמות של שריד בחרדים" וציטט את דבריו של הרב עובדיה יוסף עליו בעבר. ב"בחדרי חרדים" יוחס האבל בעיקר למחנה השמאל. פוליטיקאים חרדים נמנעו מלפרסם הודעת הספד. כך דיווחו אתרי החדשות החרדיים על מותו של השר לשעבר

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

"נחשב לאחד האויבים הגדולים של היהדות החרדית", "הקדיש את חייו לשנאת שומרי המצוות" - כך בישרו אמש (שבת) אתרי האינטרנט החרדיים על מותו של שר החינוך לשעבר יוסי שריד. סקירת האתרים העלתה כי החיכוכים שהיו לשריד עם המגזר החרדי זכו להבלטה בדיווחים, בעוד באחרים דווקא הודגשו הדברים המרים שאמר עליו הרב עובדיה יוסף. אף ששריד זכה לאחר מותו להספדים גם מהצד הימני של המפה הפוליטית, הפוליטיקאים החרדים נמנעו מלפרסם הודעות הספד על השר לשעבר.

באתר החרדי "כיכר השבת" הדגישו בכותרת על מותו את "המלחמות של שריד בחרדים". בידיעה עצמה ציטטו אמירות שעליהן חתום הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס המנוח, נגד שריד בתקופה שבה כיהן כשר החינוך לצד סגנו משולם נהרי מש"ס. "סיטרא אחרא, שטן. יימח שמו", אמר אז הרב עובדיה. כמו כן, הסבירו באתר כי "העימות הקשה בין שריד לבין ש"ס וההנהגה החרדית הוא הגורם לכך שהפוליטיקאים החרדים מסרבים להצטרף למקהלת האבל על מותו".

לקריאה נוספת:
ריבלין נפרד משריד: "יריב קשה, שקולו החריף יחסר מאוד בנופנו"
"אב פוליטי ומצפן אידיאולוגי": חברי הכנסת נפרדים מיוסי שריד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר כיכר השבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר "בחדרי חרדים" ייחסו את מותו של שריד ל"אבל בשמאל הישראלי". בידיעה הסבירו ש"יחסיו עם המגזר החרדי היו בחיכוך תמידי". באתר "כל הזמן" כתבו בידיעה על מותו כי שריד "הקדיש את חייו לשנאת שומרי המצוות".

בכותרתו הראשית של אתר "חרדים 10" נכתב על מותו של שריד: "האיש שלחם בחרדים". באותו האתר ציינו כי "שריד נחשב לאחד האויבים הגדולים של הציבור החרדי ושל המתיישבים ביהודה ושומרון – וספג ביטויים קשים מהגר"ע זצ"ל (עובדיה יוסף)". יחד עם זאת, באתר הובאו גם דברי ההספד של ראשי המדינה, לצד עדות חיובית על שריד מצד חסיד חב"ד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סכסוך בן 15 שנה

החיכוכים שנרשמו בין שריד לפוליטיקאים החרדים בתקופת כהונתו כשר החינוך לפני כ-15 שנים, הורגשו גם אתמול. בעוד חברי הכנסת החרדים נוהגים לפרסם הודעות לתקשורת על מותם של פוליטיקאים, גם אם הם מזוהים עם השמאל הפוליטי, במקרה של שריד הם נמנעו להגיב.

שריד הלך לעולמו לפני יומיים והוא בן 75. הוא לקה בלבו בביתו שבתל אביב ולמרות פעולות החייאה ממושכות של מד"א נקבע מותו. שריד היה פוליטיקאי, פובליציסט, עיתונאי וחבר כנסת בתשע כנסות מטעם מפלגות העבודה, רצ ומרצ. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. שריד ייטמן היום בשעה 15:00 בבית העלמין בקיבוץ גבעת השלושה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחדרי חרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר ש"ס לשעבר איציק סודרי סיפר כי במהלך אותה התקופה נהג שריד להוציא "הודעות חריפות, מגדפות ומחרפות את תנועת ש"ס תמיד דקה לפני כניסת שבת וכך היה מרוויח שבת שלמה שההודעה שלו משודרת ברדיו ובטלוויזיה מבלי שש"ס תגיב לו בחזרה. במוצ"ש כשהייתי מקבל את סיכום חדשות השבת ושלחתי תגובה, התקשורת ברובה הייתה מסרבת כבר לעשות מזה משהו כי מבחינתם זה כבר היה החדשות של אתמול".

אמש פרסם סודרי טור בתקשורת החרדית שבמסגרתו כתב: "הרשו לי הערב, להיות לכמה רגעים 'יוסי שריד', שאומר את מה שהוא חושב ולא נכנע לטרנד: יוסי שריד היה אויב מר שנלחם כל חייו נגד עולם התורה, הוא רצה לחלן את כולנו ואולי לא פלא שנפטר דווקא בערב חג החנוכה".

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully