וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נפרד משריד: "יריב קשה, שקולו החריף יחסר מאוד בנופנו"

עם צאת השבת, פרסמו הנשיא, ראש הממשלה ושר הביטחון דברי הספד לשר לשעבר שמת אמש. "בעל קול ייחודי בפוליטיקה הישראלית, איש דעתן וחריף", מסר נתניהו. "פטריוט ישראלי שעתידה של המדינה וביטחונה עמדו בראש דאגותיו", הוסיף יעלון. שריד ייקבר מחר בשעה 15:00 בגבעת השלושה

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הערב (שבת) את תנחומיו על מותו של השר לשעבר יוסי שריד ואמר: "יוסי שריד היה בעל קול ייחודי בפוליטיקה הישראלית, איש דעתן וחריף". נתניהו הוסיף: "אף שחלקנו בנושאים רבים, הערכתי את נאמנותו לדרכו, את השכלתו הרחבה ואת העברית המוקפדת שבפיו ובעטו". לדבריו, שריד "ייזכר גם בזכות היותו פרלמנטר בולט, חבר ותיק בוועדת החוץ והביטחון ושר חינוך שביקש לקדם את מערכת החינוך בישראל".

שריד הלך אמש לעולמו והוא בן 75. שריד לקה בלבו בביתו שבתל אביב ולמרות פעולות החייאה ממושכות של מד"א נקבע מותו. שריד היה פוליטיקאי, פובליציסט, עיתונאי וחבר כנסת בתשע כנסות מטעם מפלגות העבודה, רצ ומרצ. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. שריד ייטמן מחר בשעה 15:00 בבית העלמין בקיבוץ גבעת השלושה.

עם צאת השבת, פרסם נשיא המדינה ראובן ריבלין הודעה על לכתו של שריד. "יוסי שריד היה אחד מגדולי הפרלמנטריים והפוליטיקאים של מדינת ישראל. שריד היה יריב קשה, מאתגר ונאמן לדעותיו. גם כאשר ביקורתו הייתה נוקבת וקשה, תמיד התייחסו אליו יריביו ברצינות רבה ובכובד ראש, גם כשהתנגדו לתוכן דבריו נחרצות. אנחנו, ישראלים באשר הם", הוסיף ריבלין, "חיינו לזכות מפעילותו הענפה למען המדינה, כשר חינוך שהורה דרך, כחבר כנסת מתוך העם ולמענו, וכאדם מיוחד שקולו הצלול, החריף והנוקב יחסר מאוד בנופנו".

לקריאה נוספת:
יוסי ביילין נפרד מיוסי שריד: "לא היה איש של פוליטיקה"
"אב פוליטי ומצפן אידיאולוגי": חברי הכנסת נפרדים מיוסי שריד

יוסי שריד. ברני ארדוב
"מי ייקח ממני את אשר לי", ריבלין ציטט את שריד/ברני ארדוב

לדבריו, "יוסי שריד היה אדם טוטאלי שאהב בצורה טוטאלית וכך גם התווכח. אידיאולוגית, שריד לא עשה הנחות לאף אחד, גם לא לעצמו. שריד היה פרלמנטר ושר שראה בתפקידיו הציבוריים שליחות וביצע את תפקידיו ללא כחל ושרק, ובכך עורר הערכה רבה לא רק בקרב תומכיו אלא גם בקרב מתנגדיו החריפים ביותר. גם כאשר חדל מלהיות שר וחזר לעבודה פרלמנטרית עשה זאת במחויבות ורצינות".

נשיא המדינה ציטט את שריד באומרו: "בגילי, אני פטור מחשבונות של רווח והפסד. מה שצברתי — שלי, מי ייקח ממני את אשר לי; ומה שהחמצתי — כבר מאוחר להשיג. בשלב זה של חיי, דבר לא יזיק ולא יפגע בי". ריבלין ציין כי שריד כתב את הדברים לכבוד יום הולדתו לפני חודשיים בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הנוף הפוליטי בישראל משווע לאנשים כמו שריד"

גם שר הביטחון משה יעלון פרסם הודעת הספד לשריד. "על אף המחלוקת הפוליטית שהייתה לי עם יוסי שריד, תמיד הערכתי מאוד את יושרו ויושרתו, את תבונתו וחריפות מחשבתו ואת העובדה שהלך בדרך שבה האמין על פי מצפונו וערכיו, מבלי לסטות ממנה או להתאים עצמו לאופנות חולפות".

יעלון המשיך ומסר: "יוסי שריד היה פטריוט ישראלי שעתידה של המדינה וביטחונה עמדו בראש דאגותיו. כחבר כנסת, כשר חינוך, כשליח ציבור וככותב חד ומושחז. יוסי שריד לא רק דיבר אלא גם עשה, בין היתר כשעבר להתגורר באצבע הגליל בימים בהם סבל האזור מירי קטיושות, וכשלחם בשחיתות הציבורית עוד כחבר כנסת צעיר. הנוף הפוליטי בישראל, מימין ומשמאל, משווע לאנשים כמו יוסי שריד". יעלון ביקש להשתתף באבלה של משפחתו.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הביע צער על לכתו של שריד. "יוסי היה איש חזון ואיש של מעשים שמורשתו תישאר חיה לנצח. תמיד התבטא בחריפות ולא חסך במילים בתיאור המציאות בישראל לטוב ולרע. גם אם לא מסכימים עם דבריו לא ניתן היה להתעלם מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully