וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נמשכת: אלפים הפגינו נגד מתווה הגז ב-7 מוקדים ברחבי הארץ

ההפגנות התקיימו בשבעה מוקדם ברחבי הארץ, בהם: תל אביב, נהריה, אשדוד וקיסריה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "המתווה מסוכן לישראל" ו"אנחנו נהיה פה כל שבוע". השבוע אמור להופיע נתניהו בפני ועדת הכלכלה ולנמק את עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים

צילום: יותם רונן, מטה מאבק הגז, עריכה: טל רזניק

אלפי בני אדם הפגינו אמש (שבת) נגד מתווה הגז ברחבי הארץ. ההפגנות התקיימו בערים תל אביב, קריית שמונה, נהריה, זכרון יעקב, ערד, אשדוד וקיסריה. על אישורי ההפגנה בתל אביב חתומים אהוד שפיץ ויוחאי בנימין, אב ובנו שהם דור חמישי ושישי לחוזה המדינה, בנימין זאב הרצל. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "המתווה מסוכן לישראל", "הגז לכולם" ו"אנחנו נהיה פה כל שבוע".

"כדור החמישי למשפחתו של חוזה המדינה, אני מלא גאווה על ההזמנה לחתום על אישור ההפגנה שדורשת עצמאות אנרגטית למדינת ישראל. אם תרצו, המתווה יהפוך ממציאות לאגדה", מסר שפיץ בהודעה לעיתונות של מטה מאבק הגז. בנו, בנימין, הוסיף: "כפעיל במאבק הגז אני חושב שאנחנו צריכים לקחת דוגמא מבנימין זאב הרצל, שראה את מדינת ישראל מופת לאומות העולם בדאגה לאזרחיה שווי הזכויות, ולא ככזאת שהנכסים של אזרחיה ניתנים במתנה לטייקונים תאבי הבצע בשיטות הון-שלטון".

מאבק הגז - כותרות אחרונות:
השר גבאי על מתווה הגז: "נחצו פה גבולות, אנחנו לא המדינה שהיינו"
פלוג: "אם חברות הגז לא יעמדו במתווה - הוא יבוטל"
הפגנות נגד מתווה הגז ב-8 מוקדים ברחבי הארץ, בשבוע שעבר: "זה שייך לכולנו"

הפגנה נגד מתווה הגז בקריית שמונה, 05 בדצמבר 2015. מטה מאבק הגז, מערכת וואלה!
ההפגנה נגד המתווה בקריית שמונה, אמש/מערכת וואלה!, מטה מאבק הגז

ביום חמישי האחרון עתרו פעילי מחאת הגז והאגודה לזכויות האזרח לבג"ץ נגד המשטרה, בדרישה לבטל את קביעתה לפיה תנאי לקיום הפגנות מחאה תהיה נשיאה באחריות פלילית מצד מארגניה במידה שההפגנה לא תעמוד בדרישות המשטרה ויבוצעו בה עבירות פליליות מצד המפגינים. "מדובר בדרישה בלתי-חוקית, בלתי-סבירה ובלתי-ישימה, הפוגעת קשות בחירות ההפגנה והמחאה ויוצרת אפקט מצנן מסוכן על חופש הביטוי, ועל כן דינה להתבטל", נכתב בעתירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, 05 בדצמבר 2015. מטה מאבק הגז, מערכת וואלה!
ההפגנה בתל אביב, אמש/מערכת וואלה!, מטה מאבק הגז

ההפגנות התקיימו על רקע עדות ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הקרוב בוועדת הכלכלה של הכנסת, בשבתו כשר הכלכלה. נתניהו צפוי להתייחס בעדותו לשימוש בסעיף 52 של חוק ההגבלים העסקיים, שמאפשר לשר הכלכלה לעקוף מסיבות ביטחוניות את החלטת הממונה שלא לאשר את המתווה. נתניהו מכהן בתפקיד לאחר התפטרותו של השר אריה דרעי בתחילת חודש שעבר.

במטה למאבק הגז אומרים כי הטיעון להצדקת השימוש בסעיף מסיבות ביטחוניות הוא "שקרי", וקוראים לאזרחי ישראל "לצאת ולדרוש עצמאות אנרגטית לישראל, ולא להפקרתה לידי טייקוני הגז".

שם: הפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, 05 בדצמבר 2015. יותם רונן
שם: הפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, 05 בדצמבר 2015/יותם רונן

בתל אביב התקיימה ההפגנה המרכזית, במסגרתה צועדים המוחים מכיכר הבימה לכיוון קריית הממשלה ברחוב בגין בעיר. בקיסריה נערכת צעדת לפידים שתצא מצומת הרחובות הדר-רוטשילד לבית ראש הממשלה ברחוב הדר. במודיעין יפגינו בצומת שילת, בנהריה יצעדו מצומת העיר על רחוב הגעתון עד כיכר דוד וגוליית.

בזכרון יעקב צעדו מגן יד למייסדים לגן טיול. בקריית שמונה התקיימה הפגנה במרכז רסקו באשדוד מול העירייה בגן העיר, בכפר יונה ההפגנה התקיימה ברחבת העירייה והמתנ"ס ברחוב בגין - ובערד צעדו ממרכז העיר לגן החמישה.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 19:14)

הפגנה נגד מתווה הגז בקריית שמונה, 05 בדצמבר 2015. מטה מאבק הגז, מערכת וואלה!
מפגינים בקריית שמונה/מערכת וואלה!, מטה מאבק הגז
הפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, 05 בדצמבר 2015. יותם רונן
מפגינים בתל אביב/יותם רונן
הפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, 05 בדצמבר 2015. יותם רונן
הפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, 05 בדצמבר 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully