וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות נגד מתווה הגז ב-8 מוקדים ברחבי הארץ: "זה שייך לכולנו"

29.11.2015 / 0:15

אלפי בני אדם השתתפו בהפגנות בתל אביב, חיפה, באר שבע, ירושלים, אשדוד, עתלית, ראש פינה וקריית שמונה. המפגינים קראו: "לא לממשלה של טייקונים". "הגז הטבעי הוא קופת החסכון של אזרחי ישראל, והממשלה מתעקשת להעביר מתווה רע לעתיד המדינה"

צולם ושודר באמצעות המפגינים ע"י AweVid.com, יותם רונן ומטה מאבק הגז
"קיבלנו מתנה נדירה, משאב טבע שיכול לספק את צורכינו ולהפוך את ישראל למדינה מפותחת יותר היום ובשנים הבאות. הגז שייך לכולנו"

אלפי בני אדם השתתפו אמש (שבת) בהפגנות בשמונה מוקדים ברחבי הארץ, נגד אישור מתווה הגז, שלטענת מתנגדיו מהווה מונופול שימנע שימוש של הגז הטבעי בישראל ויכפה את ייצואו למדינות זרות. לפני שבוע נערכו הפגנות ב-20 מוקדים ברחבי הארץ, ואילו ההפגנות הערב התמקדו בשמונה ערים מרכזיות בלבד – תל אביב, חיפה, באר שבע, ירושלים, אשדוד, עתלית, ראש פינה, קריית שמונה.

ההתאספות החלה במוקדים השונים בשעה 19:30, וצירי התנועה באזורי ההתכנסות וסביב מסלולי הצעדות נחסמו. בתל אביב, העצרת נערכה בכיכר הבימה, ולאחריה צעדה במסלול מעגלי, ברחובות מרמורק, אבן גבירול, מלכי ישראל, מסריק, המלך ג'ורג' ושדרות בן ציון. בחיפה, הפגנה וצעדה מכיכר ספר לכיוון מרכז חורב; בבאר שבע, התכנסות במשכן לאמנויות הבמה וצעדה בשדרות רגר עד לעצרת בחניון ויטמן; בירושלים, התכנסות בגן הסוס וצעדה למעון ראש הממשלה; באשדוד, עצרת בגן העיר, מול רחבת העירייה; בעתלית, הפגנה בצומת עתלית; בראש פינה, הפגנה בכיכר ליזה, ובקריית שמונה, הפגנה בחומוס רסקו.

עוד בוואלה! NEWS:
השר שטייניץ: "לא מבין את מחאת הגז, תופעה ללא הסבר רציונלי"
כבל: "אם כחלון מנוע מלהוביל שינוי בנושא הגז - אנחנו נאבק"
"מאבק הגז ממשיך להתרחב": 20 הפגנות התקיימו ברחבי הארץ

הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
"התשובה לתשובה - להלאים את הגז". מפגינים בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
"המאבק נגד המתווה הוא גם המאבק של כולנו לדמוקרטיה יותר משתפת ויותר שקופה, שבה החלטות כה דרמטיות לגבי משאבי הטבע שלנו יתקבלו באופן שקוף"

יותר מאלף מפגינים התכנסו בכיכר הבימה בתל אביב. הם קראו "הון שלטון עולם תחתון", ו"די לממשלה של טייקונים", ונשאו שלטים שעליהם נכתב "מסריחים משחיתות", "במקום לעניים נותנים לעשירים, איזו ממשלה של מושחתים", ו"התשובה לתשובה - להלאים את הגז".

מור גלבוע, מנכ"ל "מגמה ירוקה", אמר הערב: "שבוע אחר שבוע יוצאים אלפי אזרחים ואזרחיות, בכל רחבי הארץ, להפגין נגד מתווה הגז של נתניהו ונגד הדרך העקומה בה מתכוון ראש הממשלה להעביר את ההחלטה הכלכלית הכי גדולה בתולדות מדינת ישראל. הגז הטבעי הוא קופת החסכון של אזרחי ישראל לעשרות שנים, וממשלת ישראל מתעקשת להעביר מתווה רע לעתיד המדינה, ולאפשר למונופול הגז לבזוז אותו מידינו".

"קודם אישרה הממשלה אחוזי ייצוא מופקעים שלא מאפשרים לבסס כאן חזון ארוך טווח למשק האנרגיה שלנו, ליצירת כלכלה ותעשייה מקומית מבוססת גז טבעי", קרא גלבוע. "עכשיו מתירה הממשלה לטייקוני הגז לקבוע מחיר שערורייתי שימנע מאיתנו, בעליו הטבעיים של משאב טבע אדיר זה, ליהנות ממנו כפי שאנחנו זכאים לכך. כפי שמקובל בכל המדינות המתוקנות שמצאו גז טבעי בשטחן, המחיר לשוק המקומי צריך להיות מקסימום שלושה דולרים ליחידת אנרגיה - כמעט פי שתיים פחות מהמחיר הנקוב במתווה הגז".

לדבריו, "המאבק נגד המתווה הוא גם המאבק של כולנו לדמוקרטיה יותר משתפת ויותר שקופה, שבה החלטות כה דרמטיות לגבי משאבי הטבע שלנו יתקבלו באופן שקוף ומשתף, כאשר בראש ובראשונה טובת המדינה והאינטרסים של כלל האזרחים יכתיבו את החלטות הממשלה ולא אינטרסים עסקיים צרים של טייקונים ותאגידי ענק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר הבימה, הערב/ראובן קסטרו

מנכ''ל המכללה החברתית-כלכלית, רמי הוד, אמר בנאומו מול מעון ראש הממשלה שבירושלים כי "קו ישיר מחבר בין מתווה הגז, בין הפטורים ממס לחברות הבינלאומיות, תקציבי החינוך והבריאות שאצלנו הם מהנמוכים בעולם המערבי והשכר הנמוך". לדבריו, "כולם הם חלק מאותה מדיניות שמי שמוביל אותה זה מי שנמצא בשלטון. מתווה הגז הוא לא טעות ולא כניעה לטייקונים. זו מדיניות שמה שמנחה אותה זו תפיסת עולם ברורה".

הפגנה נגד מתווה הגז בעתלית, 28 בנובמבר 2015. מטה מאבק הגז, מערכת וואלה!
ההפגנה בעתלית, הערב/מערכת וואלה!, מטה מאבק הגז

הדוברים בהפגנה המרכזית בתל אביב הם אלוף-משנה במיל' זאב רז, טייס הקרב שעמד בראש המבנה שהפציץ את כור הגרעין בעיראק, מנהל קרן הגידור "אביב גלובלי" ומי שבעבר ניהל את ההשקעות הגלובליות בחברת "אקסלנס נשואה", ארז צדוק. נוסף אליהם, צפויים לנאום עדי פלד מארגון "אנו" – שבעבר הורחק על ידי המשטרה מהפגנות הגז, ויו"ר אגודת הסטודנטים במכללת סמינר הקיבוצים, נועם מועלם.

הפגנה נגד מתווה הגז בירושלים 28 נובמבר 2015. מטה מאבק הגז, צילום מסך
מפגינים נגד מתווה הגז בירושלים, הערב/צילום מסך, מטה מאבק הגז

אחד הנואמים הערב, אלוף-משנה במיל' זאב רז אמר: "אני, שנשלחתי להגן על ביטחונה של ישראל ולהשמיד את הכור הגרעיני בעיראק, יודע שהמתווה מסוכן לישראל". לדבריו, "הנסיגה מהדרישה להעביר צינור נוסף ממאגר 'תמר' היא פשוט הפקרות, וחושפת אותנו לתקלות ולטרור שישאירו את ישראל בלי מקור כוח עיקרי וקריטי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתווה הגז הוא על הוגנות". ההפגנה בבאר שבע, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

נואם נוסף, ארז צדוק, אמר כי "אני ימני, דתי, גר בהתנחלות אלקנה, קפיטליסט, איש שוק ההון, מנהל קרנות גידור, מרצה למימון בינלאומי, כתבתי ספרים על השקעות גלובליות – וגם אני נגד מתווה מונופול הגז". לדבריו, "עזבו ימין-שמאל, עזבו דתיים-חילוניים, עזבו קפיטליזם-סוציאליזם. הוגנות אמורה להיות נחלת כולם. מתווה הגז הוא על הוגנות. הוגנות עסקית, הוגנות כלכלית, הוגנות לבעלי ההון וגם לחסרי האמצעים, הוגנות היא מכנה משותף שתחתיו כולם יכולים להתאחד".

דורון דונין, בן 17 שארגן את ההפגנה בנהריה בשבוע שעבר, הוסיף: "קיבלנו מתנה נדירה, משאב טבע שיכול לספק את צורכינו ולהפוך את ישראל למדינה מפותחת יותר היום ובשנים הבאות. הגז שייך לכולנו". לדבריו, "העברת משאב הטבע לידי מונופול הגז כדי שחברות הגז ימכרו את רובו בחו"ל, היא שעבוד העתיד שלנו לטובת ניפוח כיסי הטייקונים בהווה".

(עדכון ראשון: 20:00)

הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
"הגז עולה לנו ביוקר". ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015/ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015/ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015/ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
הכנות להפגנה בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב, 28 בנובמבר 2015/ראובן קסטרו
הפגנה נגד מתווה הגז בחיפה 28 נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
מפגינים בחיפה/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully