וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שטייניץ: "לא מבין את מחאת הגז, תופעה ללא הסבר רציונלי"

24.11.2015 / 0:20

שר האנרגיה התייחס לסאגת מתווה הגז ואמר כי פעל על מנת "שרוב ההכנסות והרווחים ילכו לאזרחי ישראל". הוא הוסיף: "ההכרזה על מונופול היא לא נכונה". על כחלון: "התפלאתי שביקר את המתווה – הוא לא מכיר אותו בכלל"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(השר שטייניץ בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, מוקדם יותר היום)

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התייחס אמש (שני) בפגישה עם תא כתבי הכנסת למחאה נגד מתווה הגז ואמר: "אני לא מבין את המחאה. יש תופעות שאין להן הסבר רציונלי". לדברי שטייניץ, "נאבקתי במסגרת ועדת ששינסקי כדי שנקבל מאות מיליארדי שקלים, ואז, אלה שמתנגדים היום - תמכו בי. אז, תשובה וחבריו הסיתו נגדי". הוא הוסיף כי המתווה נועד לרווחת האזרחים. "המטרה שלי במתווה לא הייתה לדפוק את תשובה, אלא שרוב ההכנסות והרווחים יילכו לאזרחי ישראל", אמר. "יש לי רושם שחלק מהאנשים לא נאבקים באמת למען אזרחי ישראל, אלא למען שיקולים פוליטיים, פופוליסטיים, או על מנת להיאבק בחברות הדלק".

לשאלת וואלה!NEWS, אם התהליך שבו אושר המתווה, ובמסגרתו התפטר הממונה על ההגבלים העסקיים, הועברה מתפקידה ראש רשות החשמל אורית פרקש, ויו"ר ש"ס אריה דרעי אולץ להתפטר מתפקידו כשר הכלכלה כדי שראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל לחתום עליו, נראה לו תקין, השיב: "בהחלט נראה לי תקין. לא לחינם יש סעיף 52 לחוק" והתייחס לסעיף שמאפשר לשר הכלכלה – כעת נתניהו – לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים אם הטיל וטו על הנושא. "אני נפגשתי עם דיוויד גילה (הממונה על ההגבלים לשעבר). אמרתי לו שיש נזקים של עשרות מיליארדים למדינת ישראל כל זמן שהמתווה לא יוצא לדרך. הוא אמר שהוא, כרגולטור, לא יכול לחתום, ובשביל זה יש סעיף 52. ההכרזה פה על מונופול היא לא נכונה. בוודאי שלא. היא נעשתה תחת לחץ תקשורתי. אסור לקבל את הגישה שרגולטור אחד יכול לתקוע מדינה שלמה. לכן יש את הסעיף הזה".

השר יובל שטייניץ, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
"ההכרזה על מונופול היא לא נכונה". שטייניץ/ראובן קסטרו

כמו כן, התייחס שטייניץ לדברי שר האוצר, משה כחלון, בריאיון בסוף השבוע לוואלה! NEWS, לפיו "האזרחים היו צריכים לקבל יותר במתווה הגז". "התפלאתי על הדברים של כחלון", אמר שטייניץ. "הוא לא מוחה או מפגין. הוא לא מכיר את המתווה, הוא סירב להכיר אותו. כשהציגו את המתווה הוא יצא החוצה. המתווה טוב מאוד לאזרחי ישראל, ופחות טוב לחברות האנרגיה".

בהתייחסו לשאלה מדוע יש צורך בהפעלת סעיף 52, הכרוך בנימוקים מדיניים וביטחוניים, אמר השר: "המצרים מעוניינים לקנות גז ישראלי. לא אתפלא אם בימים הקרובים נראה הוכחות לכך. גם בטורקיה מדברים על כך שרוצים לקנות גז מישראל, אמרו את זה מומחים טורקים".

עוד באותו נושא

מתווה הגז, המלחמה עם ברקת והביקורת הציבורית: ריאיון מיוחד עם שר האוצר

לכתבה המלאה
שר האוצר משה כחלון, משרד האוצר. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
שטייניץ: "כשהציגו את המתווה כחלון יצא החוצה"/נועם מושקוביץ

לסיום, מתח שטייניץ ביקורת על הסיקור התקשורתי של מתווה הגז. "העיתונאי גיא רולניק ואחרים מטעים את הציבור כשהם מדברים על עלות הפקה של חצי דולר ליחידת חום", חרץ. "ההפקה לא כוללת את ההוצאות על השדה, שבעה מיליארד דולר כולל ריביות לטווח ארוך. לא מדברים על זה שלהוליך את הגז עולה עוד 70-60 סנט. הכזב צף על פני המים".

(פרסום ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully