וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 הרוגים וכ-130 פצועים בפיגוע התאבדות מרובע בצ'אד

5.12.2015 / 17:29

ארבע מחבלות מתאבדות פוצצו את עצמן באי קולפואה שבימה וגרמו גם לפציעתם של עשרות בני אדם. בתחילת נובמבר, עם בריחת אלפי אזרחים לאזור הימה מאימת ארגון בוקו חראם, הוטל במחוז מצב חירום

בתים שרופים ואזרחים עקורים בימת צ'אד שבצ'אד בעקבות פיגועים של בוקו חראם, מרץ 2015. AP
בתים שנשרפו על ידי אנשי בוקו חראם על גדות ימת צ'אד/AP

15 בני אדם נהרגו ו-130 נפצעו כשארבע מחבלות מתאבדות פוצצו היום (שבת) את עצמן באי קולפואה שבצדו הצ'אדי של ימת צ'אד - כך מסרו שני גורמי ביטחון לרויטרס. הגורמים אמרו כי המתקפות סונכרנו בכוונה לפגוע ביום השוק שמתקיים באזור. אף ארגון עדיין לא קיבל על עצמו את האחריות לפיגוע המשולש, אך האזור נמצא תחת מצב חירום זה חודש בשל המתקפות שמבצע הארגון האיסלאמיסטי בוקו חראם.

מוקדם יותר השנה אלפי בני אדם, שברחו מאימתו, מצאו מקלט באי, אך לא ברור אם נשארו והשתקעו בו. צ'אד מגלמת תפקיד מרכזי במאמצים הניגריים לכבוש מחדש את האזורים בצפון ניגריה שנכבשו על ידי הארגון. אולם בחודשים האחרונים, החל הארגון להגיבר את מתקפותיו באזורים המרוחקים סביב הימה.

בתחילת נובמבר הכריזה צ'אד מצב חירום באזור ימת צ'אד לאחר שהותקף על ידי לוחמי בוקו חראם שהגיעו אליו מניגריה. ההחלטה התקבלה לאחר ששני בני אדם נהרגו בפיגוע התאבדות שביצע הארגון.

לקריאה נוספת:
נשיא צ'אד: "מנהיג בוקו חראם הודח בידי סגנו שמעוניין במו"מ"
הטרור הגיע לצ'אד: יותר מ-20 נהרגו בפיגוע התאבדות בבירה

בתים שרופים ואזרחים עקורים בימת צ'אד שבצ'אד בעקבות פיגועים של בוקו חראם, מרץ 2015. AP
בתים שרופים ואזרחים עקורים בימת צ'אד שבצ'אד בעקבות פיגועים של בוקו חראם, מרץ 2015/AP

שרי ממשלת צ'אד אמרו כי לרשויות דרושות סמכויות נרחבות כדי לשלוט על תנועות האזרחים משום שהאזור, הגובל בניגריה, הפך ליעד של ארגון הטרור. מצב החירום העניק למושל המחוז את הרשות לאסור תנועה של אזרחים וכלי רכב, לערוך חיפושים בבתים ולאתר כלי נשק.

בנין, קמרון, צ'אד, ניז'אר וניגריה הסכימו לייסד כוח מאוחד בן 8,700 כדי להילחם בבוקו חראם אולם הוא עדיין לא החל במבצעים בשל קשיים למימונו. לפי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, לפחות 17 אלף בני אדם, רובם אזרחים, נהרגו מאז תחילת 2009 כשהחל הארגון לנקוט אלימות קשה בצפון ניגריה, במטרה לכפות פרשנות איסלאמית קיצונית על האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully