וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'אד: "מנהיג בוקו חראם הודח בידי סגנו שמעוניין במו"מ"

אידריס דבי, שצבאו משתתף במבצע האזורי נגד הארגון שבסיסו בניגריה, טוען כי אבו בכר שכאו הוחלף בידי מחמט דאוד, שרוצה לנהל שיחות עם הממשלה באבוג'ה. עוד הכריז הנשיא כי "הארגון יובס עד סוף השנה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מנהיג ארגון בוקו חראם אבו בכר שכאו הודח מתפקידו ומחליפו מעוניין לפתוח בשיחות שלום עם ממשלת ניגריה – כך אמר אמש (שלישי) נשיא צ'אד אידריס דבי, שצבאו משתתף במבצע האזורי נגד הארגון הקיצוני שאחראי למותם של אלפי בני אדם בשנים האחרונות. לדברי הנשיא דבי, שכאו, ששמו נודע לשמצה בעולם בעקבות סרטונים שבו הופיע ואיים למכור לעבדות את מאות הנערות שנחטפו בשנה שעברה בעיירה צ'יבוק, הודח והוחלף על ידי אחד מסגניו – מחמט דאוד.

"יש מישהו ששמו ככל הנראה הוא מחמט דאוד שהחליף את אבו בכר שקאו ורוצה לנהל שיחות עם ממשלת ניגריה", אמר דבי במסיבת עיתונאים שכינס ובה טען כי הארגון נמצא לקראת קריסה וכי הוא יחוסל "עד לסוף השנה". לא ברור על סמך מה ביסס נשיא צ'אד את דבריו, על אף שבחודשים האחרונים נפוצו דיווחים שלפיהם שקאו נמצא במנוסה או אף ברח מניגריה כתוצאה מהמבצע הצבאי הנרחב שמתנהל נגד ארגונו.

חרף הצהרותיו של נשיא צ'אד לגבי הניצחון הקרב על בוקו חראם, בימים האחרונים ביצע הארגון, שנשבע אמונים ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש), שורת מעשי טבח בצפון-מזרח ניגריה. אתמול נהרגו 47 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו בפיגוע בעיירה סבון גארי, הסמוכה לעיר מידוגורי. יומיים לפני כן, ירו למוות לוחמי הארגון בארבעה אנשים וחטפו חמישה אחרים באותו אזור.

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
אבו בכר שכאו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully