וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור הגיע לצ'אד: יותר מ-20 נהרגו בפיגוע התאבדות בבירה

15.6.2015 / 20:58

כמה מחבלים שהשתמשו באופנועים תקפו את מטה המשטרה בנג'מנה ומאה בני אדם נפצעו במתקפה. הממשלה מאשימה את בוקו חראם, שנגדו היא מנהלת מלחמה בחודשים האחרונים. "נרדוף אותו עד חורמה"

זירת הפיגוע בנג'מנה, בירת צ'אד, 15 ביוני 2015. רויטרס
זירת הפיגוע בנג'מנה, היום/רויטרס

לפחות 23 בני אדם נהרגו היום (שני) ועוד כמאה איש נוספים נפצעו בשני פיגועים בנג'מנה, בירת צ'אד, שממשלתה טוענת כי בוצעו על ידי ארגון בוקו חראם הניגרי, שבו היא לוחמת בחודשים האחרונים. ככל הנראה, הפיגוע בוצע בידי כמה מחבלים מתאבדים, שתקפו את מטה המשטרה בעיר. זוהי המתקפה הראשונה מסוגה על אדמת המדינה, שמשמשת בעלת ברית מרכזית של המערב במלחמה בארגוני הטרור באזור.

"בוקו חראם עשה טעות כששם על הכוונת שלו את צ'אד", מסר שר התקשורת חסן סיילה בקארי בנאום ששודר בטלוויזיה. "הטרוריסטים פורעי החוק הללו יירדפו עד חומרה בכל מקום שבו הם יימצאו", איים. בתמונות שתיעדו את זירת הפיגוע נראו כמה גופות על הרצפה ואופנועים פגועים שככל הנראה שימשו את המחבלים.

עשרות חיילים מצבא צ'אד נהרגו בשנים האחרונות בלחימה בארגוני הטרור בצפון ניגריה ובצפון מאלי. ההתקפה הראשונה הידועה של בוקו חראם על אדמת צ'אד התרחשה בפברואר בחופי אגם צ'אד ומאז אירעו כמה תקריות בודדות דומות. עם זאת, על אף איומי הארגון לנקום במדינה על השתתפותה בלחימה האזורית בו, עד היום לא הצליחו לוחמיו לפגוע בבירה.

עוד ידיעות על אפריקה
למרות צו המעצר: נשיא סודאן הורשה לעזוב את דרום אפריקה
קניה חיסלה את אחד ממנהיגי א-שבאב שאחראי לרצח 65 מאזרחיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully