וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניה חיסלה את אחד ממנהיגי א-שבאב שאחראי לרצח 65 מאזרחיה

15.6.2015 / 15:05

ארגון הטרור הסומלי המסונף לאל-קאעדה ספג מכה בקרב כש-11 לוחמים, כולל המנהיג האזורי, נהרגו. "זהו ניצחון גדול עבורנו ומכה קשה לא-שבאב", אמר דובר צבא קניה. שני חיילים מצבא קניה נהרגו

מתקפת טרור על אוניברסיטת גאריסה, קניה, אפריל 2015. רויטרס
חייל קנייתי/רויטרס

צבא קניה הודיע היום (שני) כי חיסל מנהיג אזורי של ארגון א-שבאב מסומליה, המסונף לאל-קאעדה, במהלך קרב שנערך אתמול. 11 לוחמים סומליים ושני חיילים קנייתים נהרגו בקרבות כשלוחמי א-שבאב תקפו בסיס צבאי בחוף הצפוני של קניה במחוז לאמו.

דובר של א-שבאב טען כי 20 חיילים קנייתים נהרגו בשתי התקפות בלאמו, אך לא פירט. בין ההרוגים מארגון הטרור הסומלי נמצא עות'מן עיסא, המכונה "שירווה". הוא הואשם בהובלת פיגועים בעיר מפקטוני בקניה לפני כשנה, שבמהלכם נהרגו 65 קנייתים. דובר צבא קניה קולונל דייויד אובוניו אמר היום: "זהו ניצחון גדול עבורנו ומכה קשה לא-שבאב, כעת אין להם מנהיג מקובל באזור".

א-שבאב שואפת לסיים את שלטונה של ממשלת סומליה הנתמכת על ידי המערב ולכפות את חוקי השריעה במדינה. בכך, היא הפכה את קניה השכנה ליעד לפיגועים והתקפות בשנים האחרונות. זאת, מפני שקניה משתתפת בכוח שמירת השלום של "איחוד האפריקאים" (AU) בסומליה.

באפריל האחרון פשטו טרוריסטים מהארגון על אוניברסיטה בצפון קניה ורצחו 150 סטודנטים. בספטמבר 2013 הם הרגו 67 אזרחים בהתקפה על קניון בבירה ניירובי.

עוד ידיעות מהעולם:
חודשיים אחרי הרעש: נפאל פותחת מחדש אתרי תיירות ומורשת
הילרי המקסיקנית: אשתו של הנשיא לשעבר רצה לנשיאות
לקראת מלחמה קרה 2.0: הגמגום של אובמה מול הנחישות של פוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully