וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי המקסיקנית: אשתו של הנשיא לשעבר רצה לנשיאות

מרגריטה סבאלה, אשתו של פליפה קלדרון שכיהן כנשיא מקסיקו בין 2006-2012, הודיעה שתתמודד בבחירות לנשיאות ב-2018. סבאלה שהייתה אישה ראשונה פופולארית, קוראת לאלה שמאסו בפוליטיקאים לתמוך בה

מרגריטה סבאלה, אשתו של נשיא מקסיקו לשעבר פליפה קלדרון, הודיעה על ריצה לנשיאות ב-2018, 15 ביוני 2015. AP
סבאלה בתקופתה כאישה הראשונה, בביקור בוותיקן/AP

מרגריטה סבאלה, אשתו של נשיא מקסיקו, הודיעה אמש (ראשון) על כוונתה לרוץ לנשיאות בבחירות שייערכו ב-2018. בסרטון בן שתי דקות שהופץ ברשתות החברתיות אמרה סבאלה כי היא רוצה לבנות תנועה לאומית של אזרחים שאיבדו את אמונם בפוליטיקאים תוך שימת דגש על שיפור הכלכלה וביצור מעמד שלטון החוק. היא פנתה למרכז שלא מזוהה אידיאולוגית, ורמזה שהיא עשויה לרוץ כמועמדת עצמאית.

סבאלה, בת 47, שפעילה שנים רבות במפלגתו השמרנית של בעלה אשר סיים כהונה בת שש שנים בדצמבר 2012, עשויה לרוץ כמועמדת עצמאית. היא כיהנה כחברת קונגרס מטעם מפלגת המרכז-ימין השמרנית (PAN) ובימי כהונתו של בעלה (2006-2012), שהתפרסם בשל המאבק הקשה והעקוב מדם בכנופיות הסמים במדינה, הייתה אישה ראשונה פופולארית. אולם היא חשה תסכול מהמפלגה אחרי שלא הצליחה לזכות במושב מובטח מטעמה בבית המחוקקים התחתון.

מרגריטה סבאלה, אשתו של נשיא מקסיקו לשעבר פליפה קלדרון, הודיעה על ריצה לנשיאות ב-2018, 15 ביוני 2015. AP
"אחבר בין מצביעי שמאל למצביעי ימין, ואפנה גם לאלה שהפסיקו להאמין במפלגות". סבאלה/AP

בקרב הציבור המקסיקני שוררת אי-נחת ומורת רוח מהפוליטיקאים אחרי פרשות שחיתות שנחשפו וכן האטה משמעותית בצמיחה, ולכן הנשיא המכהן אנריקה פנה נייטו ממפלגת המרכז PRI אינו זוכה לפופולאריות רבה, אך הציבור חש מיאוס גם ממפלגת הימין. "אני ארים קמפיין שיחבר וילכד בין אנשים שהצביעו למפלגת הימין וגם למפלגת השמאל", אמרה סבאלה, "אבל גם אפנה לאלה שהפסיקו להאמין במפלגות".

הבחירות ייערכו באמצע 2018 וסבאלה שואפת ללכת בעקבותיה של כריסטינה קירשנר, נשיאת ארגנטינה, שנבחרה אחרי שבעלה נסטור קירשנר כיהן כנשיא, ואולי גם בעקבות הילרי קלינטון, לשעבר האישה הראשונה של ארה"ב, שחולמת להיבחר בנובמבר 2016 לנשיאה הראשונה של המעצמה הבכירה בתבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully