וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף ל"דרך המשי": בכיר בתפעול השוק השחור האינטרנטי נעצר

5.12.2015 / 9:34

אזרח קנדי בן 54 נעצר בתאילנד בחשד שסייע בהקמת "סילק רואד" - אתר בדארקנט שאפשר לרכוש סמים וסחורות בלתי חוקיות. הוא יוסגר לארצות הברית ועומד בפני מאסר עולם. מנהל האתר נשפט למאסר עולם במאי האחרון

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

רוג'ר תומס קלארק, אזרח קנדי, נעצר בחמישי האחרון בתאילנד בחשד שהיה שסייע בהקמת "סילק רואד", שוק שחור אינטרנטי שבו בוצע סחר בסמים וסחורות בלתי-חוקיות – כך הודיעה הלילה (שבת) התביעה בארצות הברית. מדובר באתר שפעל ב"רשת האפלה" - קבוצה של אתרים ושירותי אינטרנט הפועלים באופן שאיננו חשוף לרוב המשתמשים. הוא צפוי להיות מוסגר לארצות הברית ועומד בפני האשמות של סחר בסמים והלבנת כספים וצפוי לעמוד בפני מאסר עולם.

הרשויות טוענות כי קלארק, בן 54 שפעל תחת השם הבדוי "ווריאטי ג'ונס", עזר לרוס אולברייכט בן ה-31 להקים את האתר, שאפשר למשתמשים לרכוש סמים באופן אנונימי תוך שימוש במטבע ביטקוין. התובעים אומרים כי אולברייכט תיאר את קלארק כ"מנטור" שייעץ לו פעמים רבות בנוגע להקמת וניהול האתר, וכי בתמורה לשירותיו הוא קיבל מאות אלפי דולרים.

אתר "סילק רואד" פעל במשך יותר משנתיים והפיק רווחים בשווי של 213 מיליון דולרים. הרשויות בארצות הברית חשפו את הרשת ב-2013 ועצרו את אולברייכט בן ה-31, שניהל אותה תחת הכינוי "הפיראט האיום רוברטס". במאי האחרון נגזר על אולברייכט מאסר עולם.

עוד כתבות מהעולם:
כוחות של צבא טורקיה נכנסו לאזור מוסול; עיראק דרשה מהם לסגת
הירי בקליפורניה: ה-FBI חוקר את הטבח כ"פעולת טרור"
דאעש: "שני תומכים שלנו ביצעו את הירי בקליפורניה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully