וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרה "הכנופייה הקולומביאנית" ששדדה כספי פנסיה של קשישה בת 84

4.12.2015 / 10:00

שתי חוליות של הפושעים, שמגיעים מדי כמה חודשים לישראל, נעצרו בחשד לכמה מעשי שוד, ובהם גניבת 15 אלף דולר מתייר רוסי. על פי החשד, הארבעה הסבו את תשומת לבה של האישה מחוץ לבנק - וגנבו את תיקה שהיה על ההליכון. הם יובאו היום להארכת מעצר

עריכה: גדי וינסטוק

שתי חוליות של כנופיה קולומביאנית נעצרו השבוע על ידי משטרת תל אביב בחשד ששדדו בני אדם ברחבי גוש דן בכמה מקרים שונים. על פי החשד, במקרה אחד הם שדדו תיק של תייר מרוסיה שבו היו 15 אלף דולר, ובמקרה אחר גנבו 3,300 דולר מכספי פנסיה של תושבת חולון בת 84, רגע אחרי שיצאה מסניך בנק בעיר.

לטענת המשטרה, אנשי הכנופיה פועלים בחוליות ברחבי הארץ ובעולם, ומדי כמה חודשים מגיעה לישראל חוליה כדי לבצע כמה מעשי פשע כאן בטרם ימשיכו ליעד הבא. במשטרה בודקים אם ישנן חוליות נוספות בארץ של אותה כנופיה, שזכתה לכינוי "הכנופיה הקולומביאנית", שבין חבריה גם תושבי פרו. היום (שישי) יובאו ארבעת החשודים בגניבה, כולם ממוצא קולומביאני, לבית משפט השלום בתל אביב לדיון בהארכת מעצרם.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מתי מותר להגיד בן זונה לשוטר והיכן עובר הגבול של חופש הביטוי?
לאחר 20 חודשים במעצר: העבריין משה רובין שוחרר לביתו
הניצב החשוד בהטרדה: "אגיע למשרדי בלהב 433 בשבוע הבא כרגיל"

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בניסיון לאתר חשודים בשוד קשישה בתל אביב. ספק 500
תיעוד שוד הקשישה/ספק 500

מבצע החיפושים הנרחב אחר חברי החוליה החל לפני כשבועיים, אז נשדדה הקשישה. מיד לאחר שהתלוננה במשטרת בת ים, הורה מפקד המרחב על חקירת נסיבות האירוע על ידי צוות מיוחד במחלק פשעים של מרחב איילון. לדבריו של מפקד המרחב, ניצב משנה נתן בוזנה, "מדובר בעבירה בזויה כלפי קשישה, שלא היה בכוחה כדי לעלות על עורמת הכנופיה ולהתנגד להם". במסגרת החקירה נאספו צילומים ממצלמות האבטחה במקום, ומחלק פשעים חשף את שיטת הביצוע של החבורה.

לכל אחד מארבעת החשודים היה תפקיד: אחד תצפת, השני עקב אחרי הקשישה ובחן את מעשיה, והשלישי והרביעי עיכבו אותה והסיחו את תשומת לבה כדי לשדוד את כספה. כשיצאה הקשישה מהבנק, כשהיא נעזרת בהליכון, שני החשודים הלכו אחריה. על פי החשד, אחד זרק שטר על הרצפה והשני הפנה את תשומת לבה לכך. כשרכנה להרים את השטר, כך לפי החשד, גנב אחד החשודים את תיקה של הקשישה שהיה מונח על ההליכון ובו הכסף שמשכה מהבנק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מעשה מכוער מוסרית"

פעולות חקירה נוספות, חלקן גלויות וחלקן סמויות, הביאו לאיסוף ראיות מבוססות נגד החשודים. צוות בילוש של מרחב איילון בפיקודו של רב-פקד שגיא שולמן התחקה אחר החשודים והביא לאיתורם ולמעצרם. הארבעה, תושבי תל אביב, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, הובאו לחקירה במשטרת בת ים.

קצין אגף חקירות ומודיעין של מרחב איילון, סגן ניצב רונן אבניאלי, ציין כי "מדובר בכנופיה מתוחכמת שגנבה במרמה את כספי הפנסיה של הקשישה. הכנופיה ניצלה את תמימותה וחולשתה הפיזית". עוד הוא הוסיף כי "המעשה שעשו מכוער ברמה המוסרית. ראינו את המתלוננת כאילו הייתה בת משפחה של כל אחד מאתנו, השוטרים, וידענו שנעשה הכל כדי לעצור אותם ולשים אותם מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully