וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 20 חודשים במעצר: העבריין משה רובין שוחרר לביתו

3.12.2015 / 23:33

ראש ארגון הפשע שוחרר למעצר בית לאחר שהשופט נאסר אבו טהה קבע כי אין די ראיות כדי להאשימו בעבירה הנוגעת לעמידה בראש ארגון שכזה. שלושה מ"חייליו", עם זאת, נותרו במעצר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט ביטל את הסעיף של חברות בארגון פשע - ורובין שוחרר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בבאר שבע שחרר הערב (חמישי) את ראש ארגון הפשיעה משה רובין למעצר בית, לאחר 20 חודשים שבהם שהה במעצר. לרובין מיוחסות, בין היתר, עבירות של סחיטה באיומים, ראש ארגון פשע ועבירות נוספות בתחום ההימורים והסמים. עם זאת, השופט נאסר אבו טהה קבע כי אין די ראיות על מנת להאשים אותו בחברות בארגון פשע, אולם הראיות מספיקות על מנת להאשימו בעבירות הקשורות בהימורים, הלבנת הון, העלמת הכנסות, הדחה בחקירה וסיכון חיי אדם.

כתב האישום נגד רובין ונגד שלושה מאנשיו הוגש בשנת 2014 לאחר שסוכן סמוי שגויס על ידי ימ"ר נגב הפליל את הארבעה. חלק מהעבירות ירדו מכתב האישום המקורי, ו-90 ימים לאחר שנעצר רובין, בית המשפט העליון היה זה שהאריך את מעצרו. בהחלטתו למעשה סתר אבו טהה את החלטת תסקיר המבחן ושחרר אותו, לאחר שהתרשם מן הערבים ולאחר שעורך הדין של רובין, אורי בן נתן, הוכיח כי במקרים דומים שוחררו עצורים למעצר בית. שלושת "חייליו", עם זאת, נותרו במעצר.

בטרם נעצר, משה רובין יצר לעצמו שם של העבריין הרציני ביותר באזור באר שבע. הוא איגד סביבו אנשים, בנה היררכיה של קציני מבצעים, מוציאים לפועל, אנשי כספים, חיילים ו"קופים" – אנשים שמוצבים בקדמת עסקי העבריינים ותפקידם ליפול על החרב במקרה של פשיטה משטרתית. רובין השתלט לחלוטין על עסקי ההימורים בדרום ובמקביל, החל לשמש בורר בעולם התחתון. "כל מה שקורה ברחוב - הכול עובר דרכו. אם יש סכסוכים, הוא נכנס בכל תמונה. אם יש בוררויות, הוא נכנס בכל תמונה", סיפר בעבר עד מדינה לחוקרי המשטרה.

עו"ד אורי בן נתן שמייצג את רובין מסר כי: "בית המשפט המחוזי, כבוד השופט אבו טהה, קיבל את בקשתנו והחליט להורות על שחרורו לאור כרסום בראיות שנבעו עם שמיעת הראיות. משה שהה במעצר בתנאים קשים ביותר באגף הפרדה ארצית בתא יחיד תקופה של למעלה משנה וחצי בלא קשר עם בני משפחתו וילדיו. משפטו ימשיך להתנהל כשהוא משוחרר. אין ספק שמדובר בהחלטה חריגה במיוחד כשיתר הנאשמים טרם שוחררו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully