וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמות העבריינים: המשטרה חשפה מעבדת טרור פלילי בחולון

3.12.2015 / 13:00

לאחר חודשים שבהם נחקרו ניסיונות חיסול של ארגוני פשע באמצעות מטעני חבלה שהונחו והתפוצצו בעיר ובבת ים, אותר המקום שבו יוצר אחד מהם. מחר יוגשו כתבי אישום נגד שני חשודים

צילום: תיעוד מבצעי מד"א, עריכה: גדי וינסטוק

(מטען חבלה התפוצץ בבניין מגורים ברחוב הופיין בחולון)

מעבדה להכנת מטעני חבלה שנחשפה בחולון. 3 בדצמבר 2015.. חטיבת דובר המשטרה
המכשור שנמצא במעבדה בחולון/חטיבת דובר המשטרה

לאחר חודשים שבהם חקרה המשטרה סכסוך בין קבוצות עבריינים בחולון ובבת ים, שבמסגרתו הונחו ופוצצו מטעני חבלה במוקדים שונים בשתי הערים – המשטרה עצרה לפני כשבוע שני חשודים תושבי חולון בהנהגת שתי הקבוצות ואף חשפה מעבדה ששימשה, על פי החשד, להכנת המטענים. כתבי אישום נגד השניים, דור שמש בן ה-46 ובנימין שבתאי בן ה-31, יוגשו מחר (שישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לאחר המעצר, ביצעו בלשי מרחב איילון חיפוש בבתיהם של החשודים. המעבדה שנחשפה בדירתו של אחד מהם הכילה מרכיבים רבים ליצירת מטעני חבלה, אשר על פי החשד, שימשו להכנת מטען שהונח בבת ים בחודש שעבר. המטען הונח בחניית בניין מגוריו של אדם בכיר שאינו שייך לעולם הפשע. בעקבות דיווח למוקד המשטרה על המטען, הוקם צוות חקירה מיוחד במרחב איילון, בפיקודו של רב-פקד עדי ברקוביץ', לאיתור החשודים.

לקריאה נוספת:
"נחצה קו אדום": עבריינים פוצצו מטען חבלה בבניין מגורים בחולון
"מטענים ליד הילדים": מלחמות העבריינים מטילות אימה על חולון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מעבדה להכנת מטעני חבלה שנחשפה בחולון. 3 בדצמבר 2015.. חטיבת דובר המשטרה
מטען שהוכן במעבדה הונח מתחת לביתו של בכיר שאינו עבריין בחודש שעבר/חטיבת דובר המשטרה

שבוע לפני הנחת המטען בבת ים, הוגשו כתבי אישום נגד משה ודוד אברג'יל, תאומים בני 36 מראשון לציון ומחולון, בגין עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק ועבירות נוספות בנשק. על פי כתב האישום, השניים ייצרו מטעני חבלה ורכשו מערכות הפעלה בשלט רחוק, כששני אירועים שהתרחשו ב-1 וב-9 בספטמבר, שבהם התגלה מטען חבלה והתפוצץ אחד נוסף – מיוחסים לשניים. יעד החיסול של האחים היה שמש, שנגדו כאמור יוגש כתב אישום מחר, המתגורר ברחוב הוגו ארנסט בחולון. הרקע למעשים היה חוב כספי וסכסוך מתמשך בין שמש לחשודים.

הסכסוך החל לפני כמה חודשים, ובמהלכו הונחו והתפוצצו מטעני חבלה במקומות שונים בשכונות מגורים בחולון ובבת ים. "כבר בתחילת החקירה הבנו כי מדובר בסכסוך מתמשך בין עבריינים אשר אינם בוחלים באף אמצעי לשם מימוש כוונותיהם הפליליות", סיפר ברקוביץ. הוא הוסיף: "חשיפת המטען הראתה למעשה גם ניסיון חיסול שנולד מתוך רצון לנקום, וגם חשפה ניסיונות חיסול שאירעו מוקדם יותר השנה".

מפקד מרחב איילון, ניצב-משנה נתן בוזנה, הדגיש את רמת הסיכון הגבוהה של דפוס פעילותם של העבריינים, שכלל פיצוץ מטענים באזורי מגורים צפופים. לדבריו, "המטענים הונחו בשכונת מגורים המאכלסת תושבים רבים והסיכוי שעובר אורח, ילד או שכן תמים היו נפגעים ואף משלמים על כך בחייהם, היה רב. החשודים בחרו לפתור את הסכסוך בדרך אלימה, מסכנת חיי אזרחים חפים מפשע ואני שמח לומר כי הודות לפעילות הן בפן הגלוי והן בפן הסמוי, הבאנו להשמתם של אותם חשודים מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully