וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: היועץ המשפטי יורה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ חזן

3.12.2015 / 0:16

דוח המבקר שהעלה חשדות לפלילים בהתנהלותו של חבר הכנסת בבחירות המקדימות לליכוד, הועבר למשרדו של וינשטיין. היועץ יקיים דיון בעניינו ובסופו צפוי להחליט על חקירה פלילית. חזן כבר מצוי בהליך משפטי בגין החשד שתקף את ראש עיריית אריאל לפני כשנתיים

מערכת וואלה!

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קיבל אתמול (רביעי) ממבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, את פנייתו בעניין התצהיר השקרי שהגיש לו ח"כ אורן חזן בעניין הוצאותיו בפריימריז למפלגת הליכוד. וינשטיין צפוי לקיים דיון בעניין החשד כי חזן עבר לכאורה עבירה פלילית כשהגיש תצהיר שקרי - עבירה שעונשה הוא שלוש שנות מאסר.

במשרד היועץ אמרו אתמול באופן רשמי כי הדו"ח ייבחן, אולם על פי הערכות, הוא צפוי להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד חזן. על פי המבקר, חזן הגיש תצהיר למבקר המדינה לפיו לא היו לו הוצאות במהלך קמפיין הבחירות המוקדמות, אף שבפועל הוא הוציא כ-25 אלף שקלים. הח"כ התייחס לטענות הדוח ואמר כי "כח"כ צעיר וחדש, שזו לו מערכת הבחירות הראשונה, ושאליה הצטרפתי ברגע האחרון, בכוונתי ללמוד את הדו"ח ולתקן את הדרוש".

לפי הדוח, חזן הגיש תצהיר שקרי למבקר המדינה. חזן הצהיר כי הוציא רק 7,000 שקלים ששימשו להרשמה למפלגה, אך המבקר העריך את הוצאותיו ב-25 אלף שקלים. חזן טען כי לא היה מודע לחובה לדווח על הוצאות שהוציאו עבורו אחרים, אך טענתו לא התקבלה. המבקר הדגיש כי לפי החוק, "המוסר ביודעין תצהיר שקר לפני מי שהוסמך לקבל את התצהיר, דינו מאסר שלוש שנים. הגשת תצהיר שאינו אמת, כדרך שעשה המועמד, היא אפוא גם עבירה פלילית על כל המשתמע מכך". חזן אף נקנס ב- 5,000 שקלים.

לקריאה נוספת:
המבקר מעלה חשד לפלילים: "חזן שיקר על הוצאותיו בפריימריז"
התנועה לאיכות השלטון: "לפתוח בחקירה פלילית נגד חזן"

אורן חזן. מגד גוזני
חזן/מגד גוזני

אם היועץ אכן יורה על פתיחת חקירה פלילית, לא תהיה זו הפעם הראשונה שחבר הכנסת הצעיר מסתבך בפלילים. בימים אלה בוחן וינשטיין את המלצת המשטרה להעמיד את חזן לדין בגין תקיפת ראש עיריית אריאל לפני כשנתיים. חזן צפוי להגיע לשימוע מול היועץ במטרה לשכנעו שאין מקום להליכים פליליים בעניינו. הפתיחה בחקירה נגד חזן דורשת את אישורו של וינשטיין ואם יוגש נגדו כתב אישום, תידרש גם הסרת חסינותו, זאת במידה שלא יתפטר מהכנסת.

בעבר פרסם ערוץ 2 טענות בדבר עבירות פליליות אחרות שעבר לכאורה חזן בעת שעבד בעיר בורגס שבבולגריה. בין היתר הועלו טענות על שימוש בסמים קשים, סרסרות וניהול קזינו. חזן הכחיש את הדברים ואף הגיש בתגובה לתחקיר תביעה נגד הכתב עמית סגל בגובה של מיליון שקלים.

(עדכון ראשון: 18:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully