וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבנות פירמידות לשהידים": עורך הדין של המחבל בן ה-13 חשוד בהסתה

2.12.2015 / 21:00

עורך הדין טארק ברגות מבית חנינא, שמייצג את אחמד מנאסרה, נחשד כי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תכנים שמעודדים פיגועים ומשבחים מחבלים. על המחבל מארמון הנציב כתב: "שיא הגבריות". הוא שוחרר בתנאים מגבילים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(אחמד מנאסרה, מרשו של עו"ד טארק ברגות, בדיון במשפטו)

עורך דינו של המחבל הן ה-13 אחמד מנאסרה, טארק ברגות, נעצר היום (רביעי) בחשד להסתה ברשתות החברתיות. מחקירת המשטרה עלה כי ברגות, תושב בית חנינא בשנות ה-40 לחייו, פרסם בחודשים האחרונים בעמוד הפייסבוק שלו תכנים שונים שלפי החשד מעודדים ביצוע פיגועים, משבחים מחבלים וקוראים להנצחת המחבלים שנהרגו על ידי כוחות הביטחון. לאחר שהובא בפני שופט בבית משפט השלום בירושלים, הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

בין היתר, כתב ברגות כי "צריך להכיר את בילאל אבו גאנם כדי לגלות שהוא שיא הגבריות". אבו גאנם הוא המחבל שביצע את הפיגוע באוטובוס בארמון הנציב, שבו נרצחו שלושה בני אדם. ברגות אף פנה לדרוזים שחיים בישראל וביקש מהם "שלא להיסחף אחרי הרשויות של הכיבוש ולא לבצע את ההוראות שלהן בתקיפת אחינו".

בנוסף לכך, פרסם פוסט שקורא לקחת מחסומי בטון ו"לבנות מהם פירמידות לשהידים". הוא התייחס גם למרשו, מנאסרה, והזהיר כי "הדם שלו ירדוף אתכם". פרסומים אלה גררו תגובות רבות מצד אלפי העוקבים של ברגות, שחיזקו את אמירותיו, הביעו תמיכה בו ושיתפו אחרים בהתבטאויות.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
המבקר מעלה חשד לפלילים: "חזן שיקר על הוצאותיו בפריימריז"
שני מאסרי עולם לקרינה בריל שרצחה בדקירות סכין את שני ילדיה
עימות חריף בין שרת המשפטים לח"כ גילאון: "מי את בכלל?"

עו"ד טארק ברגות. נועם מושקוביץ
חשוד בעידוד לביצוע פיגועים. עו"ד טארק ברגות/נועם מושקוביץ

מעצרו הגיע בתום חקירה שנמשכה כמה חודשים וכללה איסוף ראיות, שחשפו וביססו את החשד לביצוע העבירה. מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול בנחישות כלפי כל מי שידו בהסתה המעודדת פיגועים ופגיעה בחיי חפים מפשע, ויחד עם הפרקליטות תפעל למיצוי הדין עמם למען ביטחון הציבור".

חקירה זו מצטרפת לחקירה נוספת שנוהלה במהלך החודש האחרון במשטרת ירושלים, נגד שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם ממזרח העיר, בחשד להסתה. בשבוע שעבר הגישה נגדם הפרקליטות הצהרת תובע, שלפיה הפיצו בדף הפייסבוק שלהם דברי הסתה ופרסומים שמעודדים ביצוע פיגועי טרור.

המחבל בן ה-13 אחמד מנאסרה בבית המשפט המחוזי בירושלים  30 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13, מרשו של עו"ד ברגות/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully