וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "העם הפלסטיני סובל מהטרור יותר מתושבי אירופה"

המנהיג העליון של איראן פנה לבני נוער בעולם המערבי, ואמר כי "תושבי אירופה מוצאים מקלט בבתיהם למשך כמה ימים, אך זהו המצב שבו שרויים הפלסטינים במשך עשורים". הוא אף האשים את המערב ביצירת דאעש ותהה: "איך זבל כזה יוצא מתוך הדת ההומנית ביותר?"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(פוטין נפגש עם חמינאי במהלך ביקורו באיראן, בשבוע שעבר)

המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, פנה אתמול (ראשון) לבני הנוער החיים במדינות המערב בעקבות מתקפת הטרור שאירעה לפני כשבועיים בפריז, ואמר כי אירועים אלה נגרמו בעקבות "טרור עיוור". "המראה של ילד המאבד את חייו בנוכחות אהוביו, אם שאושרה הופך לאבל, בעל המוביל את הגופה חסרת הנשמה של אשתו ואדם שאינו יודע אם הוא חוזה במראהו האחרון - כל אלה מציפים את הרגשות בקרב כל בן אנוש, לא משנה אם זה מתרחש בצרפת, פלסטין, עיראק, לבנון, או סוריה", אמר המנהיג העליון.

הוא השווה בין הטרור בצרפת לבין הטרור המתרחש לטענתו בישראל. "העם המדוכא בפלסטין חווה את הטרור הגרוע ביותר למעלה משישים שנים", אמר חמינאי. "אם תושבי אירופה מוצאים מקלט בבתיהם למשך כמה ימים ונמנעים מהימצאות במקומות עמוסים, זהו המצב שבו שרויות המשפחות הפלסטיניות במשך עשורים. הן אינן בטוחות גם בביתן מידי מכונת המוות וההרס של המשטר הציוני".

עוד ציין חמינאי כי "המשטר הציוני הורס מדי יום את בתיהם של הפלסטינים ומשמיד את פרדסיהם וחוותיהם. הדבר נעשה מבלי שיהיה להם זמן לארוז את חפציהם, ונערך מול עיניהן הבוכות של ילדים ונשים החוזים במכות הניתנות לבן משפחתם שנלקח במקרים מסוימים לתאי העינויים. רצח של נשים באמצע הרחוב בגלל שהפגינו מול חייל – אם זה לא טרור, מה כן?"

עוד כתבות מהעולם:
הושג הסכם: טורקיה תסייע בעצירת גל הפליטים ותקבל מיליארדים
שנה לאחר ההפיכה: אזרחי בורקינה פאסו הולכים לקלפיות
משטח סולארי ומערכת איוורור: האו"ם רכש מקלטים לפליטים מאיקאה

המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, יוני 2015. AP
"המשטר הציוני הורס מדי יום את בתיהם של הפלסטינים". חמינאי/AP

בנוסף, תקף חמינאי את ארצות הברית והמערב, ואמר כי אלה למעשה תרמו לארגוני הטרור העולמי. "כיום, ישנם מעטים בלבד שלא יודעים על תפקידה של ארצות הברית ביצירת, הזנת וחימוש אל-קאעדה, טליבאן ודומיהם. מלבד התמיכה הישירה, תומכי הארגונים הכופרים הם בנות ברית של המערב", ציין.

"הפלישות הצבאיות למדינות העולם האיסלאמי בשנים האחרונות, שגבו המוני קורבנות, הם דוגמה נוספת להגיון הסותר של המערב", אמר. "הכאב שחווה העולם האיסלאמי בשנים אלה מהצביעות של הפולשים הוא לא קטן מהכאב שנגרם מנזק חומרי. נוער יקר – אני מקווה שאתם תוכלו לשנות את ההיגיון הזה של המערב המונע מצביעות".

המנהיג אף גינה את ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ואמר כי הקולוניאליזם המערבי הוא זה שהביא ליצירתו. "איך יכול להיות שזבל כזה המכונה דאעש יוצא מתוך הדת ההומנית והאתית ביותר?", תהה. הפעם הקודמת שבה פנה חמינאי לנוער במדינות המערב אירעה לאחר הפיגועים במערכת עיתון "שרלי הבדו" ובמרכול "היפר כשר" בפריז, שבהם נהרגו 17 בני אדם.

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully