וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר ההפיכה: אזרחי בורקינה פאסו הולכים לקלפיות

5.5 מיליון איש בעלי זכות הצבעה יגיעו לקלפיות, ולראשונה זה עשורים רבים הנשיא המודח בלז קמפאורה לא יופיע על פתק ההצבעה. "אני יכול להיות בטוח שהבחירות לא יסתיימו בקמפאורה"

אזרחים מצביעים בבחירות בבורקינה פאסו, נובמבר 2015. רויטרס
אחד המצביעים בבחירות, היום/רויטרס

אזרחי בורקינה פאסו הולכים היום (ראשון) לקלפיות במסגרת הבחירות לנשיאות המתקיימות לראשונה זה עשורים, ושנה לאחר שהמנהיג בלז קמפאורה הודח בהפיכה. בחירות מוצלחות יובילו לביסוס המדינה כמקור להשראה לשלטון דמוקרטי באפריקה, יבשת שבה שליטים יוצאי צבא מבורונדי ועד קונגו שינו חוקות כדי לסלול את דרכם לכהונות ארוכות בלשכתם.

הבחירות מציינות גם נקודת מפנה למדינה המערב-אפריקנית, שנשלטה על ידי מנהיגים שעלו לשלטון בהפיכות ברוב שנותיה מאז קיבלה את עצמאותה מצרפת ב-1960. קמפאורה עלה לשלטון בהפיכה ושלט במשך 27 שנים בעודו מנצח בארבע מערכות בחירות – שכונו "לא הוגנות" בלשון המעטה. הוא הודח באוקטובר בשנה שעברה, כשמפגינים מחו נגד ניסיונו לשנות את החוקה כדי להאריך את כהונתו.

עוד כתבות מהעולם:
הנסיכה שרלוט בת כחצי שנה: צפו בתמונות שצילמה האם מידלטון
חרף האיסור על הפגנות בפריז: שרשרת אנושית ונעליים למען הסביבה
כשהמלכה אליזבת סוף סוף התבדחה: "אתה גורם לי להרגיש זקנה"

זפירין דיאברה, אחד המועמדים בבחירות לנשיאות בורקינה פאסו. רויטרס
זפירין דיאברה, אחד המועמדים המובילים/רויטרס

"אני גאה שמילאתי את חובתי כאזרח. זו הפעם הראשונה שאני יכול להיות בטוח שהבחירות לא יסתיימו בבלז קמפאורה", אמר אוסמן אודראוגו, שהצביע בבירה אוגדוגו. אזרחים רבים נעמדו בתורים ליד הקלפיות בבירה ובערים מרכזיות נוספות. שיעור ההצבעה צפוי להיות גדול בקרב 5.5 מיליון בעלי זכות ההצבעה, שיבחרו גם את סגניהם לאסיפה הלאומית.

לפי הערכות, רק לשניים מתוך 14 המועמדים לנשיאות יש סיכוי אמיתי לזכות. האחד הוא רוק מארק קאבור, ראש הממשלה והנשיא של האסיפה הלאומית תחת שלטונו של קמפאורה. השני הוא זפירין דיאברה, שר האוצר בשנות ה-90 שפרש כדי להקים את מפלגה אופוזיציונית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אזרחים מצביעים בבחירות בבורקינה פאסו, נובמבר 2015. רויטרס
אצבעו המוחתמת של אחד המצביעים/רויטרס

קאבור זוכה לתמיכה של האליטה העסקית במדינה והוא חבר באחת הקבוצות האתניות הגדולות במדינה. לדיאברה קשרים בינלאומיים משנותיו בתוכנית לפיתוח של האו"ם ובחברת גרעין צרפתית.

אזרחים רבים אומרים כי יצביעו למועמד שטוען כי יקדם צמיחה כלכלית במדינה, שאין לה מוצא לים ושענף הייצוא שלה המתבסס על זהב וכותנה נותר מוזנח. הבחירות נדחו מ-11 באוקטובר בשל הפיכה שנכשלה בספטמבר על ידי משמר הנשיאות, אז נשיא המעבר וראש הממשלה שלו נלקחו כבני ערובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully