וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: מטוס רוסי חדר לישראל ושב לסוריה לאחר שיצרנו עמו קשר

שר הביטחון הבהיר בריאיון לרשת ב' כי אכן קיים ערוץ תקשורת עם מוסקבה וכי יש הבנה שאין להפיל מטוס רוסי שחודר לשטח המדינה. "כפי שאנו לא מפריעים להם לפעול, הם לא מפריעים לנו"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

על רקע המעורבות הגוברת של רוסיה בלחימה האווירית בשטח סוריה, שר הביטחון משה יעלון התייחס היום (ראשון) בריאיון לרשת ב', לחדירה של מטוס קרב רוסי לתוך השטח הישראלי שאירעה במהלך החודשיים האחרונים. בדבריו אישר יעלון את הפרסום בוואלה! NEWS מפי גורם צבאי בכיר ולפיו המדיניות הישראלית היא הימנעות מחיכוך. יעלון הבהיר כי מיד עם החריגה נוצרה תקשורת עם רוסיה והמטוס שב לשטח הפעילות שלו.

"כאשר הבנו שהרוסים מתכוונים לפעול בתוך סוריה, מיד נפגשנו, גם ראש הממשלה, עם הנשיא פוטין. גם הרמטכ"ל וסגן הרמטכ"ל", אמר יעלון בריאיון. "יצרנו ערוץ פתוח לתיאום כדי למנוע אי הבנות, משום שמטוסים רוסיים לא מתכוונים לתקוף אותנו ולכן לא צריך להפיל אותם באופן אוטומטי, גם אם יש טעות. עד היום הייתה חריגה קטנה אחת. היא מיד תוקנה בערוץ התקשורת".

יעלון פירט כי מדובר היה בחריגה מועטה וכי הוא מאמין שהיא לא הייתה עוינת. "זו הייתה חריגה של מטוס שנכנס כמייל לשטחנו. מיד עלינו בקשר והוא מיד חזר חזרה לשטח הסורי", אמר. לגבי הערכות הנוגעות לריגול, אמר: "אני חושב שמי שרוצה לצלם היום לא צריך מטוס. יש לוויין, זה לא הסיפור. הייתה פה טעות כנראה. הוא טס קרוב לרמת הגולן. מלכתחילה, כמובן, הם מודיעים כשהם מתקרבים לשטחנו. זה חלק מערוץ התיאום, וכשם שאנחנו לא מפריעים להם לפעול ואנחנו לא מתערבים כמדיניות - זה מה שקורה בתוך סוריה וטוב שכך - גם הם לא מפריעים לנו לטוס ולפעול בהתאם לאינטרסים שלנו".

עוד בנושא:
תיעוד מל"ט מסוריה: "חיילים איראנים נמלטים מלוחמי ג'בהת א-נוסרה"
ארדואן "עצוב עקב הפלת המטוס"; רוסיה: "הנסיבות חסרות תקדים"
ארדואן מזהיר את פוטין: "אל תשחקו איתנו באש"

שר הביטחון משה יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בחטמ"ר עציון, 23 בנובמבר 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בחטמ"ר עציון, 23 בנובמבר 2015/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully