וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית סיכלה מתחילת גל הטרור יותר ממאה פיגועים

26.11.2015 / 19:50

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים טוענים כי בנוסף לעבודה השוטפת של החרמת נשק ומעצרי אנשי חמאס, סוכלו יותר ממאה פיגועים נגד יהודים. זאת בזכות מעקב שוטף אחר הרשתות החברתיות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אבו מאזן משיב לנתניהו, בחודש שעבר: "אני דאעש? אני נגד הטרור")

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים סיכלו מאז תחילת גל הטרור, ב-1 באוקטובר, יותר ממאה פיגועים – כך נודע לוואלה! NEWS. ברשות טוענים כי מדובר היה בפיגועים ברמות שונות של תכנון וביצוע, וכי במקרים רבים היו אלה צעירים ובני נוער שכתבו ברשתות החברתיות על כוונותיהם להרוג יהודים. משמעות הנתונים מפי הרשות, היא שללא פעולותיה ייתכן שמספר הפיגועים עד היום היה מוכפל.

הזמן שיש למנגנונים הפלסטיניים ולמודיעין הישראלי לסכל פיגועים מהסוג הזה הוא מועט מאוד, אם קיים. זאת, משום שבדרך כלל מיד לאחר כתיבת ההודעה יוצאים המפגעים לדרכם. כך, באחד מניסיונות הפיגוע שאירעו בגל הנוכחי, צעיר פלסטיני סיים לכתוב הודעת פרידה מחבריו בפייסבוק ויצא מבית הקפה שבו ישב בחברון ישירות לכיוונו של חייל במחסום בקרבת מערת המכפלה. לפיכך, מיד עם פרסום פוסט מהסוג הזה, המנגנונים צריכים לאתר את המפרסמים, לעצור אותם ולדרוש ממשפחותיהם לפקח עליהם כדי שלא יצאו לבצע פיגוע.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בצה"ל נמנעים מחיכוך: "המדיניות היא לא להפיל שום מטוס רוסי"
נהג האוטובוס שהתהפך: "רכב פלסטיני עקף אותי בפראות וגרם לתאונה"
הניצב החשוד בעבירות מין: "לא הטרדתי, זה סיכול ממוקד"

מקבלים את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שובו מעצרת האו"ם, רמאללה, אוקטובר 2015. שוקה כהן
סיוע מהצד הפלסטיני. יו"ר הרשות אבו מאזן ברמאללה/שוקה כהן

לצד סיכול פיגועים, המנגנונים הפלסטיניים ממשיכים בפעילות השגרתית שלהם שכוללת איתור כלי נשק והעברתם לישראל וכן מעצרים של פעילי חמאס וג'יהאד. רק היום דיווח אתר האינטרנט של חמאס כי המודיעין הכללי הפלסטיני והביטחון המסכל עצרו היום ארבעה פלסטינים בכלל "שיוכם הפוליטי".

לאור הפעולות בצד הפלסטיני אמר אתמול גורם צבאי בכיר כי מערכת הביטחון המליצה לדרג המדיני לספק למנגנוני הרשות כלי נשק נוספים ואף משוריינים, כדי שיפעלו ביתר יעילות. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי אין בכוונתו להיענות לבקשה מהסוג הזה. בינתיים, בכירים ברשות הפלסטינית אמרו לוואלה! NEWS כי יכולתם של המנגנונים לפעול הולכת ונשחקת, ובשלב מסוים לא יוכלו להמשיך לפעול ללא שינוי דרמטי בזירה המדינית. לטענת הבכירים, גם רשימת הצעדים שעליה ממליץ צה"ל אינה מספקת, ודרוש מהלך מדיני משמעותי כדי להביא לעצירת ההידרדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully