וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל נמנעים מחיכוך: "המדיניות היא לא להפיל שום מטוס רוסי"

26.11.2015 / 17:00

קצין בכיר בחיל האוויר הבהיר בתום תרגיל מקיף בגזרה הצפונית כי אם כלי טיס רוסי יחדור למרחב האווירי של ישראל, הוא לא יותקף: "אנחנו לא מתקרבים". לדבריו, צה"ל שומר על מוכנות בגבול הצפון: "בכל שתי דקות מורכבת פצצה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

על רקע נוכחות צבא רוסיה בסוריה והלחימה האפשרית מול הזירה הצפונית, סיים היום (חמישי) חיל האוויר את התרגיל השני השנה, שאימן את כלל מערכי הקרב לתרחיש לחימה. ואולם, קצין בכיר בחיל האוויר הבהיר כי בכל הנוגע לרוסיה – ישראל משתדלת להימנע מחיכוך מולה, על אף הנוכחות הצבאית שהולכת ומתגברת במדינה השכנה. לפיכך, בצה"ל הובהרה המדיניות לפיה אין להפיל כל מטוס רוסי, גם אם חדר לשטח הישראלי.

"רוסיה היא שחקן מרכזי ואי אפשר להתעלם ממנו, עושים הפרדה. הם בעניינם ואנחנו בענייננו", הבהיר הקצין. "המדיניות שלנו היא שאנחנו לא תוקפים או מפילים שום מטוס רוסי. רוסיה היא לא אויב. אנחנו מנסים להימנע מחיכוך מולה. כדי שלא נביא טייסים למצבים שמעלים סימני שאלה, אנחנו לא מתקרבים - הם לא אלינו ואנחנו לא אליהם". הקצין הוסיף כי הצדדים מקיימים קשר טלפוני. "אנחנו לא מודיעים ולא מבקשים דבר בנושא, רק עושים את העבודה שצריך לעשות".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נהג האוטובוס שהתהפך: "רכב פלסטיני עקף אותי בפראות וגרם לתאונה"
הערכה במערכת הביטחון: אם התקציב יקוצץ – הסיוע מארה"ב לא יגדל
פוטין: "טורקיה קונה נפט מדאעש"; ארדואן: "תוכיח"

חיל האוויר ערך תרגיל במתאר מלחמה בזירה הצפונית. נובמבר 2015. דובר צה"ל
"שלא יהיו סימני שאלה - לא מתקרבים לרוסים". מטוס חיל האוויר בעת התרגיל/דובר צה"ל

ואולם, התרגיל שהסתיים היום בחיל האוויר והחל ביום ראשון נועד על מנת לשמור על מוכנותו למקרה של לחימה בזירה הצפונית, ללא קשר לרוסיה. אנשי צוות האוויר נערכים ללחימה באזורים שבהם הוצבו מערכות הגנה אוויריות, טילי נ"מ וטילי כתף. "אני חושש מהדברים שאני לא יודע עליהם", אמר קצין בכיר. "הקלות שבה אפשר לטוב בשטח האויב אולם ויורדת, וכל מערכת שמנסה להפיל אותי – מאתגרת".

מערך התחזוקה האווירי לקח חלק משמעותי בתרגיל, והתאמן על פעילות תחת נפילת טילים ורקטות. "אנחנו מסוגלים להרכיב אלפי פצצות מסוג 'ברד כבד' ולחמש מטוסים שייצאו להתקפה בתוך שעות", הסביר קצין בכיר במערך התחזוקה. "בכל שתי דקות מורכבת פצצה שעוברת ביקורת איכות. אנחנו מסוגלים לקצב גדול הרבה יותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חיל האוויר ערך תרגיל במתאר מלחמה בזירה הצפונית. נובמבר 2015. דובר צה"ל
"אנחנו מסוגלים לקצב ייצור גדול יותר". מערך פצצות "ברד כבד"/דובר צה"ל

המבצע שילב את יחידות הבקרה האווירית, אנשי צוות האוויר ממערכי הקרב, תובלה וסער, מפעילי כלי הטיס הלא מאוישים, יחידת 669 וכלל המערכים על הקרקע ובהם התחזוקה, מבנה וחימוש. המערכים התאמנו, בין היתר, על הגנת שמי המדינה, עליונות אווירית, הספקי תקיפה מהירים, ופעילות תחת מתקפת טילים ורקטות על בסיסי החיל.

מערך מסוקי היסעור, שבעוד עשר שנים לא יהיה קיים יותר בצה"ל, השתתף בתרגיל והעביר לוחמים מהעורף לאזורי הלחימה בתרחישים שונים. לאחרונה, תרגל מערך היסעורים טיסות לטווח של 1,800 ק"מ ליוון, כשבמהלכם בוצע תדלוק באוויר באמצעות מסוקי קרנף. לדברי הקצין, האיום על המסוקים גדל והוא כולל היום שלל טילים, בין היתר, טיל מסוג QW1 שמזכיר את טיל ה"סטינגר", שפגע במסוק יסעור במלחמת לבנון השנייה. ה-QW1 הוא למעשה חיקוי סיני לטיל איראני, שנוצר בהשראת ה"סטינגר".

חיל האוויר ערך תרגיל במתאר מלחמה בזירה הצפונית. נובמבר 2015. דובר צה"ל
האיומים גדלים. תרגיל חיל האוויר/דובר צה"ל

כמו כן, חשף חיל האוויר כי מרכז ניסויי הטיסה מבצע מדי שנה אלף טיסות ניסוי על כלי טיס שונים. בין היתר, הוצגה בחינה של טיסת ניסוי על מטוס F-16 דו מושבי, שבה נבדקו מערכות נשק מתקדמות. "מדובר בטיסה מאוד אגרסיבית בקרב אוויר. הוא נמצא בזווית תקיפה ואז נכנס לסחרור", הסביר קצין במרכז הניסויים. "מאחר שנעשו שינויים במטוס שנרכש מארצות הברית והוטמעו בו מערכות שונות, אנחנו בוחנים את זה בניסויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully