וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיו דקירות": סטודנט מואשם שמנע מפאב לארח את "שוברים שתיקה"

26.11.2015 / 18:15

סטודנט מבאר שבע מואשם כי הגיע לבעלי פאב "עשן הזמן" בעיר והבהיר לו שמוטב שלא יארח את הארגון – דבר שבסופו של דבר הביא לביטול ההרצאה. "מה אתה חושב שיקרה? יהיו מכות רצח"

כנס תנועת ציונים שוברים שתיקה , אוקטובר 2012. דרור עינב
אירוע של "שוברים שתיקה"/דרור עינב

"יהיו מכות רצח במקום שלך" – כך, על פי כתב האישום שהוגש היום (חמישי), איים סטודנט מבאר שבע על בעל המועדון "עשן הזמן" בעיר כדי שיבטל את הרצאת ארגון "שוברים שתיקה" שהייתה אמורה להתקיים השבוע במקום ונאסרה על ידי המשטרה מחשש לשלום הציבור. פרקליטות מחוז הדרום הגישה את כתב האישום לבית משפט השלום בעיר באמצעות עו"ד ראמי אלמכאוי. הסטודנט, שנאשם בעבירת איומים, שוחרר לאחר הדיון למעצר בית.

לפי כתב האישום, הסטודנט הגיע ביום שבת האחרון לפאב כשהוא חובש כובע קפוצ'ון לראשו על מנת להקשות על זיהויו, וניגש לבעלי המקום. עוד נכתב כי ניסה לצלם אותו על מנת להפחיד אותו, ויום לאחר מכן התקשר אליו וביקש להיפגש עמו. במפגש, אמר לו כי "יהיו לאירוח שלהם השלכות לא נעימות", "תהיה מהומה ואלימות", "יש לך אחלה מקום, אל תהרוס", "אני לא יודע מה אתה חושב שהולך לקרות – אבל יהיו מכות רצח" ו"יש סיכוי שיהיו דקירות".

לקריאה נוספת:
"חשש לציבור": בית המשפט אסר קיום הרצאת "שוברים שתיקה" בבאר שבע
ב"שוברים שתיקה" זעמו על ביטול ההרצאה: "איימו על חיינו"

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
פעילי שוברים שתיקה/שוברים שתיקה

החלטת בית המשפט לבטל את האירוע, נומקה הן בצפיפות הגבוהה שצפויה במקום בעת האירוע, והן בכך שבעלי המקום אמורים היו לקיים את האירוע ללא סידורי אבטחה מתאימים. מהארגון נמסר כי ההרצאה הועברה לבית פרטי בעיר. מול המקום הייתה אמורה להתקיים הפגנת נגד של גורמי ימין ובמשטרה חששו כי האירוע ייגרר לפסים אלימים.

לפי פרוטוקול הדיון בבית המשפט, לאירוע נרשמו יותר מ-250 בני אדם על אף שהפאב אמור להכיל 40 איש בלבד. "חשש הוא שייווצר לחץ שבעטיו ייכנסו למקום מספר אנשים רב יותר מזה שהמקום רשאי להכיל", נכתב בפרוטוקול. "יש בכך כדי להצביע על רמת מסוכנות ממשית להפעלת האירוע ללא סידורי אבטחה הולמים וללא עמידה ביתר התנאים שהציבה משטרת ישראל". כמו כן, נכתב על הבעלים כי "אמר שבכוונתו לפתוח את העסק ללא מענה אבטחתי או אבטחה במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully