וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"שוברים שתיקה" זעמו על ביטול ההרצאה: "איימו על חיינו"

25.11.2015 / 0:00

בארגון מתחו ביקורת קשה על ביטול ההרצאה בפאב בעיר, וטענו כי במשטרה דרשו מבעל המקום לקחת אחריות גם על הפגנת ימין שתוכננה להתקיים מולו. ח"כים גלאון וחנין הצטרפו לגינויים: "חיסול הדמוקרטיה"

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
"היינו מספיק טובים לסכן את חיינו כחיילים, אבל לא כדי לקיים הרצאה במועדון". פעילות של "שוברים שתיקה"/שוברים שתיקה

גורמים בארגון "שוברים שתיקה" ובמערכת הפוליטית ביקרו בחריפות את המשטרה בעקבות צו המניעה שהוציאה הערב (שלישי) להרצאה של הארגון בפאב בבאר שבע. זאת, לטענתה, בעקבות היעדר סידורי אבטחה מתאימים באזור וחשש לשלום הציבור. לפי הארגון, הטפסים הנדרשים לקיום האירוע הוגשו כמקובל, אך לאחר שהתקבלו איומים על חיי עובדי הארגון – המשטרה החליטה להתקפל ולמנוע את קיום ההרצאה.

לטענת אנשי "שוברים שתיקה", כבר לפני כמה ימים הם פנו יחד עם בעל הפאב למשטרה במטרה לאשר את קיום האירוע. לדבריהם, הוצגה תכנית מלאה כנדרש, כלל תכנית אבטחה של האירוע מטעם הפאב. אחיה שץ, דובר הארגון, אמר כי "לפני כמה ימים התקבלו איומים על חיי חלק מחברי הארגון ופנינו למשטרה עם המידע הזה. המשטרה אמרה שתבדוק וגם עצרה את אחד החשודים, אך אתמול התחילה להציב תנאים לא הגיוניים לקיום האירוע".

עוד בוואלה! NEWS:
בית המשפט העליון קבע: גופתה של מאי פלג תישרף לפי בקשתה
נתניהו גינה את דברי חזן, שהשיב: "ראש הממשלה, משקרים לך"
כשהמזרח התיכון בוער, הסכסוך בין ישראל לפלסטינים נדחק לשוליים

יו"ר מרצ זהבה גלאון בכנס ראשי המפלגות באוניברסיטת תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
"מן הראוי שההחלטה השערורייתית הזאת תבוטל". גלאון/יותם רונן

לדברי שץ, המשטרה דרשה שבעל הפאב ייקח אחריות על ההפגנה שתוכננה בחוץ בידי פעילי ימין, ולא רק על הנעשה בתוך בית העסק. "זו דרישה לא הגיונית והיה ברור להם שהוא יסרב לכך", הסביר. בעקבות זאת, פנו הארגון ומנהל הפאב לייעוץ משפטי, אך במהלך היום הודיעה המשטרה כי תוציא צו מניעה לקיום ההרצאה – שלו בית המשפט נענה בחיוב. בפועל, הועבר האירוע למסגרת של חוגי בית בשלוש דירות שונות בבאר שבע, שכתובותיהן נשמרות בסוד.

"לאיתמר ז' או כל גבעה בלתי חוקית אחרת בשטחים יש למדינת ישראל מספיק חיילים שיסכנו את חייהם כדי להגן על מפרי החוק. אבל לנו, שאנחנו פועלים על פי החוק ובסך הכל מבקשים לקיים הרצאה, אין מספיק שוטרים שישמרו על הסדר וימנעו אלימות", אמר שץ. "היינו מספיק טובים לסכן את חיינו כחיילים כדי לאפשר למתנחלים להפר את החוק, אבל לא כדי לקיים הרצאה במועדון פרטי".

הוא הוסיף: "אני לא מבין את התנהלות המשטרה. הם עצרו את החשוד באיומים והרצאה כזו היא בדיוק מעשה דמוקרטי שממשלת ישראל אמורה להגן עליו. נראה שממשלת ישראל עושה הכל כדי להגן על הדמוקרטיה ולמנוע טרור מהצד הפלסטיני - אבל כשמדובר בטרור מימין, הממשלה נכנעת וכוחות המשטרה משתפים פעולה עם זה בסופו של דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דב חנין אולפן וואלה יום הבחירות, ינואר 2013. מגד גוזני
"כאשר המיעוט מסולק מהמרחב הציבורי - מתחסלת הדמוקרטיה". חנין/מגד גוזני

גם במערכת הפוליטית נמתחה ביקורת על החלטת המשטרה. ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), אמר בנושא: "זה מה שקורה בבאר שבע עם אירוע של 'שוברים שתיקה', וזה גם מה שקורה בתיאטרון אל-מידאן בחיפה ועם אירוע של מכון אמיל תומא. המרחב הציבורי מיועד, בין היתר, לדיון, שבו קולו של מיעוט חשוב בדיוק כמו קולו של הרוב. כאשר המיעוט מסולק מהמרחב הציבורי ולא מתאפשר לו לקיים אירועים - מתחסלת הדמוקרטיה לא רק עבור המיעוט, אלא עבור כולנו".

יו"ר מפלגת מרצ, זהבה גלאון, התייחסה גם היא לביטול ההרצאה. לדבריה, "בריוני הימין מקבלים פרס על ההשתוללות משולחת הרסן שלהם בחסות הרשויות, שנכנעות פעם נוספת לאלימות. פעילי הארגון לא צריכים להתכנס בבית פרטי, שמורה להם הזכות להתכנס במרחב הציבורי. זו חובתה של המשטרה לעשות כל מאמץ להגן על זכותם הדמוקרטית של כל הציבורים בישראל להתאסף ולהשמיע את עמדותיהם, אבל נראה שבשורה התחתונה רק צד אחד זוכה להגנה הזאת, בעוד שהמשטרה מפקירה את השמאל". גלאון הוסיפה כי "מדובר במהלך מסוכן, מן הראוי שההחלטה השערורייתית הזאת תבוטל ובית המשפט יורה למשטרה לעשות את תפקידה ולהגן על השיח הדמוקרטי בישראל".

פוסט שהעלה הארגון בעמוד הפייסבוק שלו צבר יותר ממאה תגובות תוך זמן קצר, כשרוב המגיבים זועמים על הארגון ותומכים בהחלטה. אחד המגיבים כתב: "הימין ניצח, יאללה זדיינו מבאר שבע". מגיב אחר הוסיף: "לכו תזיינו לאנשים במוח במחוזות אחרים, אל תתקרבו לבאר שבע. לאט לאט גם לא יישאר לכם מקום בארץ להרצאות. ויקטורי 2015". גולשת אחרת הגיבה כי "מבחינתי זו הילולה הצו מניעה הזה. אין לכם מקום בשום מקום", ואחרת הוסיפה: "אולי תמותו? אתם ארגון שהוא בושה לעם היהודי לכו לעזה תתמקמו שם זה הבית שלכם לא פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully