וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי בתי המשפט פתח בשביתת פתע: "נמאס לנו"

26.11.2015 / 11:47

הוועד הכריז על שביתה שבמסגרתה לא יופעלו שירותי מזכירות וקלדנות. הדבר הוביל לשיבושים קשים ולביטולי דיונים. הסיבה: אי התקדמות במו"מ לפתרון סכסוך העבודה. הנהלת בתי המשפט: "שביתה פראית. ננקוט צעדים בהתאם"

אולם 13, בית משפט מחוזי לוד. מגד גוזני
הוועד טוען כי המו"מ מתקיים כבר שנים, אך הנהלת בתי המשפט מכשילה המגעים. בית משפט המחוזי בלוד/מגד גוזני

ועד העובדים של בתי המשפט הכריז הבוקר (חמישי) בשעה 10:00 באופן מפתיע על השבתת כלל בתי המשפט בישראל. משמעות הדבר היא שלא יופעלו שירותי מזכירות וקלדנות בבתי המשפט השונים, מה שמוביל כבר עתה לשיבושים קשים ולביטולי דיונים. בשלב הזה, כל שופט המעוניין לקיים דיון יאלץ לכתוב את הפרוטוקול בעצמו, המשטרה והפרקליטות שיבקשו להגיש כתבי אישום או לשחרר עצורים לא יוכלו לעשות כן בשל סגירת המזכירויות השונות, ובנוסף לכך, צפויים גם שיבושים קשים בהבאת מעצרים לבתי המשפט.

ועד העובדים מוחה על אי התקדמות במשא ומתן לפתרון סכסוך העבודה שבו הוא מצוי מול הנהלת בתי המשפט, לאור הדרישה להשוואת תנאים בין העובדים. לטענת הוועד, מאז 2012 מתנהל משא ומתן, אולם הנהלת בתי המשפט מכשילה בכוונה את המגעים.

עוד בוואלה! NEWS:
הניצב הפורש מסביר: לא אתן עוד ארבע שנים ואז ימנו מפכ"ל אחר
אם לבן נכה זרקה את עצמה תחת מכונית סגן שר השיכון – ונעצרה
חייל חשוד שתקף מינית מלצרית בת 17 שעבדה עמו בגן אירועים

בית משפט בראשון לציון, מאי 2015. ראובן קסטרו
"לא ייתכן ששני עובדים בעלי אותו ותק ואותה דרגה מקבלים שכר שונה". בית המשפט בראשון לציון/ראובן קסטרו

"לא רק שהם לא פועלים בעניין אלא מכניסים מקלות בגלגלים", אומר יו"ר ועד העובדים עמי חסון, "לא ייתכן ששני עובדים שהם בעלי אותו ותק ואותה דרגה, מקבלים שכר שונה רק בגלל שהנהלת בתי המשפט עושה פיצול בין דור א' לדור ב', דבר שאין אותו בשום משרד ממשלתי. גילינו די והותר סבלנות כלפי המערכת אבל נמאס".

לדבריו, השביתה תימשך עד לסוף היום וייתכן שגם מחר, כאשר ביום ראשון יתכנסו הוועד והסתדרות העובדים על מנת לדון בהמשך צעדיהם. "כמובן שמאיימים עלינו בשיטות של מאפיה במקום לטפל בגופו של עניין", הוסיף חסון.

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "הודעת הוועד נעשתה באופן פתאומי, חד-צדדי ובניגוד לסיכום שהושג בין ועד העובדים ובין הנהלת בתי המשפט. מדובר בשביתה פראית, המהווה הפרת צו שיפוטי ובכוונת הנהלת בתי המשפט לנקוט צעדים משפטיים בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully