וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: "המטוס הרוסי הופל במרחב האווירי של סוריה"

25.11.2015 / 9:24

הגורם אמר כי מטוס הקרב חדר לזמן קצר לשטח טורקיה. זאת ברקע הצהרת אנקרה, שלפיה כלי הטיס הוזהר עשר פעמים במשך חמש דקות. אובמה לארדואן: "זכותכם להגן על ריבונותכם"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: טל רזניק

ארצות הברית סבורה כי מטוס הקרב הרוסי שהופל אתמול בידי צבא טורקיה נפגע בזמן שהיה במרחב האווירי של סוריה ולאחר חדירה קצרה למרחב האווירי של טורקיה – כך מסר הלילה (רביעי) גורם אמריקני רשמי. זאת, לדבריו, בהתבסס על החום שנפלט ממטוס הסוחוי מדגם Su-24. אנקרה טענה אתמול כי המטוס, שאחד מטייסיו הוכרז מת וגורלו של השני לא ידוע, הוזהר עשר פעמים במשך חמש דקות בטרם הופל. מוסקבה, מנגד, התעקשה כי המטוס נפגע מהקרקע בזמן שהיה במרחב האווירי של סוריה והבטיחה כי למהלך יהיו "השלכות חמורות".

אתמול נמסר מהבית הלבן כי הנשיא ברק אובמה שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בצורך להפחית את המתיחות באזור. עוד נמסר כי אובמה הביע את תמיכתן של "ארצות הברית ושל נאט"ו בזכותה של טורקיה להגן על הריבונות שלה". אתמול נפגש נשיא ארצות הברית עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בעקבות מתקפת הטרור בפריז, אך השניים הפצירו ברוסיה להתמקד בתקיפת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, ולא בארגוני מורדים אחרים, שנתמכים בידי המערב ובידי טורקיה.

עוד כתבות בנושא:
ארדואן רצה להכאיב לרוסיה - והצליח להרגיז את פוטין
רוסיה: ננתק קשרים צבאיים עם טורקיה, נציב S-300 בסוריה
פוטין על הפלת מטוס הקרב הרוסי: "טורקיה תקעה סכין בגבנו"

תיעוד: מטוסים טורקיים הפילו מטוס קרב רוסי שחדר לשטחם מסוריה. ספק 500
שהה לזמן קצר במרחב האווירי של טורקיה. המטוס הרוסי צולל לקרקע/ספק 500

אובמה אמר כי לוושינגטון אין עדיין מספיק מידע כדי להסיק מסקנות לגבי התקרית, אך הוסיף כי עימותים דומים נוספים יימנעו אם רוסיה תחדל מלתקוף את האופוזיציה המתונה לשלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד, שלצדו היא נלחמת מאז סוף חודש ספטמבר. "אם רוסיה תפנה את האנרגיות שלה כלפי כוחות 'המדינה האיסלאמית', הסיכוי לעימותים הפוטנציאליים האלו פוחת", אמר אובמה.

הנשיא הולנד, שייפגש מחר עם עמיתו הרוסי ולדימיר פוטין במטרה להאיץ את הדיונים על הקמת קואליציה בינלאומית רחבה נגד דאעש, השמיע דברים דומים. "אבקש מפוטין, כפי שעשיתי בעבר, שהתקיפות חייבות להתמקד בדאעש". פריז הבהירה כי כדי ששיתוף הפעולה ההדוק בין שתי המדינות יתממש, על מוסקבה לעצור את אסד מלהפציץ אזרחים, להתמקד רק בתקיפות "המדינה האיסלאמית" ולהתחייב לפתרון פוליטי בסוריה שלא יכלול את נשיא סוריה. הולנד סיפר כי צרפת כבר מתאמת את פעילותה הימית בים התיכון עם רוסיה מאז שנושאת המטוסים "שארל דה גול" הגיעה לאזור בסוף השבוע.

בתוך כך, ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר היום כי התקרית עלולה לגרום לביטול כמה פרויקטים משותפים עם טורקיה. לדבריו, חברות טורקיות עלולות לאבד מניות בשוק הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully