וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שניסתה להימלט: דאעש חיסל את "נערת הפוסטר" של הארגון

כלי תקשורת שונים דיווחו כי פעילי הארגון הוציאו להורג את סמרה קסיניוביץ', נערה אוסטרית בת 17 שהתנדבה לארגון, לאחר שניסתה לברוח. קסיניוביץ' התפרסמה בשנה שעברה כאשר עזבה יחד עם חברתה את ביתן בווינה כדי להילחם בסוריה

סמרה קסינוביץ' בת ה-16 וסבינה סלימוביץ' בת ה-15, שהצטרפו למורדים הסורים. אינטרפול, צילום מסך
סברה/צילום מסך, אינטרפול

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציא להורג את סמרה קסיניוביץ', נערה אוסטרית בת 17 שהדהימה את העולם בשנה שעברה לאחר שעזבה את ביתה בווינה ונסעה להילחם בשורות הארגון הקיצוני - כך דיווחו בימים האחרונים כלי תקשורת שונים. לפי הדיווח, סמרה הוצאה להורג לאחר שניסתה להימלט מהעיר א-רקה שבסוריה, מעוז הארגון.

לפני כשנה וחצי פתח האינטרפול בחיפוש אחרי שתי נערות אוסטריות, סמרה קסיניוביץ' וסבינה סלימוביץ', אז בנות 16 ו-15, בנות למשפחות מהגרים מוסלמיות מבוסניה, שנעלמו מבתיהן בווינה. עזיבתן הפתאומית עוררה את דאגתם של הוריהם, שגילו כי השתיים כתבו בדפי הפייסבוק שלהן כי נסעו להילחם "מלחמת קודש" בסוריה.

ההורים ההמומים הודו כי שתי הבנות החלו בתקופה שלפני ההיעלמות לפקוד את המסגד המקומי, שאת התפילות בו מעביר אימאם קיצוני. זמן קצר לאחר היעלמותן הופיעו השתיים בסרטון שהופק על ידי דאעש, כאשר כל גופן מכוסה בלבוש מוסלמי והן חמושות ברובי קלצ'ניקוב. "אל תחפשו אחרינו, אנחנו הולכות למות למען האלוהים", מסרו למשפחותיהן.

עוד בנושא:
רוסיה: ננתק קשרים צבאיים עם טורקיה, נציב S-300 בסוריה
ארבעה נהרגו בפיצוץ מכוניות תופת ליד מלון בסיני
פוטין: נמשיך להפציץ בסוריה עד שנעניש את אלו שהפילו את המטוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סברה וסבינה בלבוש איסלאמי שורות דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפור היעלמותן של הבנות מבתיהן באירופה, ותמונות לפני ואחרי המהפך הקיצוני שעברו, הפכו אותן למעין "נערות פוסטר" אשר ייצגו את תופעת הגירת הצעירים המוסלמים מאירופה לשורות דאעש. בריאיון למגזין צרפתי בשנה שעברה אמרה סבינה: "רק כאן אני יכולה להיות חופשיה באמת ולקיים את מצוות דתי, מה שלא יכולתי לעשות בווינה".

על פי דיווחים שונים, שתי הנערות אולצו להינשא בעת שהותן בסוריה ללוחמי דאעש. בסוף השנה שעברה כתבה קסיניוביץ' למשפחתה באוסטריה כי היא רוצה לשוב הביתה, משום שהיא "עדה לאלימות מזוויעה מדי יום". לפי הדיווחים בסוריה, חברתה סלימוביץ' נהרגה במהלך הלחימה במדינה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully