וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להמלצת המשטרה: נסגר תיק החקירה נגד ראש מנהל מקרקעי ישראל

23.11.2015 / 21:29

היועץ המשפטי לממשלה החליט להסתפק בהעמדת בנצי ליברמן לדין משמעתי בלבד. זאת על אף שהמשטרה המליצה להעמידו לדין פלילי. ליברמן נחשד שקידם עסקאות נדל"ן תוך ניגוד עניינים עבור מקורבו עו"ד נחום לנגנטל. גם התיק נגד לנגנטל נסגר בגין חוסר ראיות

בנצי ליברמן. ראובן קסטרו
בנצי ליברמן/ראובן קסטרו

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט היום (שני) לסגור את תיק החקירה נגד מנהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, שנחשד במרמה והפרת אמונים, ולהסתפק בהעמדתו לדין משמעתי בלבד. לפיכך, הוגשה היום נגד ליברמן תובענה משמעתית בנציבות שירות המדינה. ליברמן נחקר בתחילת השנה בחשד כי התערב בפרויקט של חבר הכנסת לשעבר נחום לנגנטל וקידם אותו על אף שהשניים חברים, ובזמן שליברמן אף היה חתום על הסכם ניגוד עניינים בסוגיה. תיק החקירה נגד לנגנטל ייסגר גם הוא בגין חוסר ראיות.

החלטת היועץ המשפטי היא בגדר הישג לליברמן, שיוצג על ידי עורכי הדין יעקב וינרוט, עמית חדד ואושר רובינגר. ליברמן נחלץ מהעמדה לדין זאת למרות המלצה חד-משמעית של המשטרה. במרץ האחרון בתום חקירה המליצו ראשי יחידת להב 433 להעמיד את ליברמן לדין אולם לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה בחן את חומריה, הוא החליט כי אין עניין ציבורי בהעמדתו לדין ושיש להסתפק בהליך משמעתי בלבד, שכן ליברמן דיווח על מעורבותו לאחר התערבות היועצים המשפטיים של החברה.

הפרשה החלה ב-2013, אז כיהן ליברמן, לשעבר ראש המועצה האזורית שומרון, בתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל. לנגנטל, ח"כ לשעבר מטעם המפד"ל, קידם פרויקט נדל"ן בלוד לבניית מאות יחידות דיור המיועדות לציבור הדתי-לאומי. עם כניסתו לתפקיד ראש המנהל, חתם ליברמן על הסכם ניגוד עניינים, שבמסגרתו התחייב שלא לעסוק בפרויקטים הקשורים לחברת "קרדן" שבה פעל לנגנטל, משום שהשניים חברים ותיקים.

לקריאה נוספת:
פרשת הנדל"ן: הבכיר החשוד - ראש מנהל מקרקעי ישראל

לאחר שההליכים במנהל מקרקעי ישראל מול חברת "קרדן" לא צלחו, פנה לנגנטל אישית לליברמן ועדכן אותו בדבר. בעקבות כך, על פי התובענה שהוגשה היום, פנה ליברמן בעצמו לבכירים במנהל והחל לפעול לטובת חברתו של לנגטל, בין היתר בפניות ליועץ המשפטי של המנהל. ליברמן אף ערך כמה ישיבות במטרה לקדם את עניינה של חברת "קרדן" בלוד.

בשום שלב לא דיווח ליברמן על ניגוד העניינים שבו היה מצוי. רק לאחר אחת הפגישות ובעקבות פנייה של היועץ המשפטי של אחת החברות המעורבות בפרויקט, הודיע ליברמן על מעורבותו בעניין ומשך את ידיו מהסוגיה. בתובענה מצוינת מעורבות נוספת של ליברמן, שבמסגרתה פעל לטובת לנגנטל בעניין מקרקעין ברמת אביב: לנגנטל פנה לחברו ליברמן במטרה לקדם את ענייני החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully